Muikquiz igen igen igen igen igen igen ige~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-02 17:15

Vi nupser lige en meget nem quiz. Det er en dansktopquiz, men meget meget
nem. Og for at gøre alle glade er der også lige lidt som har med
engelsksproget musik at gøre. Der er lagt en vis for for "skjult" hjælp ind
i svarmulighederne, for at gøre det nemt, så alle kan være med. Vi starter:

1: Dorthe Kollo har sunget en sang om en student som var så sød og som ville
studere kærlighed. Men hvor kom han egentlig fra ?
A: Smørum Nedre - B: Holme Olstrup - C: Buenos Aires - D: HOLSTEBRO -
E: Skælskør

2: Birgit Lystager har sunget en temmelig ukendt sang om en smilende pige
som boede på en pram, nede ved kajen og som godt vidste hvad drengene, som
stod og kiggede på hende, ville. Men hvad hed hun egentlig. Det må i "S"ørme
kunne gætte. "S"andelig ja.
A: Karen Margrethe - B: Magda - C: Dagmar Sofie - D: S-u-s-s-i - E: Petra

3: Keld og Donkeys udgav en plade i sommeren 1966. Den var et slags
startskud til det som man kaldte "den danske bølge". Denne benævnelse brugte
man fordi en masse forskellige pigtrådsorkestre skiftede fra at synge på
engelsk til at synge på dansk. De store kendte pigtrådsorkestre havde jo en
forkærlighed for dansktopmusik og de fik næsten alle stor succes på
Dansktoppen. Men hvad hed den plade som sparkede det hele igang. Det var
noget med "ved landsbyens" et eller andet. Hed den:
A: Ved landsbyens døgnkiosk
B: Ved landsbyens missionshus
C: Ved landsbyens -----gadekær-----
D: Ved landsbyens friskole
E: Vwed landsbyens DagliBrugs

4: Gitte Hænning sang engang om en greve som hun var meget høflig overfor og
sagde DE til. Måske var hun ude på at blive gift med ham, for hun omtalte
ham som den store verdensmand. Hun vidste bare ikke hvor han var født. Hvor
er han egentlig født ?
AAAA: Er greven født i Luxembourgh
B: Er greven født i Århus
C: Er greven født på Odense Universitetshospital
D: Er greven født hjemme

5: Hvad var det nu det sagde da Mabel vandt det danske melodigrandprix.
Sagde det:
A: Skrat skrat
B: "Bummmmmm Bummmmmm"
C: Ding dong
D: Kling klang

6: En af øjeblikkets største danske hits bliver sunget med stor succes på
næste alle danske lokalradiohitlister.Sangeren er Birthe Kjær og hun synger
om syv seje ???? - Ja syv seje "hvad for noget ?
A: Syv seje gulvklude
B: Syv seje lørdagskyllinger
C: Syv seje sild
D: Syv seje pommes frites
E: Syv seje sodavand

7: Den før omtalte "smilende ??????" har en søster i udlandet som kaldes
"Pretty B......". Pretty hvad for noget. Her får man ingen hjælp.

8: Quizmasteren har en vis forkærlighed for en bestemt slags musik. Hvilken
A: Tæppebankermusik
B: Dansktopmusik
C: Dunk-Dunk-musik
D: Bum-bum-musik
E: Husmoderpop

Quizmasteren håber at alle vil være med i denne lille vinterspøg.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 16-01-02 17:23

> Quizmasteren håber at alle vil være med i denne lille vinterspøg.

Jeg gætter på alle dem du har fremhævet. Spørgsmål 7 melder jeg pas på.

/Ulrik

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-01-02 17:44

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på alle dem du har fremhævet. Spørgsmål 7 melder jeg pas på.

Også her
Nr 7 er sikkert Pretty Belinda, den engelske original version af Smilende
Sussi

og Nr 8...tja quizmaster foretager vel sine pladekøb her
http://www.dansktopshoppen.onlinesalg.dk/

/ Søren og Anette
Keep on rockin'

Fra : Johnny Bonde

Dato : 16-01-02 23:48

> og Nr 8...tja quizmaster foretager vel sine pladekøb her
> http://www.dansktopshoppe

sådan et idiotisk sted handler vel ingen for alvor medmindre man er
retarderet

--

Kjærlig Hilsen Mr Smile
Underholdningsnettet I/S

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 17-01-02 00:02

Johnny Bonde <johnny.bonde@underholdningsnettet.dk> wrote in message

> sådan et idiotisk sted handler vel ingen for alvor medmindre man er
> retarderet

Altid rart når folk taler pænt til hinanden...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-01-02 17:56

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk>

> Jeg gætter på alle dem du har fremhævet.

To sjæle, én tanke. Jeg vil satse hele baduljen og satse på det samme.

> Spørgsmål 7 melder jeg pas på.

Et pigenavn med b? Jeg gætter på Betty.

PS. Når jeg nu har satset en hel badulje, hvad vinder jeg så?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 16-01-02 17:47

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
ind
> i svarmulighederne, for at gøre det nemt, så alle kan være med. Vi

D, D, C, A, B, C, Hitler, allesammen.

Jacob

Fra : Jan Holm

Dato : 16-01-02 18:54

Er der ikke en fejl her. Det var da boom boom og ikke bum bum.

Regards
Jan Holm

Fra : Michael Westi

Dato : 16-01-02 19:45

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c45a70b$0$221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[...]

D, D, C, A, B, C, Belinda, B

Michael

Fra : Betin@

Dato : 16-01-02 21:19

halldorsson@post.tele.dk skrev...

> Quizmasteren håber at alle vil være med i denne lille vinterspøg.

Jeg kunne godt få det indtryk at "quizmasteren" tager gas på
nyhedsgruppens brugere.

Betin@

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-02 21:47

"Betin@" wrote:

> halldorsson@post.tele.dk skrev...

> Jeg kunne godt få det indtryk at "quizmasteren" tager gas på
> nyhedsgruppens brugere.

Det er nok selvironi. Åge har indset det håbløse i at lave en
udfordrende dansktop quiz da der jo trods alt er tale om den mest
populære musikstil i Danmark. ;)

/Robert

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-01-02 22:19

In an article of 16 Jan 2002 Robert Eriksen wrote:

> Det er nok selvironi. Åge har indset det håbløse i at lave en
> udfordrende dansktop quiz da der jo trods alt er tale om den mest
> populære musikstil i Danmark. ;)

Den er da efter min mening ret udfordrende. Eneste spørgsmål, som jeg
kunne svare på, var spørgsmålet vedrørende Mabel. Havde Åge ikke fremhævet
svaret i de øvrige, så havde jeg da ikke anet, hvad jeg skulle svare.

--
Uffe Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-02 22:28

Betin@ <FruGraaspurv@indbakken.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.16affe9dc4fe1c5e989714@news.worldonline.dk...
> halldorsson@post.tele.dk skrev...

> Jeg kunne godt få det indtryk at "quizmasteren" tager gas på
> nyhedsgruppens brugere.

> mvh
> Betin@

________________

Quizmasteren har derfor bestemt at der øjeblikkeligt starter en "lidt" mere
alvorlig dansktop-quiz. Den kommer på om et par minutter

Hilsen quizmasteren

Fra : Betin@

Dato : 16-01-02 23:07

halldorsson@post.tele.dk skrev...
> Quizmasteren har derfor bestemt at der øjeblikkeligt starter en "lidt" mere
> alvorlig dansktop-quiz. Den kommer på om et par minutter

Jamen den må jeg jo så kigge på.

Betin@

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-02 07:26

Her er svarene i denne meget svære quiz

> [...]
ville
> studere kærlighed. Men hvor kom han egentlig fra ?
HOLSTEBRO -
> E: Skælskør
SV: D

> [...]
> som boede på en pram, nede ved kajen og som godt vidste hvad drengene, som
> stod og kiggede på hende, ville. Men hvad hed hun egentlig. Det må i
Petra
SV: D

> [...]
> Dansktoppen. Men hvad hed den plade som sparkede det hele igang. Det var
> noget med "ved landsbyens" et eller andet. Hed den:
SV: C

> [...]
> AAAA: Er greven født i Luxembourgh
> B: Er greven født i Århus
> C: Er greven født på Odense Universitetshospital
SV: AAAA

> 5: Hvad var det nu det sagde da Mabel vandt det danske melodigrandprix.
> Sagde det:
> A: Skrat skrat
> B: "Bummmmmm Bummmmmm"
> C: Ding dong
> D: Kling klang
SV: B

> [...]
synger
> om syv seje ???? - Ja syv seje "hvad for noget ?
SV: C

> 7: Den før omtalte "smilende ??????" har en søster i udlandet som kaldes
> "Pretty B......". Pretty hvad for noget. Her får man ingen hjælp.
SV: Det er Pretty Belinda

> 8: Quizmasteren har en vis forkærlighed for en bestemt slags musik.
Hvilken
> A: Tæppebankermusik
> B: Dansktopmusik
> C: Dunk-Dunk-musik
> D: Bum-bum-musik
> E: Husmoderpop
SV: Ja den var meget svær, men svaret er altså A - Nej det passer ikke. Det
er B

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 19-01-02 17:08

> Her er svarene i denne meget svære quiz

[....]

> SV: Ja den var meget svær, men svaret er altså A - Nej det
> passer ikke. Det er B

Det er altid lidt pinligt hvis der er fejl i en konkurrence - og
det er der åbentlyst her, idet enhver læser i dette forum ved, at
svaret kun kan være E her!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu