Rigtig country og Rock`n`roll
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-01-02 20:10

Hej

Prøv disse 2 gode amerikanske musiksider. Det er musiksider som står for, at
country og rock`n`roll ikke skal følge med den såkaldte tid (skråstreg)
udvikling, med den såkaldte "tæppebankermusik", men lyde som det altid har
lydt og skal lyde. SÅDAN!

Prøv:

www.rockabillyhall.com/home.html (Rockandroll)

www.traditionalcountryhalloffame.com/ (Country)

Hilsen rockandroll- og country-experten

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-01-02 22:40

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> country og rock`n`roll ikke skal følge med den såkaldte tid (skråstreg)
> udvikling, med den såkaldte "tæppebankermusik

Lige et hurtigt spørgsmål, Åge: Hvilke musiksider står så for, at country og
rock'n roll skal følge med det, du kalder "tæppebankermusik"? Jeg mener at i
dit indlæg underforstår du jo at nogle mener, at de nævnte genrer skal følge
technogenren... hvem er det?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-02 05:42

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a227m7$e0o$1@sunsite.dk...

> [...]
> rock'n roll skal følge med det, du kalder "tæppebankermusik"? Jeg mener at
> dit indlæg underforstår du jo at nogle mener, at de nævnte genrer skal
__________

Hej Ulrik

Jeg interesserer mig meget for det som amerikanerne kalder
traditional/real/classic countrymusik. Jeg har prøvet at lede på mange store
internetsider og jeg synes at de koncentrerer sig meget om navne indenfor
det som amerikanerne kalder New country/CountryRock, altså lægger langt
hovedvægten på det område, og den genre kan jeg bestemt ikke lide. Jeg kan
ikke lige huske hvad siderne hedder, men hvis du selv leder lidt under
"country" på internet, så kan du se at det er sådan.
Derfor jublede jeg da jeg fandt disse 2 sider. Jeg kan se at de stort set
lægger al vægten på den genre som kaldes traditionel country. Alle de kendte
navne er nævnt og ingen af dem som står for New Country.

Hilsen Åge

Fra : alice_trauelsen

Dato : 16-01-02 10:56

Hej Åge
Har lige prøvet dine 2 link, de er ikke dårlige. Jeg vil se lidt nærmere
på dem senere.
Mange hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/