|
| FZ50 - Kun for børn? Fra : Martin Orvad |
Dato : 15-01-02 12:00 |
|
Hej med jer
Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50. Sådan en rigtig
gammelmandsknallert med en lille kasse bagpå.
Men...
Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny
indsugningsstuds.
Skal man bare skifte den? Er der noget der efterfølgende skal
indstilles?
Hjælp mig! Brug gerne udtryk et barn ville kunne forstå...
På forhånd tak
Martin
| |
Henning Lund (15-01-2002)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 15-01-02 13:16 |
|
Martin Orvad griflede følgende ned:
>
>Hej med jer
>
>Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50. Sådan en rigtig
>gammelmandsknallert med en lille kasse bagpå.
>
>Men...
>
>Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
>af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny
>indsugningsstuds.
>
>Skal man bare skifte den? Er der noget der efterfølgende skal
>indstilles?
Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.
--
Mvh/best regards
Henning Lund
icq 18805021
| |
Tobias Jensen (23-01-2002)
| Kommentar Fra : Tobias Jensen |
Dato : 23-01-02 17:02 |
|
> Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
> lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.
>
> --
> Mvh/best regards
> Henning Lund
> icq 18805021
Hvad skulle det hjælpe at smide 3-4 bundpakninger i efter topstykket er
blevet planet ?
| |
Henning Lund (23-01-2002)
| Kommentar Fra : Henning Lund |
Dato : 23-01-02 18:23 |
|
Tobias Jensen skrev:
>> Du kan også få en til at dreje 3 mm af toppen på cylinderen og så
>> lægge en 3-4 bundpakninger i, det giver et pænt resultat.
>Hvad skulle det hjælpe at smide 3-4 bundpakninger i efter topstykket er
>blevet planet ?
>
Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
--
Mvh/best regards
Henning Lund
icq 18805021
| |
maulwurf (24-01-2002)
| Kommentar Fra : maulwurf |
Dato : 24-01-02 13:18 |
|
hej
> < KLIP>
> Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
> værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
Ja man kan også pade krumtaphusset ud så når stempelt går i bund kan
benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.
prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit trigs
MVH
René
-_- puch ud cykel hjem
| |
Tobias Jensen (24-01-2002)
| Kommentar Fra : Tobias Jensen |
Dato : 24-01-02 14:34 |
|
maulwurf <maulwurf@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4FFB71.6A9EE745@c.dk...
>
> hej
>
> > < KLIP>
> > Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
> > værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
>
> Ja man kan også pade krumtaphusset ud så når stempelt går i bund kan
> benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.
>
> prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit
trigs
>
> MVH
>
> René
> -_- puch ud cykel hjem
>
>
Ville det også gi et godt resultat på min Hot50 med Warrior usdtødning,
planet topstykke, begrensning i vario fjernet....
| |
maulwurf (24-01-2002)
| Kommentar Fra : maulwurf |
Dato : 24-01-02 15:03 |
|
Det er svært og sig man bliver nød til af skille motoren ad og se hvordan
det se ud når stæmpled er i bund.
hvis du har set en cross'er der er skildt ad kan man se af nå stempled er i
bund er kun to kanale op og ingen luft til af kunne sive uden om.
Hvis du skal lave det , kan man padeud med plastik pading og slive det men
noget findt sand papier til man synte det se godt ud der efter skal det
smøres men en to komponet adelit lime,ellers holder der ikke.
MVH
René
Tobias Jensen schrieb:
> maulwurf <maulwurf@c.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3C4FFB71.6A9EE745@c.dk...
> >
> > hej
> >
> > > < KLIP>
> > > Du hæver skylningen, prøv selv, det samme nummer lavede vi på
> > > værkstedet når vi lavede puch motorer til cross
> >
> > Ja man kan også pade krumtaphusset ud så når stempelt går i bund kan
> > benzinen kun komme op i skylde kanlen og ikke bag om stempelt.
> >
> > prøv det ,jeg haftgode resultad med det på en puch VZ 50 samen med dit
> trigs
> >
> > MVH
> >
> > René
> > -_- puch ud cykel hjem
> >
> >
> Ville det også gi et godt resultat på min Hot50 med Warrior usdtødning,
> planet topstykke, begrensning i vario fjernet....
| |
Lasse Jensen (15-01-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Jensen |
Dato : 15-01-02 15:42 |
|
"Martin Orvad" <admin@orvad.com> skrev >
> Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50.
Troede det var en knallert 30?
--
Venlig hilsen
Lasse Jensen
lgjensen@SLETMIGmobilixnet.dk
| |
Martin Orvad (15-01-2002)
| Kommentar Fra : Martin Orvad |
Dato : 15-01-02 18:10 |
|
"Lasse Jensen" <lgjensen@mail.tele.dk> wrote in message
news:a21fa6$huh$1@sunsite.dk...
>
> "Martin Orvad" <admin@orvad.com> skrev >
> > Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50.
>
> Troede det var en knallert 30?
Nej, det er skam en af dem med den lille legetøjsnummerplade. Den føles
dog som en knallert 30...
Martin
| |
Thomas (15-01-2002)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 15-01-02 19:51 |
|
"Martin Orvad" <admin@orvad.com> wrote in message
news:a2123u$qg$1@sunsite.dk...
>
> Hej med jer
>
> Jeg har arvet en knallert 45. En FZ50. Sådan en rigtig
> gammelmandsknallert med en lille kasse bagpå.
>
> Men...
>
> Jeg har så godt som ingen forstand på knallerter. Jeg har nu fundet ud
> af, at man skal fjerne plomberingen ved for eksempel at købe en ny
> indsugningsstuds.
>
Der er ingen plumper i en Fz50 45 km/t knállert. Har selv haft en. Der
sidder en 16mm studs med dobbelt membran. 14mm karburator og en cylinder med
3 skyllekanaler. Min havde en topfart på 45-50 kmt. jeg udskiftede
cylinderen med en 45 alu det hjalp lidt. men ikke meget. topfart med den
orginale udstødning og alu cylinderen var 55km/t men den fik et noget
bedre træk vil du ha ny cylinder på så snak med motoline de havde eller har
måske stadigvæk en 43mm cylinder der giver et godt optræk (når vi snakker
fz50 optræk) en speciel cylinder som motoline har.
Det er en meget driftsikker kanllert men ikke så nem at tune. kan godt komme
til at køre stærkt. men ikke med de færdig købte tun. Man skal selv lavet
stumperne til for at få virkelig fart på en fz'er. Vil man køre stærkt så er
det en scooter der skal til.
mvh. Thomas
| |
Martin Orvad (15-01-2002)
| Kommentar Fra : Martin Orvad |
Dato : 15-01-02 21:21 |
|
"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> wrote in message
news:3c447a73$0$255$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
(...)
> Det er en meget driftsikker kanllert men ikke så nem at tune. kan godt
komme
> til at køre stærkt. men ikke med de færdig købte tun. Man skal selv
lavet
> stumperne til for at få virkelig fart på en fz'er. Vil man køre stærkt
så er
> det en scooter der skal til.
Tak for dit svar.
Det er nu heller ikke fordi jeg vil have den til at køre så voldsomt
meget hurtigere, men den er så frygteligt sløv i optrækket, til stor
gene for de andre trafikanter, og til stor irritation for mig. Et bedre
optræk er vigtigere end høj fart.
Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
rimeligt nem at skifte, ikke?
Martin
| |
RpR (17-01-2002)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 17-01-02 06:52 |
|
> Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
> rimeligt nem at skifte, ikke?
Jov, bare du husker at alt skal være rent når du samler det og bagefter får
omdyset karburatoren med en større dyse, så er der ingen ben i det.
Husk at spænde de 4 møtrikker på topstykket over kryds!
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Peter J (28-01-2002)
| Kommentar Fra : Peter J |
Dato : 28-01-02 20:24 |
|
RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c46668b$0$62861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Måske er det en ny cylinder jeg skal gå efter. Sådan en fyr er vel
> > rimeligt nem at skifte, ikke?
>
> Jov, bare du husker at alt skal være rent når du samler det og bagefter
får
> omdyset karburatoren med en større dyse, så er der ingen ben i det.
> Husk at spænde de 4 møtrikker på topstykket over kryds!
>
> --
>
Ja, og de første 300 km skal den køres til, så ikke noget med fuld gas i
længere tid !!
Peter
BWS NG
CBR 1000 F
| |
|
|