Podning af meget gammelt pæretræ.
Fra : Poul

Dato : 14-01-02 23:32

Hejsa!
Jeg mangler en eller anden person, som kan hjælpe mig med at få podet
et meget gammelt pæretræ. Træet har taget skade ved en brand og de nye
skud findes kun i toppen af træet. Jeg har selv prøvet at pode med
kviste fra det pågældende træ. Enten er det mig der gør det forkert
eller anden årsag. Det er ihvertfald ikke lykkedes.
Det pågældende træ befinder sig i Hadsund (Himmerland).

Det ville glæde mig hvis der er en eller anden som virkelig har
erfaring med dette. Jeg tror ikke træet holder mere end 2-3 år mere.

Jeg kender ikke pæresorten. Men den smager fantastisk.

MVH

Poul

Fra : Finn

Dato : 15-01-02 10:26

Poul <pimse@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2bf75014.0201141431.16e4ad68@posting.google.com...
Hejsa!
Prøv at henvende dig til den kgl.veterinær og landbrugshøjskole KVL .De har
en forsøgshave kaldet Pometet i Tåstrup hvor de har en samling af næsten
samtlige frugtsorter der i tidernes løb er blevet avlet i Danmark.De sælger
også nogle gange om året podekviste fra de gamle sorter. De ved alt om
podning og
plejer at være flinke hvis man henvender sig til dem.Pometet har også deres
egen hjemmeside som bestemt er et besøg værd.Jeg kan ikke lige huske
webadressen men hvis man taster pometet i en dansk søgemaskine kommer man
derind. Mvh.Finn