3 grams ruller i Aprilia Rally.
Fra : Andreas Swiatek

Dato : 14-01-02 17:40

Hej.
Jeg har prøvet at sætte et sæt 3 g. ruller i min rally, men det hjalp sq
ikke så skide meget.
Normalt kører den 60 km/t, men jeg kunne kun få den op på 40 km/t og så
larmede den også mere end med de almindelige ruller.
Hvordan kan det være?

Vh. Andreas Swiatek.

Fra : Mads Jensen

Dato : 14-01-02 17:43

"Andreas Swiatek" <Erne@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Normalt kører den 60 km/t, men jeg kunne kun få den op på 40 km/t og så
> larmede den også mere end med de almindelige ruller.

Når der ikke er nogen tunudstødning på din scooter, så skal du køre med
standard ruller, alt andet vil kun give et dårligere resultat, fordi den
tager for mange / for få omdrejninger.

Mads

Fra : e-SKape

Dato : 23-01-02 10:49

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> wrote in message
> Når der ikke er nogen tunudstødning på din scooter, så skal du køre med
> standard ruller, alt andet vil kun give et dårligere resultat, fordi den
> [...]

Hvis man nu har en scooter (Zip) som har været tunet inden den blev solgt
til mig (det tror jeg ihvertfald at den har været) så det rør der blev
proppet i den, var for lille/for stort (hvad ved jeg?) så motoren ikke tog
så mange omdrejninger, så hjælper det da, med lettere ruller, ikke?

Jeg skiftede (ved sq ikke hvad vægt de gamle/nye havde) så motoren
accelerede ved mindre fart... lyder underligt??? den skulle nærmest skubbes
igang med fuld gas, og når man så fik den skubbet over 10 km/t tog den så
fat (ikke ret meget, vel af mærke). Efter jeg skiftede tager den fat ca 1
sek efter jeg gir fuld gas... stadig ikke godt, men fint nok...

Men yderligere hjælp godtages med kyshånd :)
--
//e-SKape

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 14-01-02 17:52

Ok, har du en god idé til en tunudstdning, som ikke vækker for meget opsigt?

Fra : RpR

Dato : 14-01-02 21:20

> Ok, har du en god idé til en tunudstdning, som ikke vækker for meget
opsigt?

Først og fremmest: Ruller skal passe det antal omdrejninger din motor tager.
3gr med org. trykfjeder, så snakker vi ca. 11500rpm, og det tager din motor
ikke. Heller ikke med en anden udstødning.
Lettere ruller er ikke = flere hk. Rullerne sørger KUN for at holde motoren
i de rigtige omdrejninger så den accellererer bedst muligt, ikke andet.
Vil du køre stærkere skal der traditionel tuning til. F.eks en anden
udstødning som der bliver nævnt.
Den vil typisk flytte effektområdet en del længere op ad kurven og så skal
der lidt lettere ruller i. Omkring de 5gr. Men ikke 3gr. 3gr er til dem med
Polini EVO og guld trykfjeder =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com