pastasalat
Fra : Niels Henriksen

Dato : 12-01-02 14:15

Hejsa

Er der nogle der kan en knaldgod pastasalat der kan bruges til frokost?

--
Niels Henriksen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-01-02 14:19

Niels Henriksen skrev:

> Er der nogle der kan en knaldgod pastasalat der kan bruges til
> frokost?

Ja.

Kog så meget pasta du skal bruge. Jeg plejer at bruge sløjfer eller
sommerfugle - de suger ikke så meget sovs som fx skruer.

Skær et kyllingebryst i tern og rist det i en smule smør. Hæld kokos-
mælk på og ½-1 tsk garam marsala, og lad det simre lidt. Smag til
med lime pickle, chili og lidt Worcestershiresovs - og salt, hvis det
trænger.

Læg en god bund af pasta (eller kogte, afkølede ris) i madkassen,
dernæst en peberfrugt skåret i tern, og oven på dette kyllingeternerne
+ splat. Drys rosiner og små kapers på toppen.

Uhm!

// Klaus

Fra : rcn

Dato : 13-01-02 18:53

Kogt kold pasta,
halve cherrytomater,
rejer i marinade,
frist basilikum,
olivenolie,
citron,
salt og peber

Hurtigt og nemt. Kaloriefattigt og lækkert. Og den præsenterer sig flot!

Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Deleuran

Dato : 13-01-02 19:28

"Niels Henriksen" <new@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogle der kan en knaldgod pastasalat der kan bruges til frokost?

Ja

--
Pastasalat med bacon

250 g pasta, der er kogt og afdryppet
1 lille endviesalathoved
1 løg
1 bdt. purløg
1 tsk. olie
200 g bacon i tynde skiver
2 - 4 spsk. eddike
cayennepeber

Salaten snittes fint, løget hakkes, purløgen snittes fint. Olien varmes på
en pande, bacon steges sprødt og brunt og lægges til afdrypning på
køkkenrulle. Det hakkede løg svitses klart i fedtstoffet på panden, den
tages af blusset og eddiken røres i, marinaden smages til med cayennepeber.
Pasta, salat og purløg blandes med den varme marinade i en skål. De ristede
baconskiver smuldres ned i skålen og vendes i salaten, som serveres straks.

Lone