|
| Hundetyveri? Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 11-01-02 22:08 |
|
Hejsa!
Jeg er nu flere gange blevet gjort opmærksom på at vi med vores nye
hvalp skal passe på hundetyve, og ikke lade ham stå udenfor butikker mm.
Dette har vi fået at vide både i Sønderjylland samt på Lolland hvor vi
bor. Er der nogen der ved om der er tale om en reel trussel, og i hvor
stort omfang der finder hundetyveri sted i Danmark?
Det er en halvstor Sankt Bernhardshvalp vi har, og jeg har svært ved at
forestille sig nogen stikke afsted med ham, men man bliver jo helt
bekymret, og jeg tør ikke rigtig lade ham stå alene...men overreagerer
jeg, eller er det virkeligt et problem?
Hilsen Dorthe (- og Nansen på næsten 5 mdr. som gladeligt ville gå med
enhver der havde nogle gode godbidder...)
| |
Karin (11-01-2002)
| Kommentar Fra : Karin |
Dato : 11-01-02 22:29 |
|
Dorthe Prip Lahrmann wrote:
>
> Hejsa!
> Jeg er nu flere gange blevet gjort opmærksom på at vi med vores nye
> hvalp skal passe på hundetyve, og ikke lade ham stå udenfor butikker mm.
> Dette har vi fået at vide både i Sønderjylland samt på Lolland hvor vi
> bor. Er der nogen der ved om der er tale om en reel trussel, og i hvor
> stort omfang der finder hundetyveri sted i Danmark?
>
> Det er en halvstor Sankt Bernhardshvalp vi har, og jeg har svært ved at
> forestille sig nogen stikke afsted med ham, men man bliver jo helt
> bekymret, og jeg tør ikke rigtig lade ham stå alene...men overreagerer
> jeg, eller er det virkeligt et problem?
>
> Hilsen Dorthe (- og Nansen på næsten 5 mdr. som gladeligt ville gå med
> enhver der havde nogle gode godbidder...)
Hej Dorthe & Nansen.
Jeg ved ikke, hvor udbredt det er med hundetyveri, men jeg lader aldrig
min hund stå bundet alene foran en butik. Både fordi der er risiko for,
at nogen stjæler ham, men der kan også komme en hund forbi, som vil slås
eller måske nogle dumme børn som driller min hund. Og en hund, der står
bundet har jo ikke en chance for at forsvare sig eller flygte...
Venlig hilsen
Karin
| |
Anne-Marie Prange Ma~ (12-01-2002)
| Kommentar Fra : Anne-Marie Prange Ma~ |
Dato : 12-01-02 11:49 |
|
"Karin" <diversepost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3C3F5931.154EACDF@get2net.dk...
> Hej Dorthe & Nansen.
>
> Jeg ved ikke, hvor udbredt det er med hundetyveri, men jeg lader
aldrig
> min hund stå bundet alene foran en butik. Både fordi der er risiko
for,
> at nogen stjæler ham, men der kan også komme en hund forbi, som vil
slås
> eller måske nogle dumme børn som driller min hund. Og en hund, der
står
> bundet har jo ikke en chance for at forsvare sig eller flygte...
Nøjagtigt hvad jeg ville sige, mine hunde har aldrig så meget som et
minut været bundet/parkeret foran en forretning .. jeg har simpelthen
netop af de grunde du nævner ikke turde ..og så altså også af skræk
for evt. tyveri a hunden(e) mvh Ami .. der ønsker jer alle en god
weekend ..
| |
Punish the deed,not ~ (12-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 12-01-02 17:06 |
|
Da jeg købte min hund fik jeg en ubehagelig historie at vide af opdrætteren
han fortalte at det tidligere kuld de havde havde de solgt en valp til en
mand som på vejen væk derfra havde stillet den foran en føtex i en større
jysk by da han kom ud var hunden væk ! Han kom grædende tilbage til
opdrætteren for at høre om den var løbet tilbage dertil , men nej den blev
fundet senere sønderrevet på en mark lidt uden for byen ,de viste ikke hvad
der var sket men de blev nød til at aflive hunden , og manden havde helt
sikkert haft den værste dag i sit liv , han mistede 8000 kr /sin hundevalp
og løb grædende rundt i byen ALDRIG STILLE SIN HUND NOGEN STEDER ! det
gør jeg aldrig og hellere gå en kæmpe omvej end at sætte ham udenfor bageren
i 2 min aldrig lade hunden være i bilen hvis man ikke kan se ind i bilen
hele tiden , o.s.v.
Og jeg kan fortælle dig at det har foregået i mange år ikke altid lige
udbredt ! Men jeg kan huske i 70erne blev der taget flere hunde foran
foretninger i Ballerup som tyrkerne/fremmedarbejderne slagtede og spiste i
deres lejligheder ! Og det er desværre sandt ! dengang var jeg lille og vi
havde en Sankt Bernhard men den blev pludselig ikke blev stillet nogen
steder mere!
Og i dag foregår det stadig men man skal altid se på om den race man har er
atraktiv at stjæle og der er selvfølgelig forskel på hvad tyven vil med
hunden, jeg tvivler på at der er særlig mange hunde der bliver stjålet for
at blive spist i dag , Men man ved desværre aldrig !
Mange kamphunderacer eller racer der er egnet til kamp eller til at skræmme
folk bliver stjålet for at blive brugt til uhyggelige ting der blev fundet
adskilige hunde Amstaffs schæfere rotweilere "bare de racer jeg kan huske
fra avisen i sommers !de blev fundet i kælderrum i voldsmose hvor vores søde
andengenerationsindvandrere brugte dem til at angribe folk med på gaden !
Og det foregår også her på sjælland hvis man læste alle lokalaviserne så
ville man finde ud af hvor udbredt det desværre er !
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C3F5420.F5C6D004@hotmail.com...
> Hejsa!
> Jeg er nu flere gange blevet gjort opmærksom på at vi med vores nye
> hvalp skal passe på hundetyve, og ikke lade ham stå udenfor butikker mm.
> Dette har vi fået at vide både i Sønderjylland samt på Lolland hvor vi
> bor. Er der nogen der ved om der er tale om en reel trussel, og i hvor
> stort omfang der finder hundetyveri sted i Danmark?
>
> Det er en halvstor Sankt Bernhardshvalp vi har, og jeg har svært ved at
> forestille sig nogen stikke afsted med ham, men man bliver jo helt
> bekymret, og jeg tør ikke rigtig lade ham stå alene...men overreagerer
> jeg, eller er det virkeligt et problem?
>
> Hilsen Dorthe (- og Nansen på næsten 5 mdr. som gladeligt ville gå med
> enhver der havde nogle gode godbidder...)
>
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 01:27 |
|
Hejsa..."hvad du så end hedder"...
Det er virkelig en drabelig historie, og ejeren det gik ud over må have været
synderknust. Du har en god pointe med at frygtelige ting kan ske hvis man ikke
passer på sine dyr, blot en skam du med din tone og sprog ikke er i stand til at
virke seriøs, men lyder som om du vil skyde hele skylden for disse gyselige
handlinger på en bestemt befolkningsgruppe.
Hilsen Dorthe ( - en lyshåret andengenerationsindvandrer, og det er jo noget
helt andet, eller hvad??)
"Punish the deed,not the breed" skriver:
> Da jeg købte min hund fik jeg en ubehagelig historie at vide af opdrætteren
> han fortalte at det tidligere kuld de havde havde de solgt en valp til en
> mand som på vejen væk derfra havde stillet den foran en føtex i en større
> jysk by da han kom ud var hunden væk ! Han kom grædende tilbage til
> opdrætteren for at høre om den var løbet tilbage dertil , men nej den blev
> fundet senere sønderrevet på en mark lidt uden for byen ,de viste ikke hvad
> der var sket men de blev nød til at aflive hunden , og manden havde helt
> sikkert haft den værste dag i sit liv , han mistede 8000 kr /sin hundevalp
> og løb grædende rundt i byen ALDRIG STILLE SIN HUND NOGEN STEDER ! det
> gør jeg aldrig og hellere gå en kæmpe omvej end at sætte ham udenfor bageren
> i 2 min aldrig lade hunden være i bilen hvis man ikke kan se ind i bilen
> hele tiden , o.s.v.
>
> Og jeg kan fortælle dig at det har foregået i mange år ikke altid lige
> udbredt ! Men jeg kan huske i 70erne blev der taget flere hunde foran
> foretninger i Ballerup som tyrkerne/fremmedarbejderne slagtede og spiste i
> deres lejligheder ! Og det er desværre sandt ! dengang var jeg lille og vi
> havde en Sankt Bernhard men den blev pludselig ikke blev stillet nogen
> steder mere!
>
> Og i dag foregår det stadig men man skal altid se på om den race man har er
> atraktiv at stjæle og der er selvfølgelig forskel på hvad tyven vil med
> hunden, jeg tvivler på at der er særlig mange hunde der bliver stjålet for
> at blive spist i dag , Men man ved desværre aldrig !
>
> Mange kamphunderacer eller racer der er egnet til kamp eller til at skræmme
> folk bliver stjålet for at blive brugt til uhyggelige ting der blev fundet
> adskilige hunde Amstaffs schæfere rotweilere "bare de racer jeg kan huske
> fra avisen i sommers !de blev fundet i kælderrum i voldsmose hvor vores søde
> andengenerationsindvandrere brugte dem til at angribe folk med på gaden !
>
> Og det foregår også her på sjælland hvis man læste alle lokalaviserne så
> ville man finde ud af hvor udbredt det desværre er !
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 12:48 |
|
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C40D441.309E42A7@hotmail.com...
> Hejsa..."hvad du så end hedder"...
> Det er virkelig en drabelig historie, og ejeren det gik ud over må have
været
> synderknust. Du har en god pointe med at frygtelige ting kan ske hvis man
ikke
> passer på sine dyr, blot en skam du med din tone og sprog ikke er i stand
til at
> virke seriøs, men lyder som om du vil skyde hele skylden for disse
gyselige
> handlinger på en bestemt befolkningsgruppe.
> Hilsen Dorthe ( - en lyshåret andengenerationsindvandrer, og det er jo
noget
> helt andet, eller hvad??)
>
>
>
Nu er det jo engang palistinenserne der havde dem i deres kælderrum !!!!! så
er det måske ikke rimeligt at de får skylden når det er dem ?? alt det der
politisk korekthed kan du altså ikke bruge til noget og slet ikke hvis du en
dag fik stjålet din hund af dem eller narkomaner vel ! for du tror vel ikke
at det er normale mennesker der laver den slags ting vel ?
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 14:53 |
|
Hej "No-Name"
Du har da heeelt ret. Skulle jeg Gud-forbyde-det få stjålet min hund af en
udlænding/indvandrer/fyld selv ind, så vil jeg da straks sortere i min
vennekreds og ikke længere omgås NOGEN fra den gruppe, for så er de jo nok alle
sådan. Sikee!
Dorthe ( -og Nansen der tripper for at komme ud og gå...)
"Punish the deed,not the breed" skriver:
> Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> news:3C40D441.309E42A7@hotmail.com...
> > Hejsa..."hvad du så end hedder"...
> > Det er virkelig en drabelig historie, og ejeren det gik ud over må have
> været
> > synderknust. Du har en god pointe med at frygtelige ting kan ske hvis man
> ikke
> > passer på sine dyr, blot en skam du med din tone og sprog ikke er i stand
> til at
> > virke seriøs, men lyder som om du vil skyde hele skylden for disse
> gyselige
> > handlinger på en bestemt befolkningsgruppe.
> > Hilsen Dorthe ( - en lyshåret andengenerationsindvandrer, og det er jo
> noget
> > helt andet, eller hvad??)
> >
> >
> >
> Nu er det jo engang palistinenserne der havde dem i deres kælderrum !!!!! så
> er det måske ikke rimeligt at de får skylden når det er dem ?? alt det der
> politisk korekthed kan du altså ikke bruge til noget og slet ikke hvis du en
> dag fik stjålet din hund af dem eller narkomaner vel ! for du tror vel ikke
> at det er normale mennesker der laver den slags ting vel ?
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 20:23 |
|
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C419131.96BFD19E@hotmail.com...
> Hej "No-Name"
> Du har da heeelt ret. Skulle jeg Gud-forbyde-det få stjålet min hund af en
> udlænding/indvandrer/fyld selv ind, så vil jeg da straks sortere i min
> vennekreds og ikke længere omgås NOGEN fra den gruppe, for så er de jo nok
alle
> sådan. Sikee!
> Dorthe ( -og Nansen der tripper for at komme ud og gå...)
Det virker lidt som om at du er meget sur på folk der generaliserer og
skylder skylden på en hel befolkningsgruppe !?og det er da fint med mig at
du har den holdning ! men hvad har det med mig at gøre?? ? jeg har da aldrig
sagt at de alle er ens eller at de alle stjæler hunde eller noget ligende
vel !!så måske skulle du lade dine agresioner over racisme gå ud over nogle
andre end mig !
Man har måske ikke lov til at kalde en spade for en spade længere ? hvis
det er palistinensere/invandre "eller hvad det nu er politisk korekt at
kalde dem" der laver noget ulovligt som at stjæle hunde så må man vel godt
sige det ikke ?
>
>
>
| |
Dorthe Prip Lahrmann (17-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 17-01-02 01:30 |
|
"Punish the deed,not the breed" skriver:
> Det virker lidt som om at du er meget sur på folk der generaliserer og
> skylder skylden på en hel befolkningsgruppe !?og det er da fint med mig at
> du har den holdning !
Fordi du synes da det er helt ok, eller hvordan?!
Dorthe
| |
Punish the deed,not ~ (17-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 17-01-02 11:15 |
|
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C461AF0.4CEA5B48@hotmail.com...
> "Punish the deed,not the breed" skriver:
>
> > Det virker lidt som om at du er meget sur på folk der generaliserer og
> > skylder skylden på en hel befolkningsgruppe !?og det er da fint med mig
at
> > du har den holdning !
>
> Fordi du synes da det er helt ok, eller hvordan?!
> Dorthe
haha jeg gidder ikke diskutere politik herinde ! men lidt psykologi er måske
mere på sin plads her, for hvorfor går du så meget op i hvad jeg mener om
"de kære fremmede" eller hvad det nu er politisk korekt at kalde dem for
tiden" ? du virker lidt som om du selv føler dig forfulgt ?du er da meget i
forsvarsposition ! hvorfor det ? har du en god negerven der bliver moppet
eller hvad ?
Jeg kan stadig ikke helt se hvad din udlændingevenlige holdning har med mig
at gøre !?
Er det mon fordi at jeg har noget imod palistinenserne i voldsmose der
stjæler hunde holder dem i kælderrum og pudser dem på mennesker ? er det
derfor? gør det mig til racist at have noget imod dem ? er det mon det
der gjorde dig sur
Og det er jo hunde vi burde snakke om .
>
| |
Søren Petersen (12-01-2002)
| Kommentar Fra : Søren Petersen |
Dato : 12-01-02 17:45 |
|
Jeg har i de 3½ år hvor jeg har haft hund ikke haft nogen problemer med at
binde hunden af foran købmanden. Løber jeg en risiko? Det ved jeg ikke, jeg
har måske ikke hørt skrækhistorier nok....
Jeg kunne forestille mig at det for det meste ville være hvalpe, som kunne
blive "bortført" pga. det kære udseende, men jeg kender ikke til
statistikker osv. At placere din hund udenfor købmanden vil selvfølgelig
være en risiko, men det er der jo så meget der er. Hver dag når jeg lufter
min hund på marken (uden snor), så er der da altid en risiko for at der
kunne komme en hare forbi og lokke ham ud på den traffikerede vej.
Der er dog nogle steder hvor jeg ikke kunne finde på at binde hunden af. Og
skal jeg på shopping tur, ja, så tager jeg da heller ikke hunden med.
Mvh.
Søren Petersen
| |
Punish the deed,not ~ (12-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 12-01-02 19:55 |
|
Søren Petersen <spet98@musik.auc.dk> wrote in message
news:a1ppcn$n45$1@sunsite.dk...
> Jeg har i de 3½ år hvor jeg har haft hund ikke haft nogen problemer med at
> binde hunden af foran købmanden. Løber jeg en risiko? Det ved jeg ikke,
jeg
> har måske ikke hørt skrækhistorier nok....
>
> Jeg kunne forestille mig at det for det meste ville være hvalpe, som kunne
> blive "bortført" pga. det kære udseende, men jeg kender ikke til
> statistikker osv. At placere din hund udenfor købmanden vil selvfølgelig
> være en risiko, men det er der jo så meget der er. Hver dag når jeg lufter
> min hund på marken (uden snor), så er der da altid en risiko for at der
> kunne komme en hare forbi og lokke ham ud på den traffikerede vej.
Jeg vil da mene at det ville være noget helt andet at få sin hund kørt over
end at få den stjålet "begge forfærdelige ting" men ville du tilgive dig
selv hvis din hund en dag blev stjålet uden for købmanden ville du ikke gå
resten af livet og tænke over hvad der mon skete med min hund dengang ?,
blev den mon kørt til polen, eller spist, eller brugt i hundekampe, ja jeg
ville da aldrig kunne tilgive mig selv for at have været så doven at jeg
ikke gad at gå hjem med hunden inden jeg handlede ! men det er jo
forskelligt vilke chanser vi tager i livet .
Det kommer jo også an på vilken race du har ! hvis det er en race
narkomanerne nemt kan sælge videre eller bruge til at skræmme andre med
eller ligende er man nok mere udsat !end hvis man har en gravhund eller
ligende !
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 01:33 |
|
Hej... "du der uden rigtigt navn"
Jeg ville nu mene at man er endnu mere skyldig hvis ens hund bliver kørt over,
fordi man lader den løbe frit uden at have den fornødne kontrol over den??!!
Hilsen Dorthe ( - og Nansen, der for længst er gået i seng).
"Punish the deed,not the breed" skriver:
> Søren Petersen <spet98@musik.auc.dk> wrote in message
> At placere din hund udenfor købmanden vil selvfølgelig
> > være en risiko, men det er der jo så meget der er. Hver dag når jeg lufter
> > min hund på marken (uden snor), så er der da altid en risiko for at der
> > kunne komme en hare forbi og lokke ham ud på den traffikerede vej.
> Jeg vil da mene at det ville være noget helt andet at få sin hund kørt over
> end at få den stjålet "begge forfærdelige ting" men ville du tilgive dig
> selv hvis din hund en dag blev stjålet uden for købmanden ville du ikke gå
> resten af livet og tænke over hvad der mon skete med min hund dengang ?
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 12:51 |
|
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C40D5B2.E4440D6A@hotmail.com...
> Hej... "du der uden rigtigt navn"
> Jeg ville nu mene at man er endnu mere skyldig hvis ens hund bliver kørt
over,
> fordi man lader den løbe frit uden at have den fornødne kontrol over
den??!!
> Hilsen Dorthe ( - og Nansen, der for længst er gået i seng).
>
>
> "ja begge ting er da forfærdelige ! men hvis hunden bliver stjålet kan man
da ikke sammenligne det med hvis den blev kørt over det er to forskellige
ting som er frygtelige på hver sin måde , og så er det jo op til ejeren hvor
meget og hvordan man passer på sin hund ! jeg fortalte bare hvor galt det
kan gå hvis man ikke passer på sin hund,
Og hvis nogen vil prøve at retfærdiggøre overfor sig selv at det er ok at
stille hunden uden for et supermarked , fordi man også laver andre risikable
ting med hunden ! tjae så lad da folk selv om det ...........
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 14:29 |
|
>
> Og hvis nogen vil prøve at retfærdiggøre overfor sig selv at det er ok at
> stille hunden uden for et supermarked , fordi man også laver andre
risikable
> ting med hunden ! tjae så lad da folk selv om det ...........
>> Andre risikable ting med hunden??????? Vil du forklare nærmere ?
Pia
>
>
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 19:45 |
|
Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:a1s26k$bc9$1@sunsite.dk...
> >
> > Og hvis nogen vil prøve at retfærdiggøre overfor sig selv at det er ok
at
> > stille hunden uden for et supermarked , fordi man også laver andre
> risikable
> > ting med hunden ! tjae så lad da folk selv om det ...........
>
> >> Andre risikable ting med hunden??????? Vil du forklare nærmere ?
> Pia
>
Jeg mente bare at som der blev skrevet at når man går tur med hunden så er
der jo også en risiko for at der skulle komme en hare forbi og lokke hunden
ud på en trafikeret vej , når man løber den rissiko så kan man åbenbart også
ligeså godt stille sin hund uden for supermarkedet ?
jeg mener bare at folk der har den der ("man kan jo også få en tagsten i
hovedet når man går på gaden"holdning )de flygter lidt fra at forholde sig
til det reele "problem" og bare finder på noget andet der er lige så slemt
eller værre , for på den måde at bagatelisere det reele problem .
>
>
>
> >
> >
>
>
| |
Søren Petersen (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Søren Petersen |
Dato : 13-01-02 21:35 |
|
Jeg håber bestemt ikke at det var sådan et budskab du fik ud af at læse mit
indslag. Jeg ved da godt at det er et problem, og at nogle får stjålet hunde
uden for købmanden. Og hvis det havde været et problem i det område jeg bor,
så ville jeg da ikke binde min hund af. Men jeg synes bare at man kan blive
lidt for overbeskyttende engang imellem (hvilket jeg da også godt kan være
over for MIN hund - selvfølgelig), og hermed mener jeg ikke at man skal tage
risikable chancer.
Hvis der har været et røveri-overfald hos den lokale købmand, så undlader
jeg da heller ikke at handle hos denne købmand igen, af frygt for at blive
overfaldet. Måske ikke verdens bedste sammenligning, men jeg synes nu
alligevel at den siger noget.
Mvh.
Søren
| |
Søren Petersen (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Søren Petersen |
Dato : 13-01-02 19:15 |
|
Det har ikke noget at gøre med at retfærdiggøre over for sig selv at det er
ok at stille hunden uden for et supermarked. Min tur med hunden er ofte
kombineret med en gåtur til købmanden, så det har heller ikke noget at gøre
med at være doven.
Jeg fortæller blot at der er så mange ting man laver i hverdagen, og nogle
ting vurderer man måske ikke til at være så farlige. Jeg lader ikke hunden
sidde alene ude foran købmanden i en halv time, men ca. 5. min. Og ja, jeg
ved da godt at det er tid nok til at nå at stjæle en hund, men der tager jeg
så en chance, hunden må jo ikke komme med ind. Jeg kigger også efter hvilke
typer der befinder sig udenfor købmanden, og kan godt finde på at vente med
at binde hunden af. Man kender altså bedst det område man selv bor i, og den
købmand jeg handler hos, der ser jeg ikke nogen fare for hunde-kidnapning.
Mvh.
Søren Petersen
| |
Pia Palmblad Wright (12-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 12-01-02 20:52 |
|
"Søren Petersen" <spet98@musik.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:a1ppcn$n45$1@sunsite.dk...
> Jeg har i de 3½ år hvor jeg har haft hund ikke haft nogen problemer med at
> binde hunden af foran købmanden. Løber jeg en risiko? Det ved jeg ikke,
jeg
> har måske ikke hørt skrækhistorier nok....
>> Jeg cykler næsten hver dag ind til Centrum med min hund - han bliver
bunden uden for forretninger såsom >>OBS og Føtex og der sidder han og
stirrer på indgangen indtil jeg kommer tilbage - Alle i byen kender min
>>hund og skulle nogen tage ham, vil de ikke kunne få ham væk fra
forretningen og prøver man at tage ham op >>for at bære ham, så vil han bide
! Når jeg har ham med og han står uden for er jeg inde og handle i max.10
>>minutter - Jeg kan for det meste holde øje med ham gennem vinduerne i
forretningerne - Mit alternativ er at >>lade ham være alene hjemme og hyle -
og så får jeg problemer med naboerne .....
Pia
| |
Anne-Marie Prange Ma~ (12-01-2002)
| Kommentar Fra : Anne-Marie Prange Ma~ |
Dato : 12-01-02 21:13 |
|
"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:a1q483$m69$1@sunsite.dk...
Mit alternativ er at >>lade ham være alene hjemme og hyle -
> og så får jeg problemer med naboerne .....
Tja eller gå i gang med alenehjemme træning ... mvh Ami
| |
Eva Schmidt (12-01-2002)
| Kommentar Fra : Eva Schmidt |
Dato : 12-01-02 22:19 |
|
Jeg har ikke selv hund, men hvis jeg havde, ville jeg overhovedet ikke et
splitsekund overveje, at sætte den udenfor et supermarked! Aldrig!!!
Ser desværre dagligt hunde, der sidder udenfor og venter og venter. Der kan
godt gå ½ time - 3 kvarter, hvis der er mange i forretningen.
Hvordan ejeren har nerver til det ved jeg ikke, bare tanken om, at hunden
ikke var der, når jeg kom ud!
Og rent bortset fra det, hvilken fornøjelse har hunden så af at stå bundet
der?
Har oplevet hunde stå i bagende sol uden chance for skygge om sommeren eller
midt i is og sne om vinteren.
Det gør mig faktisk deprimeret at se og jeg tænker altid, at den hundeejer
overhovedet ikke burde have hund.
Men det er da glædeligt, at de fleste, der skriver her, ikke kunne drømme om
at sætte deres hund uden for et supermarked!
mvh Eva
Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:a1q5df$rjr$1@tux.netsite.dk...
>
> "Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:a1q483$m69$1@sunsite.dk...
> Mit alternativ er at >>lade ham være alene hjemme og hyle -
> > og så får jeg problemer med naboerne .....
>
> Tja eller gå i gang med alenehjemme træning ... mvh Ami
>
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 01:20 |
|
Hejsa
Ja, nu må jeg næsten se mig selv som dyremishandler fordi jeg overvejer at lade
min hund stå bundet et sted kan jeg se. Men helt ærligt, jeg kunne da aldrig
finde på at efterlade ham i længere tid, eller efterlade ham i f.eks.
vejrforhold han ikke har godt af! Vi bor meget langt ude på landet, og når vi
tager nogle steder, ja så varer det ofte flere timer. Nansen kan sagtens være
alene hjemme, og det er han da også nogle gange. Da vi fik hund var det altså
ikke bare for at have end hjemmehund at gå ture med. Det bedste der sker i
Nansens liv er da når han får lov til at være sammen med os, gå tur med os, køre
tog med os og lignende. Han er en rolig og afslappet hund der bare vil være i
nærheden af os, og jeg tror bestemt ikke han har noget imod at stå 5-10 min uden
for en butik hvis det betyder han får en lang og spændende tur til byen eller et
andet sted sammen med os. Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive oplevelser
på den konto. At jeg så ville ønske han ikke var så tillidsfuld når han står
alene, ja det er jo en anden sag.
Mit spørgsmål gik ikke på om man "bør" lade sin hund stå et sted, men simpelthen
om der er en reel risiko for at han bliver stjålet. Det kan jeg forstå at der
er, og jeg vil da nok være lidt mere forsigtig i fremtiden. Men at lade ham
blive hjemme fra en hyggelig tur med mulighed for en masse lydighedstræning,
bare fordi han skal stå 2 min uden for landsbyens brugsforening, det nægter jeg
nu at se det fornuftige i.
Hilsen Dorthe ( - og Nansen, der skal på familiebesøg med bus og tog i morgen,
og har lovet at opføre sig eksemplarisk, tror han nok da!)
Eva Schmidt skriver:
> Har oplevet hunde stå i bagende sol uden chance for skygge om sommeren eller
> midt i is og sne om vinteren.
> Det gør mig faktisk deprimeret at se og jeg tænker altid, at den hundeejer
> overhovedet ikke burde have hund.
> Men det er da glædeligt, at de fleste, der skriver her, ikke kunne drømme om
> at sætte deres hund uden for et supermarked!
>
> mvh Eva
| |
Anne-Marie Prange Ma~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Anne-Marie Prange Ma~ |
Dato : 13-01-02 07:32 |
|
"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive
oplevelser
> på den konto.
Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at stå
bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let kan
blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en sodavand
el. lign men der er jo himmelvid forskel på denne situation og
situationen foran en forretning ..og jeg synes i al fald risikoen ved
at efterlade sin hund foran en butik er for stor til at kunne opvejes
af noget som helst .. mvh Ami
| |
Eva Schmidt (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Eva Schmidt |
Dato : 13-01-02 11:18 |
|
Jeg har bestemt heller ikke det indtryk, at de hunde der bliver hægtet til
krogen udenfor et supermarked betragter det som dagens positive oplevelse!!
Nu kan jeg jo ikke svare for, hvor lang en indkøbstur er i landsbyens
brugsforening, men her i København, hvor jeg bor, er det yderst sjældent at
den kan overstås på 5-10 minutter! Og går man inde i Føtex og plukker ned
fra hylderne, så kan man altså ikke holde øje med sin hund samtidig.
Jeg har ikke brugt ordet "dyremishandling" fordi hunden bliver efterladt
udenfor supermarkedet, men jeg forstår bare ikke de mennesker, der gør det,
det skal jeg ærligt indrømme!
mvh Eva
Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:a1r9i8$sdq$1@tux.netsite.dk...
>
> "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive
> oplevelser
> > på den konto.
>
> Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at stå
> bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let kan
> blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
> Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en sodavand
> el. lign men der er jo himmelvid forskel på denne situation og
> situationen foran en forretning ..og jeg synes i al fald risikoen ved
> at efterlade sin hund foran en butik er for stor til at kunne opvejes
> af noget som helst .. mvh Ami
>
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 12:25 |
|
> Jeg har bestemt heller ikke det indtryk, at de hunde der bliver hægtet til
> krogen udenfor et supermarked betragter det som dagens positive
oplevelse!!
>> Hvad vil du så mene er dagens oplevelse for en hund? at sidde alene
hjemme i 8 timer, vente på ejerne >>kommer trætte hjem og ingen overskud har
til hunden? ..........
> Nu kan jeg jo ikke svare for, hvor lang en indkøbstur er i landsbyens
> brugsforening, men her i København, hvor jeg bor, er det yderst sjældent
at
> den kan overstås på 5-10 minutter!
>> Jeg bor ikke i København ....................Jeg bor i en lille by
>Og går man inde i Føtex og plukker ned
> fra hylderne, så kan man altså ikke holde øje med sin hund samtidig.
>> Jo, det kan man faktisk godt her hvor jeg bor ! og tror du mig ikke kan
du selv komme og se efter
> Jeg har ikke brugt ordet "dyremishandling" fordi hunden bliver efterladt
> udenfor supermarkedet, men jeg forstår bare ikke de mennesker, der gør
det,
> det skal jeg ærligt indrømme!
>> Det er at være noget ekstrem at sammenligne det, at hægte sin hund uden
for en forretning med >>dyremishandling - jeg kunne forstå hvis den blev
hægtet i en kæde ved et hundehus alle døgnets 24 timer - >>helt ærligt - det
er da at mangle realitets sans synes jeg ......... jeg kan kun gentage, jeg
har hund for at den >>skal være en del af min hverdag - ikke et objekt, der
tages frem ved festlige lejligheder - Vi har alle >>forskellige måder at
have hund på og den måde jeg har min på er godt for både hunden og mig - Han
får >>også lov til at være i sofaen !
Pia
>
>
>
> Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:a1r9i8$sdq$1@tux.netsite.dk...
> >
> > "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> > Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive
> > oplevelser
> > > på den konto.
> >
> > Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at stå
> > bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let kan
> > blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> > bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
> > Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> > været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en sodavand
> > el. lign men der er jo himmelvid forskel på denne situation og
> > situationen foran en forretning ..og jeg synes i al fald risikoen ved
> > at efterlade sin hund foran en butik er for stor til at kunne opvejes
> > af noget som helst .. mvh Ami
> >
>
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 12:47 |
|
jeg kan kun gentage, jeg
> har hund for at den >>skal være en del af min hverdag - ikke et objekt,
der
> tages frem ved festlige lejligheder - Vi har alle >>forskellige måder at
> have hund på og den måde jeg har min på er godt for både hunden og mig - >
> Pia
>
Ja hvis du ikke mener at der er rissiko for at lige præcis din hund skulle
blive stjålet eller bide børn der kom hen og slog den oven i hovedet med en
legetøjsbil så den skulle aflives eller ligende eller du ikke mener at din
hund kan blive overfaldet af en anden hund mens den står bundet o.s.v. ja så
er det sikkert godt for både dig og din hund !?
>
>
>
>
> >
> >
> >
> > Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> > news:a1r9i8$sdq$1@tux.netsite.dk...
> > >
> > > "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> > > Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > > > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive
> > > oplevelser
> > > > på den konto.
> > >
> > > Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at stå
> > > bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let kan
> > > blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> > > bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
> > > Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> > > været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en sodavand
> > > el. lign men der er jo himmelvid forskel på denne situation og
> > > situationen foran en forretning ..og jeg synes i al fald risikoen ved
> > > at efterlade sin hund foran en butik er for stor til at kunne opvejes
> > > af noget som helst .. mvh Ami
> > >
> >
>
>
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 14:32 |
|
> jeg kan kun gentage, jeg
> > har hund for at den >>skal være en del af min hverdag - ikke et objekt,
> der
> > tages frem ved festlige lejligheder - Vi har alle >>forskellige måder at
> > have hund på og den måde jeg har min på er godt for både hunden og mig -
>
> > Pia
> >
> Ja hvis du ikke mener at der er rissiko for at lige præcis din hund skulle
> blive stjålet eller bide børn der kom hen og slog den oven i hovedet med
en
> legetøjsbil så den skulle aflives
>> Altså nu løber fantasien da vist helt løs ........ !
>eller ligende eller du ikke mener at din
> hund kan blive overfaldet af en anden hund mens den står bundet
>> Jeg forstår ikke din tankegang ......
>>o.s.v. ja så
> er det sikkert godt for både dig og din hund !?
>>> ja, det er godt for os begge to - min hund og undertegnede
Pia
> >
> >
> >
> >
> > >
> > >
> > >
> > > Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> > > news:a1r9i8$sdq$1@tux.netsite.dk...
> > > >
> > > > "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> > > > news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> > > > Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > > > > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse
positive
> > > > oplevelser
> > > > > på den konto.
> > > >
> > > > Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at
stå
> > > > bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let
kan
> > > > blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> > > > bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
> > > > Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> > > > været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en
sodavand
> > > > el. lign men der er jo himmelvid forskel på denne situation og
> > > > situationen foran en forretning ..og jeg synes i al fald risikoen
ved
> > > > at efterlade sin hund foran en butik er for stor til at kunne
opvejes
> > > > af noget som helst .. mvh Ami
> > > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 19:49 |
|
> >
> > Ja hvis du ikke mener at der er rissiko for at lige præcis din hund
skulle
> > blive stjålet eller bide børn der kom hen og slog den oven i hovedet med
> en legetøjsbil så den skulle aflives
> >> Altså nu løber fantasien da vist helt løs ........ !
Nej det gør den nemlig ikke !!!! hvordan tror du at mange børn bliver bidt
? det er når de går hen til en hund de ikke kender
>
> >eller ligende eller du ikke mener at din
> > hund kan blive overfaldet af en anden hund mens den står bundet
> >> Jeg forstår ikke din tankegang ......
er det svært at forstå at din hund står bundet og en anden hund kommer og
bidder den ?
>
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 20:19 |
|
> > >
> > > Ja hvis du ikke mener at der er rissiko for at lige præcis din hund
> skulle
> > > blive stjålet eller bide børn der kom hen og slog den oven i hovedet
med
> > en legetøjsbil så den skulle aflives
> > >> Altså nu løber fantasien da vist helt løs ........ !
>
> Nej det gør den nemlig ikke !!!! hvordan tror du at mange børn bliver
bidt
> ? det er når de går hen til en hund de ikke kender
>>> Jamen børn går da ikke hen til en hund, de kender og som står bunden,
vel? Ikke hvor jeg bor i hver >>>tilfælde - børn bides mest af løsgående
hunde eller af egne hunde mig bekendt, men korriger mig hvis jeg tager fejl
> >
> > >eller ligende eller du ikke mener at din
> > > hund kan blive overfaldet af en anden hund mens den står bundet
> > >> Jeg forstår ikke din tankegang ......
>
> er det svært at forstå at din hund står bundet og en anden hund kommer og
> bidder den ?
>>> jamen, jamen hvorfor skulle det ske? der går ikke løse hunde hvor jeg
stiller min hund og/eller handler - vi taler ikke om, at jeg har bunden
hunden til et træ i skoven, hvor der kan være løsgående hunde, vel?
Pia
> >
>
>
>
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 20:30 |
|
Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:a1smm3$736$1@sunsite.dk...
Ja hvis du ikke mener at der er rissiko for at lige præcis din hund
> > skulle
> > > > blive stjålet eller bide børn der kom hen og slog den oven i hovedet
> med
> > > en legetøjsbil så den skulle aflives
> > > >> Altså nu løber fantasien da vist helt løs ........ !
Nej det gør den nemlig ikke !!!! hvordan tror du at mange børn bliver
bidt
? det er når de går hen til en hund de ikke kender Jamen børn går da ikke
hen til en hund, de kender og som står bunden,
> vel? Ikke hvor jeg bor i hver >>>tilfælde - børn bides mest af løsgående
> hunde eller af egne hunde mig bekendt, men korriger mig hvis jeg tager
fejl
det har jeg så ikke lige undersøgt men man hører da om børn der bliver bidt
af hunde der står bundet !
eller ligende eller du ikke mener at din
> > > > hund kan blive overfaldet af en anden hund mens den står bundet
> > > >> Jeg forstår ikke din tankegang ......
> >
> > er det svært at forstå at din hund står bundet og en anden hund kommer
og
> > bidder den ?
jamen, jamen hvorfor skulle det ske? der går ikke løse hunde hvor jeg
> stiller min hund og/eller handler - vi taler ikke om, at jeg har bunden
> hunden til et træ i skoven, hvor der kan være løsgående hunde, vel?
Pia
>
Der er desværre stadig folk der går med deres hunde uden snor ! nu ved jeg
ikke hvor du bor og hvis du mener at det er sikkert at stille den udenfor
der hvor du bor, så er det jo godt nok ! men her i kbh-området er der
desværre folk der går med deres hunde uden snor , jeg kender to der har fået
bidt deres hunde mens de stod bundet .
>
>
>
> > >
> >
> >
> >
>
>
| |
Eva Schmidt (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Eva Schmidt |
Dato : 13-01-02 12:59 |
|
Hej Pia
Når du har det fint med at sætte din hund uden for supermarkedet, så skal du
selvfølgelig fortsætte med det. Der er jo ingen lov der forbyder den slags!
Nu er der jo altså åbenbart også stor forskel på, om man bor "på landet"
eller i København, hvor jeg jo altså residerer. Her kan hundene godt sidde
laaang tid og vente, særlig lørdag eller op til helligdagene, hvor der er
sort af mennesker i forretningerne!
Og med hensyn til at hunden "skal sidde hjemme og kede sig i 8 timer", så
bør man efter min mening heller ikke have hund, hvis det er de vilkår, man
kan byde den!
Jeg synes, det er helt fint at hunden er en vigtig del af ens hverdag og at
den tages med , når det kan lade sig gøre. Desværre er tilværelses for mange
hunde, den daglige tur hen til supermarkedet og det var så det, udover en
5-10 minutters luftetur et par gange om dagen!
Og med hensyn til udtrykker "dyremishandling", så kom det sig af, at en
følte sig hængt ud som dyremishandler, fordi hun satte sin hund uden for
supermarkedet.
Jeg har absolut ikke selv brugt ordet, for selvfølgelig betragter jeg det
ikke som dyremishandling, at hunden bliver efterladt udenfor en forretning.
Men jeg synes stadig, at det er forkert og tror faktisk også, at
størstedelen af hundene gerne var den oplevelse foruden.
Jeg mener i øvrigt, at det er basenji, du har, er det ikke rigtigt?
Det er en skøn hund, skulle jeg engang overveje at anskaffe hund, så blev
det nok den race!
mvh Eva
Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:a1rqu4$h2l$1@sunsite.dk...
>
> > Jeg har bestemt heller ikke det indtryk, at de hunde der bliver hægtet
til
> > krogen udenfor et supermarked betragter det som dagens positive
> oplevelse!!
>
> >> Hvad vil du så mene er dagens oplevelse for en hund? at sidde alene
> hjemme i 8 timer, vente på ejerne >>kommer trætte hjem og ingen overskud
har
> til hunden? ..........
>
> > Nu kan jeg jo ikke svare for, hvor lang en indkøbstur er i landsbyens
> > brugsforening, men her i København, hvor jeg bor, er det yderst sjældent
> at
> > den kan overstås på 5-10 minutter!
> >> Jeg bor ikke i København ....................Jeg bor i en lille by
>
> >Og går man inde i Føtex og plukker ned
> > fra hylderne, så kan man altså ikke holde øje med sin hund samtidig.
> >> Jo, det kan man faktisk godt her hvor jeg bor ! og tror du mig ikke kan
> du selv komme og se efter
>
> > Jeg har ikke brugt ordet "dyremishandling" fordi hunden bliver efterladt
> > udenfor supermarkedet, men jeg forstår bare ikke de mennesker, der gør
> det,
> > det skal jeg ærligt indrømme!
> >> Det er at være noget ekstrem at sammenligne det, at hægte sin hund uden
> for en forretning med >>dyremishandling - jeg kunne forstå hvis den blev
> hægtet i en kæde ved et hundehus alle døgnets 24 timer - >>helt ærligt -
det
> er da at mangle realitets sans synes jeg ......... jeg kan kun gentage,
jeg
> har hund for at den >>skal være en del af min hverdag - ikke et objekt,
der
> tages frem ved festlige lejligheder - Vi har alle >>forskellige måder at
> have hund på og den måde jeg har min på er godt for både hunden og mig -
Han
> får >>også lov til at være i sofaen !
>
> Pia
>
>
>
>
>
> >
> >
> >
> > Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> > news:a1r9i8$sdq$1@tux.netsite.dk...
> > >
> > > "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> > > Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > > > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive
> > > oplevelser
> > > > på den konto.
> > >
> > > Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at stå
> > > bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let kan
> > > blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> > > bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
> > > Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> > > været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en sodavand
> > > el. lign men der er jo himmelvid forskel på denne situation og
> > > situationen foran en forretning ..og jeg synes i al fald risikoen ved
> > > at efterlade sin hund foran en butik er for stor til at kunne opvejes
> > > af noget som helst .. mvh Ami
> > >
> >
>
>
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 13:04 |
|
> Og med hensyn til at hunden "skal sidde hjemme og kede sig i 8 timer", så
> bør man efter min mening heller ikke have hund, hvis det er de vilkår, man
> kan byde den!
Langt de fleste hunde sover altså når de er alene !
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 15:05 |
|
Hej du der Ptdnth!
Tror du ikke de meget hellere ville være sammen med deres ejer hvis de fik
valget?
Dorthe
"Punish the deed,not the breed" skriver:
> Langt de fleste hunde sover altså når de er alene !
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 19:50 |
|
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C41941F.1F7A30A5@hotmail.com...
> Hej du der Ptdnth!
> Tror du ikke de meget hellere ville være sammen med deres ejer hvis de fik
> valget?
> Dorthe
tjooe der er vel så meget man hellere ville hvis man kunne bestemme men
jeg ser det nu ikke som at være specielt synd for en hund at være alene slet
ikke hvis den sover det este af tiden
>
>
> "
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 14:40 |
|
> Hej Pia
> Når du har det fint med at sætte din hund uden for supermarkedet, så skal
du
> selvfølgelig fortsætte med det. Der er jo ingen lov der forbyder den
slags!
> Nu er der jo altså åbenbart også stor forskel på, om man bor "på landet"
> eller i København, hvor jeg jo altså residerer. Her kan hundene godt sidde
> laaang tid og vente, særlig lørdag eller op til helligdagene, hvor der er
> sort af mennesker i forretningerne!
> Og med hensyn til at hunden "skal sidde hjemme og kede sig i 8 timer", så
> bør man efter min mening heller ikke have hund, hvis det er de vilkår, man
> kan byde den!
> Jeg synes, det er helt fint at hunden er en vigtig del af ens hverdag og
at
> den tages med , når det kan lade sig gøre. Desværre er tilværelses for
mange
> hunde, den daglige tur hen til supermarkedet og det var så det, udover en
> 5-10 minutters luftetur et par gange om dagen!
> Og med hensyn til udtrykker "dyremishandling", så kom det sig af, at en
> følte sig hængt ud som dyremishandler, fordi hun satte sin hund uden for
> supermarkedet.
> Jeg har absolut ikke selv brugt ordet, for selvfølgelig betragter jeg det
> ikke som dyremishandling, at hunden bliver efterladt udenfor en
forretning.
> Men jeg synes stadig, at det er forkert og tror faktisk også, at
> størstedelen af hundene gerne var den oplevelse foruden.
> Jeg mener i øvrigt, at det er basenji, du har, er det ikke rigtigt?
>> hej Eva ....... dit indlæg giver mening ) og ja, jeg har en basenji
som jeg er rigtig glad for, hvorfor jeg ikke kunne drømme om at udsætte ham
for noget, han ikke kunne lide - Derfor sørger jeg for, at mine indkøb
hurtigt er overståede når han er med - Storindkøb foretages på andre
tidspunkter - Vore ture er ikke udelukkende baseret på, at vi skal ud og
handle - Vi går også tur ned af gågaden, hvor vi møder andre hunde og folk
vi kender - Vi går også på biblioteket - Han er med mange steder og lærer at
begå sig i vor verden, dvs menneskets verden, hvor der er trapper, rullende
trapper (hvor han dog bæres) svingdøre og elevatorer ........ det lærte
han ikke hvis han aldrig kom med nogen steder - og ville være bange for
dette - hvad har jeg det at bruge til - jo, at hunden kan begå sig i
menneskets verden som en hund. Jeg håber, at det giver mening?
> Det er en skøn hund, skulle jeg engang overveje at anskaffe hund, så blev
> det nok den race!
>> Det er en dejlig race - ikke så nem - men dejlig -
Hilsen Pia
>
> mvh Eva
>
>
>
>
> Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:a1rqu4$h2l$1@sunsite.dk...
> >
> > > Jeg har bestemt heller ikke det indtryk, at de hunde der bliver hægtet
> til
> > > krogen udenfor et supermarked betragter det som dagens positive
> > oplevelse!!
> >
> > >> Hvad vil du så mene er dagens oplevelse for en hund? at sidde alene
> > hjemme i 8 timer, vente på ejerne >>kommer trætte hjem og ingen overskud
> har
> > til hunden? ..........
> >
> > > Nu kan jeg jo ikke svare for, hvor lang en indkøbstur er i landsbyens
> > > brugsforening, men her i København, hvor jeg bor, er det yderst
sjældent
> > at
> > > den kan overstås på 5-10 minutter!
> > >> Jeg bor ikke i København ....................Jeg bor i en lille by
> >
> > >Og går man inde i Føtex og plukker ned
> > > fra hylderne, så kan man altså ikke holde øje med sin hund samtidig.
> > >> Jo, det kan man faktisk godt her hvor jeg bor ! og tror du mig ikke
kan
> > du selv komme og se efter
> >
> > > Jeg har ikke brugt ordet "dyremishandling" fordi hunden bliver
efterladt
> > > udenfor supermarkedet, men jeg forstår bare ikke de mennesker, der gør
> > det,
> > > det skal jeg ærligt indrømme!
> > >> Det er at være noget ekstrem at sammenligne det, at hægte sin hund
uden
> > for en forretning med >>dyremishandling - jeg kunne forstå hvis den blev
> > hægtet i en kæde ved et hundehus alle døgnets 24 timer - >>helt ærligt -
> det
> > er da at mangle realitets sans synes jeg ......... jeg kan kun gentage,
> jeg
> > har hund for at den >>skal være en del af min hverdag - ikke et objekt,
> der
> > tages frem ved festlige lejligheder - Vi har alle >>forskellige måder at
> > have hund på og den måde jeg har min på er godt for både hunden og mig -
> Han
> > får >>også lov til at være i sofaen !
> >
> > Pia
> >
> >
> >
> >
> >
> > >
> > >
> > >
> > > Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> > > news:a1r9i8$sdq$1@tux.netsite.dk...
> > > >
> > > > "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> > > > news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> > > > Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > > > > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse
positive
> > > > oplevelser
> > > > > på den konto.
> > > >
> > > > Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at
stå
> > > > bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let
kan
> > > > blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> > > > bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
> > > > Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> > > > været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en
sodavand
> > > > el. lign men der er jo himmelvid forskel på denne situation og
> > > > situationen foran en forretning ..og jeg synes i al fald risikoen
ved
> > > > at efterlade sin hund foran en butik er for stor til at kunne
opvejes
> > > > af noget som helst .. mvh Ami
> > > >
> > >
> >
> >
>
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 12:09 |
|
> "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive
> oplevelser
> > på den konto.
>
> Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at stå
> bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let kan
> blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
>>> Jeg hæfter mig ved ordet "opdragende" .... min hund er 2 år og han skal
ikke opdrages - han skal opleve >>>og være en del af en hverdag - han skal
ikke bare gå derhjemme og tages frem ved festlige lejligheder og >>>ellers
ligge ude i bryggerset .........
> Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en sodavand
>>> Se det ville jeg aldrig byde min hund ! Hvorfor må den ikke komme ind i
klubhuset! hvorfor stå og blive >>>kold efter træning? Ikke, at jeg træner
min hund - for det er racen ikke egnet til og samme gælder undertegnede
Pia
| |
Anne-Marie Prange Ma~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Anne-Marie Prange Ma~ |
Dato : 13-01-02 16:35 |
|
"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:a1rpvs$eof$1@sunsite.dk...
> > "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> > news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
>
> >>> Jeg hæfter mig ved ordet "opdragende" .... min hund er 2 år og
han skal
> ikke opdrages - han skal opleve >>>og være en del af en hverdag -
han skal
> ikke bare gå derhjemme og tages frem ved festlige lejligheder og
>>>ellers
> ligge ude i bryggerset ........
Mine hunde skal skam også opleve og være med i min hverdag men uagtet
det skal de altså formes/opdrages kald det hvad du vil . .. og uanset
hvor meget de er med i min hverdag er grænsen sat når det drejer sig
om at tage dem med på handletur .. det vil jeg ganske enkelt ikke
udsætte mine hunde for .. for nogen fornøjelse kan det umuligt være
for hunden .. og ser man på de hunde der er parkeret udenfor
supermarkeder osv synes jeg at min antagelse bekræftes ..
>
> > Mine hunde kan skam godt stå afbundet ved et træ f.eks når vi har
> > været til træning og så lige er inde i klubhuset for at få en
sodavand
> >>> Se det ville jeg aldrig byde min hund ! Hvorfor må den ikke
komme ind i
> klubhuset! hvorfor stå og blive >>>kold efter træning?
Tja for det første har jeg anskaffet et ligge underlag som hunden har
at ligge/ sidde på når jeg er inde i klubhuset hvor jeg jo ikke hænger
inde i flere timer til din orientering og iøvrigt slet ikke går ind
hvis vejret er så det vil være uansvarligt at gå fra hunden ..... og
hvorfor den ikke må komme med ind i klubhuset .. tja af den ene grund
at hundene ikke må tages med ind i DCHs klubhus.. .. hvilket jo
egentlig er forståeligt nok , det drejer sig jo ikke om 5 eller 10
hunde der i så fald ville være i klubhuset ...
MVH Ami .
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 15:03 |
|
Hej Ami!
Jeg tror måske du misforstod mig lidt. Hvis Nansen skal bindes et sted han
ikke må komme med indenfor, ja så er det da ikke dagens positive
oplevelse, slet ikke. Det kan turen i sig selv derimod godt være. Vi kan
f.eks. gå en tur på en times tid, kigge på hare og fasaner på markerne,
vænne ham til larm i by-trafikken og pludselige lyde. Han kan møde andre
mennesker og hunde når vi går, og vi kan sidde og få en lille godbid i
græsset eller på en bænk. Når Nansen er med bliver det automatisk til en
fælles udflugt, og jeg er ikke i tvivl om at han nyder det i fulde drag.
At han samtidig bliver en tolerant og afslappet hund, ja det er da en
gevinst, synes du ikke? Selvfølgelig er det ærgerligt at jeg må efterlade
ham uden for f.eks. bageren, men jeg ville nu heller ikke blive for vild
med at alle andre mennesker kunne slæbe deres mere eller mindre
velopdragne hunde med ind i f.eks. fødevarebutikker.
Hilsen Dorthe ( og Nansen, der leger med killingerne lige nu).
Anne-Marie Prange Madsen skriver:
> "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3C40D2C1.DDC13405@hotmail.com...
> Desuden er det jo et vigtigt led i opdragelsen at han
> > møder mange forskellige mennesker og hunde, og får en masse positive
> oplevelser
> > på den konto.
>
> Tja desværre tror jeg bare at det med de positiveoplevelser ved at stå
> bundet uden for en forretning er begrænsede .. og alt alt for let kan
> blive til det stik modsatte .. og det opdragende i at en hund er
> bundet af uden for en forretning kniber det mig gevaldigt at se ..
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 12:18 |
|
> Jeg har ikke selv hund, men hvis jeg havde, ville jeg overhovedet ikke et
> splitsekund overveje, at sætte den udenfor et supermarked! Aldrig!!!
> Ser desværre dagligt hunde, der sidder udenfor og venter og venter. Der
kan
> godt gå ½ time - 3 kvarter, hvis der er mange i forretningen.
> Hvordan ejeren har nerver til det ved jeg ikke, bare tanken om, at hunden
> ikke var der, når jeg kom ud!
>> For god ordens skyld vil jeg sige, at jeg handler ind når jeg ved der
ikke er mange i forretningen - og da jeg har handlet samme sted i mange år
ved jeg næsten hvor varerne er ......... derfor tager det ikke længere tid
at handle ind for mig
> Og rent bortset fra det, hvilken fornøjelse har hunden så af at stå bundet
> der?
>> Alternativet er at være alene hjemme ..... hvilken fornøjelse har hunden
af det? Jeg ser tit, at nogen stopper op og prøver at tale med min hund -
Det i sig selv er en god ting, at han så ignorerer dem er noget andet ....
> Har oplevet hunde stå i bagende sol uden chance for skygge om sommeren
eller
> midt i is og sne om vinteren.
>> Det har jeg ikke set - er det koldt får min hund lige sin lille strikkede
frakke på ....... er det varmt kører vi inden det bliver for hedt og han
står altid i skygge ......... Ikke alle er tankeløse -
> Det gør mig faktisk deprimeret at se og jeg tænker altid, at den hundeejer
> overhovedet ikke burde have hund.
>> Jeg bliver deprimeret når jeg hører, at en hund sidder alene hjemme
...........
> Men det er da glædeligt, at de fleste, der skriver her, ikke kunne drømme
om
> at sætte deres hund uden for et supermarked!
>> Det er fordi de ikke har prøvet det ...... mange er bange for det
ukendte og blæser situationen lidt ud af propertion synes jeg nok - Jeg
mener selv at være en ansvarlig hundeejer, hvorfor jeg tager afstand fra
nogle af indlæggene
Pia
>
> mvh Eva
>
> Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:a1q5df$rjr$1@tux.netsite.dk...
> >
> > "Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> > meddelelse news:a1q483$m69$1@sunsite.dk...
> > Mit alternativ er at >>lade ham være alene hjemme og hyle -
> > > og så får jeg problemer med naboerne .....
> >
> > Tja eller gå i gang med alenehjemme træning ... mvh Ami
> >
>
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 12:27 |
|
Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3c40a829$0$62897$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har ikke selv hund, men hvis jeg havde, ville jeg overhovedet ikke et
> splitsekund overveje, at sætte den udenfor et supermarked! Aldrig!!!
> Ser desværre dagligt hunde, der sidder udenfor og venter og venter. Der
kan
> godt gå ½ time - 3 kvarter, hvis der er mange i forretningen.
> Hvordan ejeren har nerver til det ved jeg ikke, bare tanken om, at hunden
> ikke var der, når jeg kom ud!
> Og rent bortset fra det, hvilken fornøjelse har hunden så af at stå bundet
> der?
> Har oplevet hunde stå i bagende sol uden chance for skygge om sommeren
eller
> midt i is og sne om vinteren.
> Det gør mig faktisk deprimeret at se og jeg tænker altid, at den hundeejer
> overhovedet ikke burde have hund.
> Men det er da glædeligt, at de fleste, der skriver her, ikke kunne drømme
om
> at sætte deres hund uden for et supermarked!
>
> mvh Eva
Jeg er fuldstændig enig med dig ! ikke nok med at man løber en rissiko ved
at have sin hund bundet uden for en foretning , den kan jo blive stjålet,
bidt af andre hunde, bide et barn , og ja så er det jo også synd for hunden
| |
Kosmonauten (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Kosmonauten |
Dato : 13-01-02 13:07 |
|
"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3c40a829$0$62897$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har ikke selv hund, men hvis jeg havde, ville jeg overhovedet ikke et
> splitsekund overveje, at sætte den udenfor et supermarked! Aldrig!!!
Hej Eva,
jeg sætter aldrig min hund udenfor et supermarked, det eneste sted den får
lov til det, er udenfor den lokale Q9(ingen reklame ;c) ), fordi der kun er
et glas imellem os og det tager 2 min.
Med min forrige hund, havde jeg den meget negative oplevelse at sætte hende
for den lokale Brugs, og da jeg kom ud, sad hun og gnaskede på en ølkapsel,
der var en stærk duft af chokolade, og lidt derfra stod der nogle unger og
grinede, hun havde skåret sig på tungen. Fra den dag var det slut med at
sætte hende udenfor. Hvis hun endelig stod udenfor bageren, kunne end ikke
mine bedste venner give hende noget før jeg kom til syne og sagde ok.
Mvh
Martin og Laika(som er en oplever hund og ikke en genstand som kun hentes
frem ved særlige lejligheder ;c) )
| |
Eva Schmidt (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Eva Schmidt |
Dato : 13-01-02 13:33 |
|
Hej Martin
Ja, som du og din stakkels hund måtte sande, så findes der andre farer ved
at blive efterladt udenfor supermarkedet, end hundetyveri.
Synes det er helt okay, at sætte hunden, hvor man kan holde øje med den og
hvor det ikke tager ret lang tid at handle!
mvh Eva
Du gav forhåbentlig de møgunger en ordentlig skideballe! Man kan frygte,
hvad de vil udvikle sig til senere hen!
Kosmonauten <kosmonautenxxx@olsen.mail.dk> skrev i en
news:3c4177ed$0$5503$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c40a829$0$62897$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg har ikke selv hund, men hvis jeg havde, ville jeg overhovedet ikke
et
> > splitsekund overveje, at sætte den udenfor et supermarked! Aldrig!!!
>
> Hej Eva,
> jeg sætter aldrig min hund udenfor et supermarked, det eneste sted den får
> lov til det, er udenfor den lokale Q9(ingen reklame ;c) ), fordi der kun
er
> et glas imellem os og det tager 2 min.
> Med min forrige hund, havde jeg den meget negative oplevelse at sætte
hende
> for den lokale Brugs, og da jeg kom ud, sad hun og gnaskede på en
ølkapsel,
> der var en stærk duft af chokolade, og lidt derfra stod der nogle unger og
> grinede, hun havde skåret sig på tungen. Fra den dag var det slut med at
> sætte hende udenfor. Hvis hun endelig stod udenfor bageren, kunne end ikke
> mine bedste venner give hende noget før jeg kom til syne og sagde ok.
>
> Mvh
> Martin og Laika(som er en oplever hund og ikke en genstand som kun hentes
> frem ved særlige lejligheder ;c) )
>
>
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 14:54 |
|
> > Jeg har ikke selv hund, men hvis jeg havde, ville jeg overhovedet ikke
et
> > splitsekund overveje, at sætte den udenfor et supermarked! Aldrig!!!
>
> Hej Eva,
> jeg sætter aldrig min hund udenfor et supermarked, det eneste sted den får
> lov til det, er udenfor den lokale Q9(ingen reklame ;c) ), fordi der kun
er
> et glas imellem os og det tager 2 min.
> Med min forrige hund, havde jeg den meget negative oplevelse at sætte
hende
> for den lokale Brugs, og da jeg kom ud, sad hun og gnaskede på en
ølkapsel,
> der var en stærk duft af chokolade, og lidt derfra stod der nogle unger og
> grinede, hun havde skåret sig på tungen. Fra den dag var det slut med at
> sætte hende udenfor. Hvis hun endelig stod udenfor bageren, kunne end ikke
> mine bedste venner give hende noget før jeg kom til syne og sagde ok.
>
> Mvh
> Martin og Laika(som er en oplever hund og ikke en genstand som kun hentes
> frem ved særlige lejligheder ;c) )
>>> Hej Martin og Laika - det var også en grim oplevelse ............ og
jeg ved du er glad for din Laika !
Een af mine tidligere basenji var en meget stolt hanhund og en gang stod
nogle mænd og knappede øl op og smed kapslerne i hovedet på denne basenjihan
....... det så jeg gennem ruden i forretningen, så jeg skyndte mig at betale
og da jeg kom ud stod een af mændene og jamrede sig og tog sig til knæet
........... da han så mig gå hen til hunden blev manden helt hysterisk og
råbte op om erstatning - Jeg spurgte ham hvorfor han smed ølkapsler i
hovedet på min hund - hvad om alting er, så havde min hund set sit snit til
at komme nærmere til manden, der smed kapslen i hovedet på ham og hakke ham
i knæet !!!! Så selv om man er en forholds lille hund skal man ikke
undervurdere racen - Jeg var nu ikke helt stolt af situationen og tilbød at
erstatte mandens bukser - Så kom købmanden ud og smed de mere eller mindre
fulde folk væk fra forretningen, for det var ikke tilladt at drikke foran
hans forretning - men den episode er endnu ikke glemt her i byen hvor jeg
bor og det er snart 7 år siden ! Og måske også een af grundene til, at man
ikke nærmer sig min nuværende basenji - selvom han er den sødeste basenji
jeg nogensinde har haft
Pia
>
>
| |
Kosmonauten (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Kosmonauten |
Dato : 13-01-02 17:23 |
|
"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:a1s3ks$fei$1@sunsite.dk...
>
> >>> Hej Martin og Laika - det var også en grim >oplevelse ............
>og jeg ved du er glad for din Laika !
Yeps ;c)
Hej Pia,
det som slog mig dengang, var at kapslen tilsyneladende var presset ned i
chokoladen, hvilket måske nok er "drengestreger" men det satte sine spor hos
undertegnede.
Laika er nu også blevet kendt her i området, mere for sit "øgenavn" Turbo
;c) Og hende er der ingen som render med.
> men den episode er endnu ikke glemt her i byen hvor >jeg bor og det er
snart 7 år siden ! Og måske også een >af grundene til, at man ikke nærmer
sig min nuværende >basenji - selvom han er den sødeste basenji
> jeg nogensinde har haft
>
> Pia
Way to go Basenji, det bid (uanset om man synes at det er i orden eller ej)
bad ham tumpen da selv om ;c)
Fortsat god Søndag til dig og Oliver
Mvh
Martin & Laika
http://home13.inet.tele.dk/dinah
icq# 129142766
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 12:14 |
|
> Mit alternativ er at >>lade ham være alene hjemme og hyle -
> > og så får jeg problemer med naboerne .....
>
> Tja eller gå i gang med alenehjemme træning ... mvh Ami
>> Hej Ami - jeg har ikke fået hund for at den skal være alene og ked af
det - Jeg har desværre ikke så meget tiltro til alene hjemme træningen til
at jeg vil gå i gang med det -
Pia
>
| |
Anne-Marie Prange Ma~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Anne-Marie Prange Ma~ |
Dato : 13-01-02 16:48 |
|
"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:a1rq97$fd3$1@sunsite.dk...
> >> Hej Ami - jeg har ikke fået hund for at den skal være alene og
ked af
> det - Jeg har desværre ikke så meget tiltro til alene hjemme
træningen til
> at jeg vil gå i gang med det -
Nej jeg har sandelig heller ikke hunde (nu hund) for at de/den skal
være alene hjemme men jeg synes det er en langt vigtigere del af deres
formning at lære dem at kunne være alene et par timer eller tre frem
for at lære dem at stå bunden uden for en forretning ..det er nu en
gang ikke alle steder man kan have sin hund med og hunden er i
betydelig mere sikkerhed hjemme et par timer end bundet uden for en
forretning .. og at lære en hund at være alene hjemme/ altså
alenehjemmetræning synes jeg er et utroligt vigtigt led i en hunds
formning .. det er jo trods alt ikke alle der er interesseret i at man
har sin hund med på besøg ...Synd at du ikke har tiltro til
alenehjemme træning jeg har haft stor glæde af det med de hunde jeg
har haft gennem årene .. kan det mon være viljen du mangler til at gå
i gang.. mvh Ami
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 18:10 |
|
> > >> Hej Ami - jeg har ikke fået hund for at den skal være alene og
> ked af
> > det - Jeg har desværre ikke så meget tiltro til alene hjemme
> træningen til
> > at jeg vil gå i gang med det -
>
...Synd at du ikke har tiltro til
> alenehjemme træning jeg har haft stor glæde af det med de hunde jeg
> har haft gennem årene .. kan det mon være viljen du mangler til at gå
> i gang.. mvh Ami
>> Hej Ami ..... ja det er nok viljen, der mangler hos mig - er der ting jeg
skal og Oliver ikke kan komme med, så har han en fast barnepige...... kald
mig dum om du vil - men sådan har jeg det bedst med
Pia
>
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 01:35 |
|
Hej Pia
Ih hvor ville jeg ønske Nansen var lidt mere som din hund. Er det noget du har
øvet, eller er det en naturlig reaktion?
Dorthe ( - og Jeg-elsker-alle-mennesker-Nansen)
Pia Palmblad Wright skriver:
> >> Jeg cykler næsten hver dag ind til Centrum med min hund - han bliver
> bunden uden for forretninger såsom >>OBS og Føtex og der sidder han og
> stirrer på indgangen indtil jeg kommer tilbage - Alle i byen kender min
> >>hund og skulle nogen tage ham, vil de ikke kunne få ham væk fra
> forretningen og prøver man at tage ham op >>for at bære ham, så vil han bide
> !
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 12:12 |
|
> Hej Pia
> Ih hvor ville jeg ønske Nansen var lidt mere som din hund. Er det noget du
har
> øvet, eller er det en naturlig reaktion?
> Dorthe ( - og Jeg-elsker-alle-mennesker-Nansen)
>> Hej Dorthe - Jeg har altid cyklet/kørt ture med mine hunde - også da jeg
boede på landet, for bare at lade dem løbe ude i en indhegnet have og ellers
ingen kontakt have med andre mennesker end f.eks postbuddet er ikke min ide
om at have gode psykiske hunde .........
>> Som sagt er min hund med mig næsten alle vegne ...
Pia
>
>
>
> Pia Palmblad Wright skriver:
>
> > >> Jeg cykler næsten hver dag ind til Centrum med min hund - han bliver
> > bunden uden for forretninger såsom >>OBS og Føtex og der sidder han og
> > stirrer på indgangen indtil jeg kommer tilbage - Alle i byen kender min
> > >>hund og skulle nogen tage ham, vil de ikke kunne få ham væk fra
> > forretningen og prøver man at tage ham op >>for at bære ham, så vil han
bide
> > !
>
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 12:39 |
|
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C40D63B.1F2AFC1D@hotmail.com...
> Hej Pia
> Ih hvor ville jeg ønske Nansen var lidt mere som din hund. Er det noget du
har
> øvet, eller er det en naturlig reaktion?
> Dorthe ( - og Jeg-elsker-alle-mennesker-Nansen)
>
>
>
Hvis du ville have en bidsk hund skulle du jo nok have købt en anden race
end den rare Sankt Bernhard du valgte ! En Bernhard SKAL være godmodig !
sådan er racen måske skulle du have købt en Dobberman istedet ? Eller have
læst lidt mere om racen inden du købte den !
> Pia Palmblad Wright skriver:
>
> > >> Jeg cykler næsten hver dag ind til Centrum med min hund - han bliver
> > bunden uden for forretninger såsom >>OBS og Føtex og der sidder han og
> > stirrer på indgangen indtil jeg kommer tilbage - Alle i byen kender min
> > >>hund og skulle nogen tage ham, vil de ikke kunne få ham væk fra
> > forretningen og prøver man at tage ham op >>for at bære ham, så vil han
bide
> > !
>
| |
Dorthe Prip Lahrmann (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Dorthe Prip Lahrmann |
Dato : 13-01-02 15:14 |
|
Hejsa igen mand/kvinde/intetkøn...
Nu håber jeg da ikke at du har resoneret at Pias hund er bidsk uden overhovedet
at kende den, eller at en Dobbermann automatisk bliver bliver et tandmonster når
den står uden for en butik? For det er da for useriøst!
Vi valgte vores race med megen stor omhu, og han er på alle måder præcis som vi
havde håbet; stor, bamset og godmodig. Men det kunne da være en fordel hvis han
kunne læres at være en smule reserveret over for andre mennesker indtil vi gav
et ok-tegn, i stedet for at være villig til at gøre hvad som helst for en godbid
eller et klap.
Og gider du så ikke lige lade være med at fortælle os hvad vi har og ikke har
gjort i forbindelse med købet af ham, det er vel stadig os der ved hvor megen
special-litteratur vi har læst om Skt. bernhardshunde for at være forberedt på
at få sådan en dejlig men krævende hund i huset!
Hilsen Dorthe
"Punish the deed,not the breed" skriver:
> Hvis du ville have en bidsk hund skulle du jo nok have købt en anden race
> end den rare Sankt Bernhard du valgte ! En Bernhard SKAL være godmodig !
> sådan er racen måske skulle du have købt en Dobberman istedet ? Eller have
> læst lidt mere om racen inden du købte den !
| |
Ann K (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Ann K |
Dato : 13-01-02 18:32 |
|
Hej Dorthe.
Lær Nansen at gø, når han står bundet af og der kommer fremmede - dvs
alle andre end dig og din familie - hen til ham...
INGEN har modet til at nærme sig en vildt gøende, fremmed hund!
Både Dise og Sif laver det nummer - heldigvis er de ikke på noget
tidspunkt aggressive... de har bare lært at det er det rigtige at gøre i
dén situation...
Vi har den praksis at vores hunde ikke skal stå udenfor forretninger
(det er ikke derfor vi går luftetur)! Men enkelte gange har det
alligevel været nødvendigt... Og det er dejligt at vide at mine hunde er
sikre..... hvis fremmede henvender sig til dem - tja, så kan det
høres!!! og jeg kan hurtigt komme ud og se hvad der sker.... (ja,
jeg er rendt ud fra bageren uden at betale! )
Sjovt nok er Dise nu begyndt at gø, selv om hun er blevet efterladt hos
en af torvets "sprittere" (han elsker min lille hund - og det er
gensidigt!)... Så længe det bare er ham og hende + evt
"drukkammeraterne" er der ingen problemer... men fremmede skal ikke
nærme sig "flokken"! Sif gør det ikke .... hun har alt for travlt
med at tigge guffere
Mvh Ann
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 20:11 |
|
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3C419633.B4A354BB@hotmail.com...
> Hejsa igen mand/kvinde/intetkøn...
> Nu håber jeg da ikke at du har resoneret at Pias hund er bidsk uden
overhovedet
> at kende den, eller at en Dobbermann automatisk bliver bliver et
tandmonster når
> den står uden for en butik? For det er da for useriøst!
Jeg er nu en mand nej jeg kender ikke pias hund men en hund der bidder
mennesker der kommer hen til den kan man vel godt kalde bidsk eller hvad ?
og jeg har skam heller ikke sagt at dobbermanen bliver noget tandmonster det
er dine ord !men nu er den jo kendt som en af de bedste vagthunde der findes
, og jeg mener ikke at den er ligeså venlig/godmodig som en Sankt Bernhard
så det er jo nok en af de sidste hunde man ville vælge at gå hen til hvis
den stod udenfor en butik ville jeg mene !? håber ikke at det fornærmer
nogen
>
> Vi valgte vores race med megen stor omhu, og han er på alle måder præcis
som vi
> havde håbet; stor, bamset og godmodig. Men det kunne da være en fordel
hvis han
> kunne læres at være en smule reserveret over for andre mennesker indtil vi
gav
> et ok-tegn, i stedet for at være villig til at gøre hvad som helst for en
godbid
> eller et klap.
Ja men efter hvad jeg ved så ligger det ikke til sådan en hund at være
reserveret overfor mennesker , sådan husker jeg på ingen måde vores gamle
Bernhard den var altid glad og det mener jeg at er dejligt ved denne race at
den er glad for alle mennesker "undtagenpostbudet+skraldemanden" Men
selvfølgelig er der da nogle mennesker man ikke vil have at den skal snakke
med og det burde den også kunne fornemme når den bliver voksen
>
| |
Pia Palmblad Wright (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Pia Palmblad Wright |
Dato : 13-01-02 20:24 |
|
> > Hejsa igen mand/kvinde/intetkøn...
> > Nu håber jeg da ikke at du har resoneret at Pias hund er bidsk uden
> overhovedet
> > at kende den, eller at en Dobbermann automatisk bliver bliver et
> tandmonster når
> > den står uden for en butik? For det er da for useriøst!
>> Jeg ser ofte en doberman stå uden for en forretning her hvor jeg bor - og
den venter som min egen hund på ejeren kommer igen ......Ofte står min
nuværende basenji og denne doberman side om side uden for forretningen uden
problemer -
> Jeg er nu en mand nej jeg kender ikke pias hund men en hund der bidder
> mennesker der kommer hen til den kan man vel godt kalde bidsk eller hvad ?
at min gamle basenji bed var fordi den fik smidt ølkapsler i hovedet og det
ville den ikke finde sig i ........ og gutten der smed ølkapslen i hovedet
på hunden kom for nær dens tænder .... Man skal ikke provokere hunde, der
står uden for en forretning - det er noget der læres i 1. og 2. klasser
iøvrigt af DKK undervisere - jeg er selv een af dem og har været ude flere
gange på skoler med min nuværende basenji, Oliver, der er meget glad for
børn
Pia
| |
Punish the deed,not ~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Punish the deed,not ~ |
Dato : 13-01-02 20:35 |
|
>
> >> Jeg ser ofte en doberman stå uden for en forretning her hvor jeg bor -
og
> den venter som min egen hund på ejeren kommer igen ......Ofte står min
> nuværende basenji og denne doberman side om side uden for forretningen
uden
> problemer -
jeg har heller ikke sagt at der skulle være nogen problemer ! jeg sagde bare
at dobbermanen nok er en af de sidste racer man vælger at gå hen til hvis
den står bundet ! jeg har jo ikke sagt noget dårligt om racen
> >
> at min gamle basenji bed var fordi den fik smidt ølkapsler i hovedet og
det
> ville den ikke finde sig i ........ og gutten der smed ølkapslen i hovedet
> på hunden kom for nær dens tænder .... Man skal ikke provokere hunde, der
> står uden for en forretning - det er noget der læres i 1. og 2. klasser
stoler du så på at alle børn overholder det ?? det kan jo også være at
børnene kommer til at provokere en hund uden at vide det ? det er jo ikke
alle børn der er så heldige at blive undervist om hundeadfærd
> iøvrigt af DKK undervisere - jeg er selv een af dem og har været ude flere
> gange på skoler med min nuværende basenji, Oliver, der er meget glad for
> børn
> Pia
Det lyder da fornuftigt
>
>
>
>
| |
Joan Frederiksen (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Joan Frederiksen |
Dato : 13-01-02 21:13 |
|
Undskyld - jeg kan ikke lade være *fnis*
En lille nervøs mand går ind på et grumt værtshus og spørger:
- Ørhm..unskyld..men hvem af de herrer ejer den dobermann, der stod udenfor?
En kæmpe rockerlignende type rejser sig op og siger:
- Det er min dobermann. Hvorfor?
- Jeg tror lige min hund har dræbt den.
- Dræbt den? Hvad er din hund for en?
- Det er en fire måneder gammel puddel.
- Hvordan fa´en kan min dobermann blive dræbt af din puddel?
- Ved at få den galt i halsen.
Hilsen Joan
| |
Margit & Sv. Aa. Jen~ (13-01-2002)
| Kommentar Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~ |
Dato : 13-01-02 10:48 |
|
Vores forrige hund - en dejlig og ellers kærlig golden - var direkte
bidsk og farlig, når den stod bundet. Jeg er overbevist om, at
den er blevet drillet en gang, den har stået alene udenfor en for-
retning. Så det gør vi ikke med hende her, hvis vi ikke kan holde
øje med hende.
Det var så en helt anden side af sagen.Men nok så væsentlig.
Mvh. Margit
Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C3F5420.F5C6D004@hotmail.com...
> Hejsa!
> Jeg er nu flere gange blevet gjort opmærksom på at vi med vores nye
> hvalp skal passe på hundetyve, og ikke lade ham stå udenfor butikker mm.
| |
|
|