"Karl Aage Havelaage" <nul_putte@fis_af.du> skrev i en meddelelse
news:3c3dc6e2$0$5480$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c3d9bb6$0$264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Fuldsyntetisk...
>
> Helt enig, men hvorfor er fuldsyntetisk bedre end mineralsk, ved godt at
det
> smører bedre osv. men hvad er den tekniske forklaring????
> mvh tp
Delsyntetisk er fin til en standart scooter...
Forskellen mellem mineral og syntetisk er kun antallet af additiver.. samme
base anyhow...
grunden til at man kunne køre på alt skrammel tidligere var at man typisk
kørte med omkring 4% nu ligger man vist på 2% dette giver nogen andre krav
til olien, derfor ville en delsyntetisk til 60+ være at foretrække.
En gammel maskine som f.eks. MZ eller lign, trives fint på den billigste fra
ok.
min gamle Suzuki FZ50 havde det fint med gammel motorolie osv. *g* men det
var direkte balnding med en 7-8 % *lol* men hva.. den var vist død i
forvejen..
mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk