software til beregning af næringsværdi
Fra : Jayhawk

Dato : 10-01-02 12:59

Jeg har ledt en del efter et ordentligt program som kan give en
fyldestgørende oversigt over hvilke næringsstoffer, vitaminer og mineraler
man indtager baseret på en liste over hvilke produkter man spiser.
Dem jeg indtilvidere har kigget på er alt for ofte rette imod folk der
ønsker at tabe sig og bare skal skære ned på kalorierne, men jeg er i en
lidt anden situation.
min vægt er som den skal være, men jeg er efterhånden skiftet helt over til
vegetarisk kost, og vil gerne holde lidt styr på om jeg nu også får alt hvad
jeg har brug for.

Nogen der kan anbefale noget?..andet end tykke bøger med endeløse tabeller

Fra : Marianne

Dato : 12-01-02 20:54

"Jayhawk" <none@here.now> skrev i en meddelelse
> Jeg har ledt en del efter et ordentligt program som kan give en
> fyldestgørende oversigt over hvilke næringsstoffer, vitaminer og mineraler
> man indtager baseret på en liste over hvilke produkter man spiser.

Der er flere danske at vælge imellem, fx Dankost. Hvis du kan leve med et
engelsk er der også flere gode på www.tucows.com - det er ofte shareware,
hvor du kan hente en prøveversion, som du så¨registrerer, hvis det falder i
smag.

mvh
Marianne

Fra : Jayhawk

Dato : 13-01-02 12:39

> [...]
> hvor du kan hente en prøveversion, som du så¨registrerer, hvis det falder

Jeg vil prøve dankost.
Ja, der er mange, men jeg har efterhånden hentet og prøvet ti, og de er ikke
særligt specifikke. Der er primært fokus på kalorier. om man bliver fed. Jeg
er ikke fed og bliver det heller ikke... vil bare gerne på en nem måde kunne
overskue hvilke vitaminer og mineraler jeg får hevet indenbords på en dag

Fra : Jayhawk

Dato : 13-01-02 12:48

> Jeg vil prøve dankost.

Super.. de forventer at få 499 kr uden at tilbyde en demoversion. Plrrr

Fra : Marianne

Dato : 14-01-02 23:00

Det, jeg tænkte på, linker op til en stor, amerikansk ernæringsdatabase med
alle mulige næringsstoffer registreret. Jeg skal se, om jeg kan finde det

Marianne