Blasfemi: Alternativ til MacSOUP
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-02 00:57

Jeg tør næsten ikke sige det. I ved jo alle, at jeg holder meget
af MacSOUP, så det er ikke det. Jeg har bare tænkt lidt på, om der
skulle være nogen alternativer. Jeg har jo fået Internet via kabel-tv,
så jeg er på hele tiden. Det er derfor lidt bøvlet, at man manuelt skal
koble sig på med MacSOUP for at hente og sende indlæg. Mit e-mailprogram
er sat til automatisk at hente og sende e-mail med mellemrum, så det
skal jeg ikke tænke på. Jeg har derfor flere gange glemt at sende
indlæg, jeg har skrevet til nyhedsgrupperne. Når jeg så senere vil læse
nyhedsgrupper og har koblet mig på, bliver mine indlæg sendt. Men det er
bare alt for sent, da masser af andre har svart på det samme, og så
virker det lidt fjollet, at jeg giver samme svar. Eller meget værre: Det
stik modsatte svar (som jeg plejer).
Jeg ville derfor foretrække, at indlæg blev sendt med det samme,
eller i det mindste automatisk med faste Intervaller, men det kan
MacSOUP jo ikke. Eller man kan måske lave et Apple-script? Det har jeg
aldrig prøvet.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Dreier

Dato : 09-01-02 01:36

> [...]
> eller i det mindste automatisk med faste Intervaller, men det kan
> MacSOUP jo ikke. Eller man kan måske lave et Apple-script? Det har jeg

Du kan bruke MacAT - du finner den på
<URL:http://www.versiontracker.com/>.
Da kan du få MacSoup til å sende og laste ned med faste intervaller.
Du lager et lite AppleScript (inne i MacAT) som kan se slik ut:

tell application "MacSoup"
connect with fetching news and sending
end tell

et voila... :)

--
Morten Dreier
http://www.pobox.com/~mdreier/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-02 02:22

> [...]
> eller i det mindste automatisk med faste Intervaller, men det kan
> MacSOUP jo ikke. Eller man kan måske lave et Apple-script? Det har jeg

jo da, klip texten ud til det script ud der er beskrevet i manualen, og
sæt det ind i et applescript - lad "ido sceduler" (ligger på din Mac OS
9 CD) afvikle det med et det ønskede interval.

Der er overraskende mange der bruger suppen på LAN, DSL og kabelmodem -
desuden går det også hurtigere at læse fra disken end fra internettet.

<icq:131382336>

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-01-02 11:16

On 9.1.2002 0:56, in article 1f5pwzp.kze9p11wfnokxN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> eller i det mindste automatisk med faste Intervaller, men det kan
> MacSOUP jo ikke. Eller man kan måske lave et Apple-script? Det har jeg
Hogwasher www.asar.com
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-02 12:34

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Hogwasher www.asar.com

bloatware

NB. når jeg hører navnet kommer jeg altid til at tænke på "hudsucker
proxy" - og smiler...

<icq:131382336>

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-01-02 13:17

On 9.1.2002 12:34, in article 1f5qq7n.1cmgzsu13bmbldN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> bloatware
Som jeg sagde, anticware, eller som en anden sagde: Det får mig til at tænke
på DOS. Eller system 7.5Š

> NB. når jeg hører navnet kommer jeg altid til at tænke på "hudsucker
> proxy" - og smiler...
Sikke noget fuck at skrive. Det er nok den bedste newsreader der er ‹ og
den eneste grafiske ved siden af Hogwasher, så jeg synes mit forslag til til
Münster var ret passende. Men åbenbart ikke her Men hvad, hvorfor få sit
pis i kog pga at der er en flue i suppen
Smiley smiley
- David
(nu snart på Hogwasher X!)
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-02 21:03

> Sikke noget fuck at skrive.

det er ellers en suveren film

> (nu snart på Hogwasher X!)

er der en carbon version på vej ?

<icq:131382336>

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-01-02 21:58

On 9.1.2002 21:02, in article 1f5rg5h.1y8mwo11oarml7N%spam@reippuert.dk,

> det er ellers en suveren film

En film? Det lyder som en hudsygdom Bag en firewallŠ

> er der en carbon version på vej ?

Om en uge eller så skal jeg betateste for den lille (svinevaskende)
inderkreds. Så kommer der en beta ud, når det er overståetŠ
Venlig hilsen
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-02 01:18

> En film? Det lyder som en hudsygdom Bag en firewallŠ

kender du den ikke, på dansk hed den vist "det store spring"?

Instruktion, producer og mauskript: Joel og Ethan Cohen
Rolleliste: Jennifer Jason Lee, Tim Robbins og Paul Newman
Rekvisittier: hula-hop-ring, skyskraber og et bestyrelsesbord

> Om en uge eller så skal jeg betateste for den lille (svinevaskende)
> inderkreds. Så kommer der en beta ud, når det er overståetŠ

howasher = copycat

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-02 23:08

On Wed, 9 Jan 2002 11:16:16 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <B861D700.9BA6%david@blangstrup.dk>):

> Hogwasher www.asar.com
> - David

   Hvad er det for noget?

   Mvh.
   Henrik

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-01-02 00:20

On 9.1.2002 23:08, in article 01HW.B8627DD00007C9D41BB40F60@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> On Wed, 9 Jan 2002 11:16:16 +0100, David Blangstrup wrote
> [...]
Den alternative newsreader, som du efterlyste.
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-02 01:58

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Den alternative newsreader, som du efterlyste.
> - David

Vittigheden bestod i, at jeg rent faktisk sendte fra den. Men du
er måske ikke typen, der læser "User-agent" headeren? Jeg har ikke tid
til ellers at lære den at kende i dag, men lidt har jeg da leget med
den.
--
Henrik Münster <henrik@muenster.dk>
Esbjerg, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-01-02 10:40

On 10.1.2002 1:58, in article 1f5ruhe.1nhb81i1824k6aN%henrik@muenster.dk,

> [...]
> er måske ikke typen, der læser "User-agent" headeren? Jeg har ikke tid
> til ellers at lære den at kende i dag, men lidt har jeg da leget med
Ahaaaa! PLING! (euro der falder). [Shh, sig det endelig ikke højt,
suppeviskerne kommer!]
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 09-01-02 13:43

> [...]
> eller i det mindste automatisk med faste Intervaller, men det kan
> MacSOUP jo ikke. Eller man kan måske lave et Apple-script? Det har jeg

Jeg har heller aldrig lavet et Apple-script, men for kort tid siden var
Michael Holm så venlig at sende mig et script, der får MacSoup til
automatisk at checke og sende, hvis man åbner det er det i øvrigt
vanvittigt nemt at redigere i, hvis du ikke er tilfreds med
intervallerne.

Da du har fået en ny, hot internetforbindelse vover jeg at sende en kopi
til dig straks.

--
Christian

Fra : Karl Antz

Dato : 09-01-02 14:24

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> intervallerne.
>
> Da du har fået en ny, hot internetforbindelse vover jeg at sende en kopi

.... åsse te' mig purleeeeeeeeeeze
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Christian Bech

Dato : 09-01-02 14:59

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ... åsse te' mig purleeeeeeeeeeze

Er på vej...

--
Christian

Fra : Simon T

Dato : 09-01-02 16:45

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Er på vej...

og mig?

Simon T

Fra : Christian Bech

Dato : 09-01-02 22:44

Simon T <simonREMOVE@samfundsnasser.dk> wrote:

> og mig?

Du får den i morgen, når jeg får taget mig sammen til at tage på
kontoret.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-01-02 23:21

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Du får den i morgen, når jeg får taget mig sammen til at tage på
> kontoret.

Her er en udgave jeg lige flicket sammen. Gem scriptet som Application
og med "stay open" afkrydset.

on idle
tell application "MacSOUP"
with timeout of 60 * 3 seconds -- Venter tålmodigt 3 min
connect with fetching news and sending
end timeout
end tell
return 60 * 5 -- aktiver igen om 5 minutter
end idle

Der kan muligvis være et problem hvis man er i gang med at skrive et
indlæg og scriptet aktiverer send og hent.

I kan plz mig når jeg kommer tilbage fra Thailand om 14 dage.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-02 01:56

> jeg kommer tilbage fra Thailand om 14 dage.

tager du ikke en stor pose sol med hjem til mig?

<icq:131382336>

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 10-01-02 08:49

> ... åsse te' mig purleeeeeeeeeeze

Og til mig .
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Christian Bech

Dato : 10-01-02 09:57

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Og til mig .

Er afsendt - også til Simon, på trods af domænenavnet.

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 10-01-02 11:19

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Er afsendt - også til Simon, på trods af domænenavnet.

Er afsendt igen - uden Simons spamblocker og til Pers mac.com-adresse
(DIKU har nedlagt dig).

Grrrh.

--
Christian

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 10-01-02 13:23

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Er afsendt igen - uden Simons spamblocker og til Pers mac.com-adresse
> (DIKU har nedlagt dig).

Så må jeg ind omkring DIKU igen ...

Jeg har skam tænkt mig at skrive et script, der kobler op på DIKU gennem
ftp. Og derefter lægge scriptet i cron'en, så der kobles op hver tredie
måned.

Det jeg har fået fra dig siger i øvrigt, at det blev sendt 9:54 ?

Fra : Christian Bech

Dato : 10-01-02 13:36

> Så må jeg ind omkring DIKU igen ...
>
> Jeg har skam tænkt mig at skrive et script, der kobler op på DIKU gennem
> ftp. Og derefter lægge scriptet i cron'en, så der kobles op hver tredie
> måned.

Hvorfor beholder du egentlig kontoen? Nostalgi? Eller minder det lidt
for meget om at blive voksen at skulle opgvie sin uddannelsesforbindelse

> Det jeg har fået fra dig siger i øvrigt, at det blev sendt 9:54 ?

Jep, det var min MacSoup-afsendelse der var yderst uaktuel. Jeg havde
glemt at aktivere det nok så omtalte script.

--
Christian

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 10-01-02 13:50

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Hvorfor beholder du egentlig kontoen? Nostalgi? Eller minder det lidt
> for meget om at blive voksen at skulle opgvie sin uddannelsesforbindelse

Den gør det faktisk mulig for alle gamle studiekammerater /altid/ at
kunne komme i forbindelse med mig. E-mails videresendes /helt/
automatisk.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-01-02 22:03

> [...]

> intervallerne.
>
> Da du har fået en ny, hot internetforbindelse vover jeg at sende en kopi

Tusind tak. Det virker fint, når jeg dobbeltklikker på det, og
det ser ud til at gentage sig selv hvert niende minut automatisk, efter
hvad jeg kan læse, når jeg åbner det. Men hvordan får jeg det til at
køre automatisk. Skal jeg bruge "ido sceduler", som Morten Reippuert
siger?

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-02 00:08

> [...]
> hvad jeg kan læse, når jeg åbner det. Men hvordan får jeg det til at
> køre automatisk. Skal jeg bruge "ido sceduler", som Morten Reippuert

Nu har jeg testet scriptet lidt. Det ser ud til, at det bare
skal åbnes, så kører det hvert niende minut. Jeg kan bare lægge det i
mappen Startemner, og så henter min lille iMac bare news selv.
Nu mangler jeg bare at kunne slå password til nøgleringen fra.
Det beder Eudora om, hver gang jeg starter. Det villejo være nemt bare
at kunne tænde computeren og så gå ud ikøkkenet, mens den åbner og
henter mail og news.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-02 01:56

> [...]
> Det beder Eudora om, hver gang jeg starter. Det villejo være nemt bare
> at kunne tænde computeren og så gå ud ikøkkenet, mens den åbner og

Bare sørg for at din nøglering ikke låses efter et interval, så behøver
du kan at åbne den en gang (eks. ved start).

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-02 10:15

> Bare sørg for at din nøglering ikke låses efter et interval, så behøver
> du kan at åbne den en gang (eks. ved start).

Det har jeg gjort. Det var oplåsningen ved starten, jeg gerne
ville slippe for. Min computer står jo bare herhjemme, så jeg har jo
ikke behov for adgangskoder og sådan noget. Jeg har alle mine programmer
til Internet sat til at starte automatisk, når jeg åbner computeren. De
starter vist alfabetisk, og så er Eudora nærmet bagerst. Når computeren
er Eudora og dialogen til at åbne nøgleringen gemt bag andre programmer.
Der dukker et lille gult vindue op med en meddelelse om, at Eudora
behøber hjælp. Jeg ved ikke, hvad de små vinduer hedder, men man kan
ikke lukke dem med [æble-W]. Nu er jeg nok meget doven. Jeg drømmer bare
om, at jeg kan tænde computeren og gå ud at lave kaffe. Når jeg så
kommer tilbage, skulle den have hentet mail. Bevares, det var da til at
overkomme at taste en adgangskode ind, men som det er nu, skal jeg først
lukke det lille dialogvindue med musen. Så skal jeg op i programmenuen
og vælge Eudora, og så kan jeg taste koden til nøgleringen ind. Var den
bare i forgrunde ville det hjælpe. Måske skulle jeg tvinge Eudora til at
åbne sidst. Det er vel bare at sætte "~" foran.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-02 10:40

> Det har jeg gjort. Det var oplåsningen ved starten, jeg gerne
> ville slippe for.

Drop brugen af nøglering i Eudora, og lad Eudora gemme password i
internetconfig istedet - Du skal vist have fat i X-settings for at gøre
det.

> [...]
> lukke det lille dialogvindue med musen. Så skal jeg op i programmenuen
> og vælge Eudora, og så kan jeg taste koden til nøgleringen ind.

æble+tab

> Var den bare i forgrunde ville det hjælpe. Måske skulle jeg tvinge Eudora
> til at åbne sidst. Det er vel bare at sætte "~" foran.

Jeg mener at nøgleringen spørger dig, om den altid skal lade programmet
(eudora) få adgang til nøgleringen - der er i al fald tre muligheder for
at svare i dialogen - har du prøvet det?

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-02 23:38

> Drop brugen af nøglering i Eudora, og lad Eudora gemme password i
> internetconfig istedet - Du skal vist have fat i X-settings for at gøre
> det.

Nå ja, selvfølgelig:

<x-eudora-setting:275>
Whether or not Eudora uses the system Keychain for password
storage.

Hvor ved du alt det fra?

> æble+tab

Ja, ja, men når man har mange programmer åbne, så tager det lidt
tid. Nu har jeg masser af RAM og en hurtig forbindelse, så jeg har mail,
news, www, vejret og alt muligt sat til at åbne automatisk.

> Jeg mener at nøgleringen spørger dig, om den altid skal lade programmet
> (eudora) få adgang til nøgleringen - der er i al fald tre muligheder for
> at svare i dialogen - har du prøvet det?

Ja, men det gælder vist kun indtil man slukker computeren.
Alternativet er vist, at man skal taste ind, hver gang Eudora vil have
forbindelse.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-02 00:40

> <x-eudora-setting:275>
> Whether or not Eudora uses the system Keychain for password
> storage.
>
> Hvor ved du alt det fra?

jeg har selv været i mørkets vold og brugt Eudora

<icq:131382336>

Fra : Christian Bech

Dato : 10-01-02 09:57

> Nu har jeg testet scriptet lidt. Det ser ud til, at det bare
> skal åbnes, så kører det hvert niende minut. Jeg kan bare lægge det i
> mappen Startemner, og så henter min lille iMac bare news selv.

Øv, jeg ville netop have foreslået Startemner, hvis jeg havde været lidt
hurtigere. Der røg min chance for for første gang at svare på et
on-topic spørgsmål.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-02 01:18

> Skal jeg bruge "ido sceduler", som Morten Reippuert
> siger?

nej, scriptet er åbent hele tiden og udfører en handling hvert tiende
minut.

alternativet er et mere simplet script der aktiveres af "idoo-sceduler"
hvert

<icq:131382336>