MicrosoftDialogLib
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-01-02 13:39

Når jeg klikker på en gammel Word-fil for at åbne med Word 2001
(installeret med Officepakken), får jeg at vide, at MicrosoftDialogLib
ikke findes.
Det kan man naturligvis heller ikke finde ved at søge hos Microsoft.
Jeg ved godt, at der er masser af andre muligheder for at komme ind i en
gammel Word-fil. Men det er da irriterende at programmet opfører sig
sådan.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-02 14:47

In article <1f5lce4.18vi7euh31bvsN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Når jeg klikker på en gammel Word-fil for at åbne med Word 2001
> (installeret med Officepakken), får jeg at vide, at MicrosoftDialogLib
> ikke findes.

Prøv at kør Microsoft Office First Run og se om det hjælper.

> Det kan man naturligvis heller ikke finde ved at søge hos Microsoft.

Det er fordi det du mangler ikke hedder sådan, det er et "default-navn".

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-01-02 18:12

> Prøv at kør Microsoft Office First Run og se om det hjælper.

> Det er fordi det du mangler ikke hedder sådan, det er et "default-navn".

Hvad er "First run"? Programmet har været åbent flere gange efter
installation. Og de pågældende gamle filer kan sagtens åbnes inde fra
programmet. jeg har lige installeret value pack. Det hjalp ikke.
Jeg har i øvrigt haft Word 2001 et lille års tid nu. Men hidtil har den
ligget side om side med Word 6.01. De blandede sig på forunderlig måde:
Når jeg klikkede på et Word 2001-dokument, prøvede 6.01 at åbne det med
hjælp fra MacLink.
Nu har harddisken været slettet, programmerne er nyinstalleret og Word
2001 skal lære at klare sig selv. Det er åbenbart ikke så nemt. men det
hele er jo bare en overgang.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-01-02 19:31

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Hvad er "First run"? Programmet har været åbent flere gange efter
> installation.

i Office 98 og IE/OE 4.5-5 var det et seperat program, i Office 2001 er
det et dokument der eksekveres, hvis et eller flere af Offices
nødvendige sharedlibraries ikke er installerewt i systemmappen.

fjern et eller flere af følgende emner fra mappen
/Systemmappe/Udvidelser og start et Office programn

Microsoft Component Library
Microsoft Framework
Microsoft Internet Library
Microsoft OLE Automation
Microsoft OLE Library
Microsoft Structured Storage

<icq:131382336>

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-01-02 23:20

> [...]
>
> fjern et eller flere af følgende emner fra mappen
> /Systemmappe/Udvidelser og start et Office programn

Jeg kan se, at hvis man fjerner et af disse emner, vil det blive dannet
igen i systemet, når man prøver at starte et af programmerne.
Det hjælper imidlertid ikke. MicrosoftDialogLib dannes ikke.
Og nu har jeg yderligere konstateret, at Word 2001 end ikke kan åbne ved
klik på et dokument, som det selv lige har oprettet. MacLinkPlus træder
straks til og tilbyder at konvertere dokumentet til et ældre
Word-format. Men det hjælper heller ikke. Man skal åbne programmet først
og derefter hente dokumentet. Det er virkelig langt ude.
Den komplette Officepakke og value pack er nyinstalleret på en
friskformateret harddisk (Mac OS 9.2.2).
Er der et sted, hvor man kan rekvirere MicrosoftDialogLib?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-01-02 23:28

In article <1f5pse9.17jc49n12eaojqN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Er der et sted, hvor man kan rekvirere MicrosoftDialogLib?

Nej, som tidligere sagt er der ikke noget der hedder sådan.

Har du opdateret Officepakken?

Bare for nysgerrighedens skyld, hvilken version har dit CarbonLib?

Du har forresten forsøgt noget så simpelt som at genopbygge
skrivebordet, ikke?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-01-02 23:34

> Nej, som tidligere sagt er der ikke noget der hedder sådan.

Ja, så er det forståeligt, at Sherlock ikke kan finde noget. Men den
slags detailler forhindrer altså ikke et MS-program i at spørge efter
det.

> Har du opdateret Officepakken?

Nej.

> Bare for nysgerrighedens skyld, hvilken version har dit CarbonLib?

Der står DK 1-1.4 i info og Mac OS 9.2.1 øverst i vinduet. men mit OS er
i øvrigt 9.2.2 DK.

> Du har forresten forsøgt noget så simpelt som at genopbygge
> skrivebordet, ikke?

Nu er alt som sagt nyinstalleret. Og Norton har fået lov at se det
efter. Men jeg skal nok genopbygge skrivebordet ved næste start.

Venlig hilsen Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-01-02 23:59

In article <1f5rnmr.dcjk291xxa5vuN%ossmidt@post11.tele.dk>,
> [...]

> Ja, så er det forståeligt, at Sherlock ikke kan finde noget. Men den
> slags detailler forhindrer altså ikke et MS-program i at spørge efter

Det er nu en meget normal opførsel for et program, der bruger delte
biblioteker - det er altså ikke en unik MS-feature.

> Nej.

Det ville da ellers være meget fornuftigt.

> Der står DK 1-1.4 i info og Mac OS 9.2.1 øverst i vinduet. men mit OS er
> i øvrigt 9.2.2 DK.

Hvis en opdatering af Office og genopbygning af skrivebord ikke
fungerer, kan vi røve med en anden version af CarbonLib.

> Nu er alt som sagt nyinstalleret.

Det er meget fornuftigt at genopbygge skrivebordet efter installation af
et nyt program.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-01-02 17:26

> Hvis en opdatering af Office og genopbygning af skrivebord ikke
> fungerer, kan vi røve med en anden version af CarbonLib.

Er det en fejl, at 9.2.2-opdatering ikke har anbragt en CarbonLib, der
hedder 9.2.2? Hvor får jeg den rigtige?

> Det er meget fornuftigt at genopbygge skrivebordet efter installation af
> et nyt program.
Genopbygning af skrivebordet har ikke ændret noget.

venlig hilsen

Ove Steen