> Jeg har en Neos scooter ca. 3 år gl.
Fin scooter!
> Har lige skiftet ruller, ny udtømning, rullerne der høre til vejer 4,5 g.
> De gamle som er slidte vejer 6 g, er det så rigtig at de nye som
> høre til det nye udstødning kun vejer 4,5 g. ?
Dem der fulgte med til min Basic dengang var 5gr, så mon ikke dine også er
det?
De originale ruller skal veje 7gr så vidt jeg husker, at dine vejer mindre
kan være på grund af slid (3år er længe uden skift af ruller).
Men rullevægten passer ret godt hvis du ikke har lavet andre ændringer.
> Det nye udstødning er en Tecnigds Basis
> Jeg har taget den lille ring ved variomaticen af.
Hvis det er 30km/t modellen ville jeg nok skifte cylinderen ud med den fra
45'eren eller endnu bedre (og billigere) en Polini Sport cylinder på 70ccm.
Det giver rundt regnet en fordobling af ydelsen i forhold til en afdroslet
motor.
Min Neo's jeg havde gik ca. 85 - 90km/t med Sport cylinder og Basic
udstødning. Optrækket var heller ikke helt i skoven.
> Jeg har aldrig i de 3 år skiftet indmaden i luftfilter, jeg venter at
> få et nyt tilsend, kan man rengøre det gamle indtil jeg får det nye
> sat i ?
> For der mangler stadigelværk skub i motoren.
Kan du sagtens. Rens det i benzin og lad det tørre. Så vist jeg husker skal
der ikke bruges filterolie af nogen art til filteret.
> Kan man måle om karburatoren får benzin, olie og luft i en rigtig
> blanding.
> Jeg mener at ved biler hvor der er flere, måler man dem, så de er ens.
Du kan køre en tur på 5km i det tempo du plejer, slukke motoren brat og
pille dit tændrør ud og se farven efter. Er tændrøret brun som kaffe med
mælk er den i vinkel. Er det gråt eller hvidt har du for lille dyse i (eller
utæt luftfilter / indsugning så den får falsk luft) og resultatet bliver med
garanti at stemplet sætter sig. Ikke en god ting. Er tændrøret sort og tørt
er der for stor dyse i eller tilstoppet luftfilter. Er der meget olie på
tændrøret tyder det på en olie der ikke kan forbrænde.
Så snart du monterer en større cylinder vil jeg anbefale dig at bruge en god
fuldsyntetisk olie som f.eks IP GPX Pro-2 eller Castrol TTS. Motorex's olie
til ca. 130,- literen er bestemt heller ikke tosset.
Drop "Brugsens den bedste", de kokser motoren til og jeg tvivler på at de
kan smøre andet end symaskiner.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--