Mangler lyd i Lands of Lore 1
Fra : damn

Dato : 03-01-02 15:56

Jeg kan ikke få lyden i Lands of Lore 1 til at du!
mit lydkort er:

yamaha OPL3-SAx

Fra : Mark Langdahl

Dato : 04-01-02 01:33

"damn" <fedevaps@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke få lyden i Lands of Lore 1 til at du!
> mit lydkort er:
>
> yamaha OPL3-SAx

Hvilket styresystem kører du det under, og hvad står kortet til at være i
setup?

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : damn

Dato : 04-01-02 14:10

Jeg bruger Win98 jeg ved ikke hvad du mener med setup.

Fra : Mark Langdahl

Dato : 04-01-02 22:14

> Jeg bruger Win98 jeg ved ikke hvad du mener med setup.

Så vidt jeg ved er Lands Of Lore et DOS-spil. Og derfor kunne problemet
ligge enten i, at lydindstillingerne er forkerte eller at det simpelthen
ikke egner sig til at køre under Windows. I første omgang skulle du prøve at
køre spillets setup-program og vælge Sound Blaster Pro-lyd og hvis der er
mulighed for også at vælge et musikkort, så kan her vælges enten Sound
Blaster 16 eller Sound Blaster Pro. Jeg kan ikke høre forskel på de to. I de
fleste tilfælde (jeg har ikke selv Lands of Lore, så jeg kan ikke sige noget
med sikkerhed) er der også en mulighed for at få programmet til at finde de
rigtige indstillinger. Det program, du skal lede efter, vil formodentlig
hedde noget i retning af setup.exe eller install.exe og ligge i det
bibliotek, LOL er installeret i. Det er vigtigt, at du, når du kører
setup-programmet, gør det med fuld skærm. Ellers kan programmet ikke finde
kortet. Virker ovenstående ikke, vil jeg foreslå, at du kører programmet i
ren DOS-mode, enten ved at gå ud af Windows ved at vælge genstart i
MS-DOS-tilstand eller ved under egenskaber til den fil, du starter LOL med
at vælge "kør i MS-DOS-tilstand." Herinde skal du manuelt sørge for at loade
alle de drivere (mus, lyd og evt. en VESA-driver) som spillet har brug
for.så vidt jeg husker hedder det program, der loader lyddriverne til
OPL3-SAx noget i retning af sasetup.exe, men jeg er ikke helt sikker. Første
gang, det køres skal det indstilles med lydstyrke og forskellige
systemindstillinger. Jeg vil anbefale at godkende de indstillinger,
programmet allerede har fundet. Skal du have hjælp til rigtig indstilling af
opstarten, så send en mail, og jeg vil forsøge at hjælpe.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl