WRTC regler MP ? ? ?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-12-01 12:47

Jeg har tidligere kun spillet rainbow 6 på internettet og det er snart en
del år siden (dengang det kostede 13 øre i minuttet at være på med et 56K).
Nu har jeg DSL og jeg har fundet ud af at WRTC har en flot MP-del.
Men er der nogen der kender en side hvor man kort bliver sat ind i reglerne?
Da det åbenbart ikke kun gælder om at slå hinanden ihjel, men også rende
rundt med en fladtang og desarmere bomber og den slags.
Og hvad kan officerene som soldaterne ikke kan? og hvad nu hvis alle vil
være officere?

Thomas

Fra : Punishers Inc.

Dato : 30-12-01 13:40

> Men er der nogen der kender en side hvor man kort bliver sat ind i
reglerne?

lad mig introducere => 1. Soldier (ja det gir' vel sig selv)
2. Lt (du har muligheden for at smide
smoketracers til airstrikes og give ud af ammofills til dig selv og dine
team mates)
3. Medic (muligheden for at dele health
ud til dig selv og dine mates samt regenerate døde mennesker i
"vente-position" til Hades)
4. Engineer (person der placerer bomber
på det enkeltes maps lokationer og desarmerer fjendens plantede
russiskeheksehyl)

Jeg anbefaler => Medic eller Lt (har aldrig kunne stave dette) med hang til
medic! Medic er den letteste måde at placere dig højt på scorelisten; det
giver mange point at bringe Hitler Jugends medlemmer tilbage fra de døde og
så scorer du også interne "fedtepoint" blandt de andre (altså større
"råderum" til at kvaje dig). Forresten så scorer engineer også totalt mange
point for en korrekt placeret bombe, men dette kræver at man kan finde rundt
i de forskellige baner hvilket voldte (volder) mig problemer.

http://www.3dap.com/wolfenstein/

>og hvad nu hvis alle vil være officere?

Jeg går ud fra du mener Lt's? Tjaee, hvis du kan forestille dig hvilket
ragnerok der vil udspille sig hvis Bush og Putin en aften med næsen lige en
tand for langt i pudderdåsen trykkede på samtlige røde "warning"
gadgets/knapper....;) noget i den dur. jeg har selv prøvet et spil hvor
samtlige af mine holdspillere var Lt's....der var fandme ikke et sekund hvor
min FPS kom over 15 pga de skide airstrikes

Fra : Punishers Inc.

Dato : 30-12-01 14:00

Hmm, det slår mig lige pludseligt at det måske slet ikke var RTCW du
hentydede til???

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-12-01 14:07

> Hmm, det slår mig lige pludseligt at det måske slet ikke var RTCW du
> hentydede til???

Jo det var.

Og tak for hjælpen. Selve spillet virker til tider meget kaotisk. Hvordan
får man f. eks en lt. til at udlevere ammo, hvis han selv skal koncentrere
sig om ikke at dø?

Thomas

Fra : Punishers Inc.

Dato : 30-12-01 14:56

>Selve spillet virker til tider meget kaotisk. Hvordan
> får man f. eks en lt. til at udlevere ammo, hvis han selv skal koncentrere
> sig om ikke at dø?

Ja, det er så forskellen på dette spil og CS fx; det handler ikke om
egotrippet hvis du forstår. Jeg er fx lige kommet tilbage for en heftig kamp
hvor jeg lå nr 1 ud af 20 på mit hold. Jeg var medic, og på trods af at jeg
måske er død 10 eller 20 gange har jeg genoplivet et hav af mennesker og
dermed scoren...noget helt andet er at det fatisk er griner at fare rundt
som den gode samaritan på speed blandt smadrende kugleregn og snipers for at
komme de nødstedte "Medic!"'s til hjælp. Det er selvfølgelig det samme
dilemma med Lt. Jeg vil så lige indskyde at der skam også eksisteter disse
egotrippere i dette spil; typisk en Lt som stormer fremad for at dumpe
airstrikes oven i hovedet på fjenden (ja sårn ender det sjældent! mere
arbejde til medic!) og fuldstændig overhører folks requests efter ammo.

Lige til sidst: Man kan sagtens dele ammo/health ud og regenerate/airstrike
samtidig med at nakke fjenden, men det er ikke her du scorer dine point!

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-12-01 23:03

Jeg spillede på 'the beach' hvor jeg var sammen med to halvhjerner som
makker på allied team. Den ene skød mig konstant i røven imens den anden som
var lt. ikke ville af med noget ammo og ellers bare løb rundt i cirkler.
Ingen af dem var i stand til at springe døren eller muren i luften (og jeg
kunne slet ikke da jeg var -medic-).?
Hvilken server spiller du på? Jeg ville gerne i femtiden kunne undgå den
slags og få et seriøst spil i gang, da MP-spillet virker super-cool.
En anden ting: når man er medic og vil hjælpe folk sker det tit at folk
forsvinder under én imens man stikker dem alt hvad man kan med sprøjten, det
er da noget skidt.
Jeg synes ellers at det er en fed måde at MP-delen af spillet er lavet på,
og på en dsl-linie er laggen til at leve med. Men nogen gange er jeg udsat
for at blive smidt af en server fordi de kun acceptere -lav ping- ? Jeg
ville ellers mene at min forbindelse er i orden!.

Mvh Thomas

Fra : DoGgX

Dato : 30-12-01 23:50

De fleste vil ikke vente på en medic, og hopper direkte i køen

--
DoGgX
ICQ: 138083787

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-01 00:00

når man er død venter man i X antal sek. før man kan "respawne" I de sek.
ligger "man" tit og råber efter medic. Men når der er kort tid til at kan
respawne er der nogle der bare trykker så de respawner. Også forsvinder
deres "gamle" lig.

Kig evt. ind på www.dailyrush.dk de har en mine guide, det kan være du
bliver lidt klogere, men den bedste måde er bare at spille om og om igen. Så
lære man det..

BTW: der vil altid være folk der bare skyder ALT, og især nu da det lige er
kommet ud, og der er mange newbie's er entlig bare skal tjekke det ud. Du
kan vote om at "kicke" dem ud. Så skal alle spillere stemme om de er med til
at smide ham ud af servern. Så det er en måde at slippe for dem.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 31-12-01 00:14

On Sun, 30 Dec 2001 23:03:15 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>for at blive smidt af en server fordi de kun acceptere -lav ping- ? Jeg
>ville ellers mene at min forbindelse er i orden!.

Selv hvis du havde den sejeste 10Mbit linie, så ville du sikkert
alligevel ikke have god ping til en server i usa med en lille
forbindelse...
In other words: Du skal også finde en server med en ordentlig
forbindelse der ikke er for langt væk. Jeg vil tro (selvom jeg ikke
har RtCW) at du burde kunne få en mindre ping end 50 ms på en god
server.

Du burde kunne bruge gamespy (http://www.gamespyarcade.com/download/)
til at finde en god server.

--