Online spil -Er dette her normalt?
Fra : Jesper

Dato : 23-12-01 17:25

Man giver 400-500 kr. for et spil, som lover at det kan spilles online.
Når man så kommer hjem og installere spillet, finder man ud af, at der
ikke er nogle steder på nettet, hvor man har mulighed for at spille det
online.

Jeg mener, at spilfirmaerne enten selv skal sætte servere op eller lave
aftaler med andre firmaer, således at det, som de lover på emballagen
også holder i praksis.

Et eksempel herpå er chessmaster 8000, som jeg købte med henblik på at
spille online. Det kan bare ikke lade sig gøre i praksis.

MVH Jesper

Fra : DWM

Dato : 23-12-01 18:08

"Jesper" <no@nomail.com> skrev i en meddelelse news:a050h6$icv$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Et eksempel herpå er chessmaster 8000, som jeg købte med henblik på at
> spille online. Det kan bare ikke lade sig gøre i praksis.

Tja jeg kan da sige at der har været snakken om retsag imod EA / MotorcityOnline
teamet da deres informationer på bagsiden af kassen ikke har været korrekt med
hensyn til antallet af biler der skulle været i spillet, så det må vel gå under en
form for
ulovlig markedsføring. Men det kan du få bedre svar på i news:dk.jura vil jeg tro.

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper

Dato : 24-12-01 02:22

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> [...]
gå under en
> form for
> ulovlig markedsføring. Men det kan du få bedre svar på i news:dk.jura

Min irritation over nogle mangler ved et spil, har ikke umiddelbart
noget at gøre med jura eller et sindssygt amerikansk retssystem. Jeg vil
blot vide om dette her er normalt (jævnfør overskriften på mit indlæg),
eller rettere sagt, er jeg den eneste, som finder dette her lidt
problematisk?

MVH Jesper

Fra : Henrik Dissing

Dato : 23-12-01 18:21

On Sun, 23 Dec 2001 17:24:48 +0100, Jesper wrote:

> Jeg mener, at spilfirmaerne enten selv skal sætte servere op eller lave
> aftaler med andre firmaer, således at det, som de lover på emballagen
> også holder i praksis.

Mener du også at dit teleselskab skal sørge for at du har nogen at ringe
til?

> Et eksempel herpå er chessmaster 8000, som jeg købte med henblik på at
> spille online. Det kan bare ikke lade sig gøre i praksis.

Jeg kender ikke det omtalte spil, men jeg vil tro at du bare skal finde én
person på nettet som ejer det samme spil og som kunne tænke sig at spille
imod dig. Hvor svært kan det være?

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Moerch

Dato : 23-12-01 19:13

Hva.. Henrik. Hvis du virkelig er så alsidig i din viden, burde du kunne
vejlede ham med noget brugbart, istedet for at svine ham til. hvor svært kan
det være?

Glædelig jul og godt nytår

_Mørch

Fra : Jesper

Dato : 24-12-01 02:34

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du også at dit teleselskab skal sørge for at du har nogen at
ringe
> til?

Du mener, at det er mest optimalt, hvis teleselskabets kunder ikke kan
ringe til hinanden?

> [...]
finde én
> person på nettet som ejer det samme spil og som kunne tænke sig at

Så kan jeg spille med ham, når jeg har tid til det og når han
tilfældigvis også har tid til det - i alt cirka 2 min. om ugen...jamen
det er jo alle tiders.

MVH Jesper

Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-12-01 11:33

On Mon, 24 Dec 2001 02:33:55 +0100, Jesper wrote:

> "Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ringe til?

> Du mener, at det er mest optimalt, hvis teleselskabets kunder ikke kan
> ringe til hinanden?

Nej, men det er ikke teleselskabets pligt at sørge for at alle med bestemte
interresser nemt kommer i kontakt med hinanden.

Sammenligningen er måske lidt søgt, men jeg mener faktisk ikke at man ved at
udgive et online-kapabelt spil har forpligtet sig til uden yderligere
vederlag og på ubestemt tid at stille et antal servere til rådighed som kun
har til formål at skabe kontakt mellem køberne af spillet. Medmindre,
selvfølgelig, at man på emballagen stiller noget sådant i udsigt.

> Så kan jeg spille med ham, når jeg har tid til det og når han
> tilfældigvis også har tid til det - i alt cirka 2 min. om ugen...jamen
> det er jo alle tiders.

Det skulle undre mig meget om ikke der fandtes nogen internetbaserede
"klubber" af folk som spiller ChessMaster 8000 mod hinanden.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

P.S.: Jeg kan forstå at nogen opfattede mit første svar som en tilsvining af
dig. Det var absolut ikke min hensigt, men hvis du følte ligesådan, må du
undskylde.

Fra : Jesper

Dato : 24-12-01 12:38

> [...]
> har til formål at skabe kontakt mellem køberne af spillet. Medmindre,
> selvfølgelig, at man på emballagen stiller noget sådant i udsigt.

Så er du jo også enig med mig, i de tilfælde hvor det stilles i udsigt.

> Det skulle undre mig meget om ikke der fandtes nogen internetbaserede
> "klubber" af folk som spiller ChessMaster 8000 mod hinanden.

Det vil jeg undersøge. Tak for tippet.

> [...]
tilsvining af
> dig. Det var absolut ikke min hensigt, men hvis du følte ligesådan, må

Så er vi to, som ikke kan forstå, at det kan opfattes som en tilsvining.
Jeg startede en diskussion og alle kommentarer er selvfølgelig velkommen
uanset om man enig eller uenig med mig. En tilsvining er fx når man
bliver grov eller tarvelig i sin argumentation, hvilket ingen p.t. har
gjort.

MVH Jesper

GOD jul

Fra : DWM

Dato : 24-12-01 12:57

> [...]
> har til formål at skabe kontakt mellem køberne af spillet. Medmindre,
> selvfølgelig, at man på emballagen stiller noget sådant i udsigt.

Det var sådan jeg opfattede det men kan godt se nu efter at have læst
han indlæg igen at det måske ikke var sådan. Men det kan han så kun
selv fortælle. Hvad står der helt præsist på den kasse?

/Kenneth Iversen

Fra : Moerch

Dato : 24-12-01 14:26

Efter at have læst disse indlæg og har forstået at det var venligt ment,
trækker jeg mit indlæg tilbage :)

Glædelig jul til alle.

Mvh
_Mørch