Harddisk der larmer
Fra : tom dissing

Dato : 04-01-02 01:34

Jeg har en Conner/seagate, der larmer så så jeg kan høre den selv om jeg
pakker den ind i en papkasse med flamingo og en dyne i !!!
Nogle gode ideer til hvordan jeg får den til at holde op med det.. Jeg er
nemlig lidt glad for denne gamle 4G ting, der er ret hurtigt.

Der er tale om en gammel serverdisk, der tidligere var en del af en stor
mailserver
Tom

Navn: (ST14207N)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-01-02 02:12

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Nogle gode ideer til hvordan jeg får den til at holde op med det..

Hold godt fat om harddisken med venstre hånd
åben vinduet med højre hånd
stræk venstre arm og før den ud gennem vindueskarmen
giv slip på det du holder i venstre hånd
træk venstre arm ind
luk vindet, gerne med begge hænder
gå hen til elevatoren
åben døren
kør ned, og gåud og hent harddisken

done, du vil aldrig høre en lyd fra den igen.

sorry, i couldn't resist it...

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-01-02 03:23

> [...]
> åben døren
> kør ned, og gåud og hent harddisken
>
> done, du vil aldrig høre en lyd fra den igen.

ROTFL... Den perfekte supporter løsning på alle irriterende computer
problemer

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-01-02 06:58

In article <1f5guo6.op5cw31pmokw0N%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> ROTFL... Den perfekte supporter løsning på alle irriterende computer
> problemer

Nej, i den perfekte supporter løsning ville man beholde disken og smide
brugeren ud af vinduet.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 04-01-02 19:18

Hurtig HD = mange rpm = "friktion" = lyd = støj.

Vil du have det hurtigt, får du også larmen med i købet - gratis

Der findes dog nogle korkplader man kan ligge omkring harddisken - meget
udbredt blandt PC brugere. Men mon ikke de på samme tid virker isolerende,
og holder på varmen så lortet kunne brænde af?

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Mads Gorm Larsen

Dato : 04-01-02 21:16

I på maskiner fra før lombard er svaret at boote fra ram-disk, men
spørgsmålet er hvordan man opnår saamme effekt på nye maskiner.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-01-02 01:51

Hej Tom

tom dissing wrote:

> [...]
> Nogle gode ideer til hvordan jeg får den til at holde op med det.. Jeg er
> nemlig lidt glad for denne gamle 4G ting, der er ret hurtigt.

Hvilken maskine sidder den i? - eller har du den monteret i eksternt
kabinet?.

Har du den siddende i en desktop Mac, så flyt den til den nederste HD plads
i kabinettet, så den kommer så langt væk fra selve kabinetmaterialet som
muligt.

Har du den siddende i eksternt kabinet, - tja, så er jeg bange for, at der
ikke rigtig er noget at gøre ud over det, du allerede har forsøgt -)), - men
jeg tror nok jeg vil undlade dynen, da nogle af de her gamle svende er ret
gode varmekilder.

....Men du kan dog prøve flg. Gå ind til en elektronikforhandler og køb dig
et stykke blygummi, som du så kan tilpasse og lime fast på indersiden af det
eksterne kabinet. Det vil dæmpe ca. 1:30 = 6-9db i støjforholdet. Hos samme
forhandler kan du købe nogle meget små gummimuffer, som du kan lægge mellem
selve harddiskskinnen og harddisken, så den hviler på de gummimuffer. Det
vil være bedst at montere dem dér, hvor skruehullerne er. Sammen med
blygumiforingen kan du nok opnå en dæmpning på omkring 10-12db, hvilket
faktisk er ret meget.

Du kan også bruge blygummiforing i et desktopkabinet, men så skal du regne
med, at der kun er plads til ca. 1,2mm foring. Gummimufferne kan du også
bruge i interne kabinetter. De må højst have en højde af 2,5mm.

Du skal dog være opmærksom på, hvis disken sidder i et LaCie kabinet, så er
der ikke ret meget plads til tykkere blygummiforing end ca. 2-3mm.
Gummimufferne må højst have en højde på ca. 2,5-3mm.

Jeg tror ikke, du vil få problemer med køling i et eksternt LaCie kabinet,
da den blæser, der normalt sidder i de kabinetter er ganske god.

> Der er tale om en gammel serverdisk, der tidligere var en del af en stor
> mailserver

Tja, det var dengang Conner kunne lave noget, der duede, - det kan de godt
nok ikke længere...(-

> Navn: (ST14207N)

Du er heldig, det ikke er en S1280 series Conner. - Sådan en fyr fik jeg med
min første PM 7200, og først disk nr. 4 virkede...(-, - men den virker til
gengæld stadig.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : tom dissing

Dato : 05-01-02 02:12

Taak for de gode råd.. Disken befandt sig indtil mine ører gav op i en Iici
jeg bruger som strømforsyning.. Denne var så pakket ned i en G4 papkasse og
låget var tapet på!!
Den larmede stadig mere end når begge mine katte er i løbetid !!
Jeg opgav.

PS
Kassen stod tre meter væk !
Tom