Problem med min nye brænder :-(
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-01-02 22:49

Hej

Nu har jeg så endelig fået skiftet det aldrende CD drev ud med et
Lite-On brænder drev

Men jeg kan ikke få iTunes eller discburner til at kendes ved mit nye
drev... Hvad er det jeg har glemt?

Jeg har fået slået Toast udvidelserne fra, opdateret iTunes til nyeste
version, sikret mig at Authoring Support er slået til...

Er der andre der har fået det til at virke?

Beige G3'er system 9.2.2DK LiteOn 16x10x40x

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-01-02 01:05

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> [...]
> version, sikret mig at Authoring Support er slået til...
>
> Er der andre der har fået det til at virke?
>
> Beige G3'er system 9.2.2DK LiteOn 16x10x40x

"Authering Support" version ?
Har du "Toast Reader" version 3.x eller 4.x installeret?

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-01-02 03:02

> "Authering Support" version ?

Hentede version 1.1.5 men måtte trække filerne ud via Tome da
installeren ikke kunne li' min mac... Discburner er version 1.0.2

> Har du "Toast Reader" version 3.x eller 4.x installeret?

Ja, men den er slået fra... I øvrigt er det version 5.0.

Det fungere fint med Toast, men jeg kunne bare sådan godt tænke mig at
kunne bruge Apples egen software...

Jeg har lige prøvet lidt mere og jeg kan godt få lov til at smide en CD
i og "klargøre" den, men når jeg så ber den om at brænde skriver den at
drevet ikke er understøttet

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-01-02 03:19

> [klip en masse problemer]

Jeg kan tilføje at toast opgiver mit drev som værende Lite-on LTR-16102C
(mmc) ATAPI 1:0

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : thomas schreiber

Dato : 04-01-02 19:46

Havde det samme prob, dog med en 16X yamaha IDE brænder. Den røg hurtig ud
igen, da det virkede af lort.

Kører dog perfekt i min P(is)C .

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-01-02 19:58

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Havde det samme prob, dog med en 16X yamaha IDE brænder. Den røg hurtig ud
> igen, da det virkede af lort.
>
> Kører dog perfekt i min P(is)C .

Takker, det lyder som den helt rigtige løsning

Nå, men måske jeg blot bruger Toast i stedet for...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 04-01-02 22:44

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Takker, det lyder som den helt rigtige løsning
>
> Nå, men måske jeg blot bruger Toast i stedet for...

Nej, for jeg har samme brænder der fungerer fint. Men tak til Schreiber
for "hjælpen".

Men hvorfor nu Authoring Support 1.1.5? Brug 1.1.4 der er supporterert
på din/min maskine. Jeg bruger Mac OS 9.2.2 US, men det burde vel ikke
gøre forskel. Min Toast CD Reader er version 5.0.2. Platinum G3/266/MT.

Mojn, Thomas

--
"Usenet is like a herd of performing elephants with diarrhea:
Massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-01-02 03:26

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> på din/min maskine. Jeg bruger Mac OS 9.2.2 US, men det burde vel ikke
> gøre forskel. Min Toast CD Reader er version 5.0.2. Platinum G3/266/MT.

Jeg prøver... Lyder i øvrigt interessant hvis det er det samme drev i
den samme maskine... Så _må_ det da virke

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-01-02 19:12

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Jeg kan tilføje at toast opgiver mit drev som værende Lite-on LTR-16102C
> (mmc) ATAPI 1:0

Min er en 16102B, og jeg vil også tro at det gælder thomas's - mon ikke
det er det lille "C" der gør forskellen. Jeg vil dog tro at Apple meget
snart inkluderer understøttelse af den ny version.

Alternativt kan du gå på jagt efter C'et med Resedit - det skulle kunne
gøre det såfremt der ikke er fortaget store ændringer.

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-01-02 02:07

> Min er en 16102B, og jeg vil også tro at det gælder thomas's - mon ikke
> det er det lille "C" der gør forskellen. Jeg vil dog tro at Apple meget
> snart inkluderer understøttelse af den ny version.

Det lyder som en forklaring... Jeg venter lidt og ser om der ikke dukker
nogle flere opdateringer op

> Alternativt kan du gå på jagt efter C'et med Resedit - det skulle kunne
> gøre det såfremt der ikke er fortaget store ændringer.

Jeg skal lige være sikker på hvor jeg skal finde c'et med resedit?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-02 02:25

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Jeg skal lige være sikker på hvor jeg skal finde c'et med resedit?

Jeg har aldrig selv haft behov for at hacke Authering Support, men kig
på xlr8yourmac, der er i al fald mange der har postet deres hacks - mon
ikke også der skulle være én der har postet sin fremgangsmetode...

filen det drejer sig om er selvfølgelig

/Systemmappe/Udvidelser/Authering Support Files/LiteOnCDR (i Mac OS 9)

du skal finde texten "16102B" og erstatte den med "16102C"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!