/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
DIVX problemer med lyden :o(
Fra : Thomas


Dato : 02-01-02 14:11

Jeg forsøger at sætte en Powerbook G4 op, så den kan afspille DVD- og
avi-film på et TV. I første omgang er jeg ved bare at få det til at fungerer
på den indbyggede skærm.

Jeg har nu fået installeret Windows Media Player 6.3 og et DIVX codec, jeg
kan fint se selve filmen i både Windows Media Player og i Quick Time player,
men der er ingen lyd på. Jeg har lyd på maskinen, bare ikke på filmen

Jeg har prøvet at lave .avi filmen om til .mov men det hjalp ikke.

Hvad kan jeg have gjort galt?

MVH

Thomas



 
 
Jesper (02-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 02-01-02 16:07

in article 3c33068d$0$94845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Thomas at
flash4@it.dk wrote on 02/01/02 14:10:

> Jeg forsøger at sætte en Powerbook G4 op, så den kan afspille DVD- og
> avi-film på et TV. I første omgang er jeg ved bare at få det til at fungerer
> på den indbyggede skærm.
>
> Jeg har nu fået installeret Windows Media Player 6.3 og et DIVX codec, jeg
> kan fint se selve filmen i både Windows Media Player og i Quick Time player,
> men der er ingen lyd på. Jeg har lyd på maskinen, bare ikke på filmen
>
> Jeg har prøvet at lave .avi filmen om til .mov men det hjalp ikke.
>
> Hvad kan jeg have gjort galt?
>
> MVH
>
> Thomas
>
>
Desværre er DivX codec'en til Mac en rimelig fejlbehæftet Beta, så du bliver
nok nødt til at vente til der kommer en nyere version der retter den bug.

Jesper


Thomas (02-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 02-01-02 17:30

> Desværre er DivX codec'en til Mac en rimelig fejlbehæftet Beta, så du
bliver
> nok nødt til at vente til der kommer en nyere version der retter den bug.

Øv, der er lyd i Microsofts afspiller, men den er ikke stabil, og jeg vil
meget hellere bruge Quicktime afspilleren, da dens full-screen er væsentlig
bedre.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial



thomas schreiber (02-01-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 02-01-02 19:08

Jeg har netop købt en P(is)C til DivX og andet sjov af samme grund. Mac er
elendig til sådan noget - efter min mening.


--


På forhånd tak
Thomas Schreiber
-
www.stall.dk

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy


"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
news:3c333524$0$89110$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Desværre er DivX codec'en til Mac en rimelig fejlbehæftet Beta, så du
> bliver
> > nok nødt til at vente til der kommer en nyere version der retter den
bug.
>
> Øv, der er lyd i Microsofts afspiller, men den er ikke stabil, og jeg vil
> meget hellere bruge Quicktime afspilleren, da dens full-screen er
væsentlig
> bedre.
>
> --
> MVH
>
> Thomas
> http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
> http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
>
>



Thomas (02-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 02-01-02 21:08

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
news:a0vi85$pm4$1@sunsite.dk...
> Jeg har netop købt en P(is)C til DivX og andet sjov af samme grund. Mac er
> elendig til sådan noget - efter min mening.

Ja, men en PC larmer, en Powerbook er dejlig stille at have stående i stuen.
Det kan da heller ikke passe, at Apple som reklamerer så meget med at deres
computere er multimedia maskiner og video bliver nævnt igen og igen ikke kan
finde ud af at lave noget der kan afspille divx?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial



René Frej Nielsen (03-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 03-01-02 20:03

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> "thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:a0vi85$pm4$1@sunsite.dk...
> > Jeg har netop købt en P(is)C til DivX og andet sjov af samme grund. Mac er
> > elendig til sådan noget - efter min mening.
>
> Ja, men en PC larmer, en Powerbook er dejlig stille at have stående i stuen.
> Det kan da heller ikke passe, at Apple som reklamerer så meget med at deres
> computere er multimedia maskiner og video bliver nævnt igen og igen ikke kan
> finde ud af at lave noget der kan afspille divx?

Det er jo lidt noget vrøvl, da det jo er udviklerne bag DiVX, som ikke
har valgt at lave en ordentlig codec til Mac. Det er jo et hacket MS
codec, så det har aldrig været en rigtig Mac-løsning.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

thomas schreiber (03-01-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 03-01-02 20:09

Desuden er DivX film ulovlige, og hører ikke hjemme i gode ordentlige
lovlydige danske hjem.


--


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk




"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> wrote in message
news:1f5ga78.s5qgpx1xoou9uN%rfn@altavista.net...
> Thomas <flash4@it.dk> wrote:
>
> > "thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> > news:a0vi85$pm4$1@sunsite.dk...
> > > Jeg har netop købt en P(is)C til DivX og andet sjov af samme grund.
Mac er
> > > elendig til sådan noget - efter min mening.
> >
> > Ja, men en PC larmer, en Powerbook er dejlig stille at have stående i
stuen.
> > Det kan da heller ikke passe, at Apple som reklamerer så meget med at
deres
> > computere er multimedia maskiner og video bliver nævnt igen og igen ikke
kan
> > finde ud af at lave noget der kan afspille divx?
>
> Det er jo lidt noget vrøvl, da det jo er udviklerne bag DiVX, som ikke
> har valgt at lave en ordentlig codec til Mac. Det er jo et hacket MS
> codec, så det har aldrig været en rigtig Mac-løsning.
>
> --
> Mvh.
> René Frej Nielsen



René Frej Nielsen (03-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 03-01-02 20:40

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Desuden er DivX film ulovlige, og hører ikke hjemme i gode ordentlige
> lovlydige danske hjem.

De er jo ikke pr. definition ulovlige; du kan f.eks. finde mange
filmtrailere i DiVX format på nettet...

....der findes dog også en væsentlig mængde knapt så lovlige film ude på
det store net!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

thomas schreiber (03-01-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 03-01-02 20:51

Er der ikke forskel på en film og en trailer? Brænderup for eks. ! LOL

/Thomas


"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> wrote in message
news:1f5gbym.1xr7cd016iyvzwN%rfn@altavista.net...
> thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:
>
> > Desuden er DivX film ulovlige, og hører ikke hjemme i gode ordentlige
> > lovlydige danske hjem.
>
> De er jo ikke pr. definition ulovlige; du kan f.eks. finde mange
> filmtrailere i DiVX format på nettet...
>
> ...der findes dog også en væsentlig mængde knapt så lovlige film ude på
> det store net!
>
> --
> Mvh.
> René Frej Nielsen



Simon T (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Simon T


Dato : 03-01-02 21:24

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Er der ikke forskel på en film og en trailer? Brænderup for eks. ! LOL
>
> /Thomas

http://www.brenderup.dk/


Med venlig hilsen

Simon T <- der ved hvordan det staves

Morten Reippuert Knu~ (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-01-02 20:51

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> du kan f.eks. finde mange filmtrailere i DiVX format på nettet...

hvor? (.url?) Jeg har ingen divx film, men jeg vil gerne teste hvilke
divx codecs der kan bruges på en 400Mhz maskine under Mac OS X.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Simon T (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Simon T


Dato : 03-01-02 21:24

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > du kan f.eks. finde mange filmtrailere i DiVX format på nettet...
>
> hvor? (.url?) Jeg har ingen divx film, men jeg vil gerne teste hvilke
> divx codecs der kan bruges på en 400Mhz maskine under Mac OS X.

Prøv <http://divx.link.st/>, der er i hvert fald en del links til DivX
sites...


Med venlig hilsen

Simon T


Morten Reippuert Knu~ (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 04-01-02 00:40

Simon T <simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:

> > hvor? (.url?) Jeg har ingen divx film, men jeg vil gerne teste hvilke
> > divx codecs der kan bruges på en 400Mhz maskine under Mac OS X.
>
> Prøv <http://divx.link.st/>, der er i hvert fald en del links til DivX
> sites...

merci baucup - som sædvanlig blev jeg utoldmodig og overgav mig til
google.com

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Thomas (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 03-01-02 23:02

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
news:a12a7q$shq$1@sunsite.dk...
> Desuden er DivX film ulovlige, og hører ikke hjemme i gode ordentlige
> lovlydige danske hjem.

Hvis jeg nu laver min egen film, og komprimerer den vha. divx codec, er den
så også ulovlig? Er det fordi det er et codec der er stjålet fra MS?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial



thomas schreiber (04-01-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 04-01-02 19:43

Jo, fordi du har vel ikke betalt for retten til at bruge det? Der samme
gælder Mp3'er. Meget få ved det dog.


--


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk




"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
news:a12kbi$48v$1@news.cybercity.dk...
> "thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:a12a7q$shq$1@sunsite.dk...
> > Desuden er DivX film ulovlige, og hører ikke hjemme i gode ordentlige
> > lovlydige danske hjem.
>
> Hvis jeg nu laver min egen film, og komprimerer den vha. divx codec, er
den
> så også ulovlig? Er det fordi det er et codec der er stjålet fra MS?
>
> --
> MVH
>
> Thomas
> http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
> http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
>
>



Thomas (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 04-01-02 20:55

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
news:a14t3m$d7b$1@sunsite.dk...
> Jo, fordi du har vel ikke betalt for retten til at bruge det? Der samme
> gælder Mp3'er. Meget få ved det dog.

Ok, det er selve codec'et man skal betale for? Så det er ligemeget om det er
videoen af moster Anna's 60 års fødselsdag eller Monsters Inc. de er begge
ulovlige? (den ene måske mere end den anden, men i princippet...)

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial



Martin Edlich (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 04-01-02 21:28

In article <3c360850$0$99221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

> Ok, det er selve codec'et man skal betale for?

Der er kommersielle codecs, og der er gratis codecs - det er software
som alt andet. Det seneste DivX-codec bruger ikke kode fra MS.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste