DVD - hvad mangler?
Fra : Ninzen

Dato : 01-01-02 13:26

Go' morgen

Tvivlsomt om der er nogen respons derude.
Jeg har lånt nogle DVD'er og skulle nu starte året med en premiere af
min Titanium DVD-afspiller.
Jeg får startet min DVD-player op, og lyden kommer fint med, men skærmen
forbliver flaskegrøn og intet sker, selv om jeg forsøger "alle"
muligheder i menuen.

Er der nogen tip til hvad jeg mangler?

--
Godt nytår - Nina

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-01-02 13:31

On 1.1.2002 13:25, in article 1f5c28q.8kdkw01t0c0skN%Ninzen@ofir.dk,
"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Jeg får startet min DVD-player op, og lyden kommer fint med, men skærmen
> forbliver flaskegrøn og intet sker, selv om jeg forsøger "alle"

Vent til dagens zimmerleute er overstået, så forsvinder det flaskegrønne af
sig selv Godt nytår!
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 01-01-02 13:52

> [...]
> Jeg får startet min DVD-player op, og lyden kommer fint med, men skærmen
> forbliver flaskegrøn og intet sker, selv om jeg forsøger "alle"

Er det både under 9 og x dvd player den gør sådan??

Mvh
Michael

Fra : Ninzen

Dato : 01-01-02 14:56

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Er det både under 9 og x dvd player den gør sådan??

Jeg forsøgte at åbne dvd player fra Applications (OS 9) fra Classic,
men: "not supported by Classic".

Så genstartede jeg i ren 9.2.2. og her fik jeg meldingen (... nu kan jeg
ikke huske den præcis, og jeg er nu tilbage i Classic da jeg ikke kunne
komme på nettet 9.2.2.) - Kan ikke finde DVdplayertimeLibrary. Den søgte
jeg så på og den har jeg altså ikke. Jeg kan ikke geninstallare, da jeg
ikke har CD'en (ja, åndssvagt!).

Jeg har søgt hos Apple, men her kunne jeg kun finde noget
iDVD2_Updater.dmg.bin - og det kan jeg vel ikke bruge til noget?

--
Godt nytår - Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-01-02 22:22

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg forsøgte at åbne dvd player fra Applications (OS 9) fra Classic,
> men: "not supported by Classic".

Under mac OS X skal du selvfølgelig bruge mac OS X's (fremragende) DVD
player. Som en grundregel: alt hvad der kan lade sig gør i Mac OS X
skal gøres i Mac OS X.

> Så genstartede jeg i ren 9.2.2. og her fik jeg meldingen (... nu kan jeg
> ikke huske den præcis, og jeg er nu tilbage i Classic da jeg ikke kunne
> komme på nettet 9.2.2.)

Hvorfor kan du ikke det?

> - Kan ikke finde DVdplayertimeLibrary. Den søgte
> jeg så på og den har jeg altså ikke. Jeg kan ikke geninstallare, da jeg
> ikke har CD'en (ja, åndssvagt!).

Det lyder som om at version 1.3 på underligvis har fundet vej til din
mac OS 9 installation. 2.x burde være installeret. Hvis ikke du har en
mac OS 9 CD kan du hente version 2.7 på nettet og installere den.

> Jeg har søgt hos Apple, men her kunne jeg kun finde noget
> iDVD2_Updater.dmg.bin - og det kan jeg vel ikke bruge til noget?

nej.

<ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Danish/Ma
cintosh/Display_and_Peripheral/Video/DK-Apple_DVD_Player_2.2.smi.bin>
Jeg ved ikke om v2.2 kan afvikles på din Powerbook, men det er desværre
den nyeste dk version som Apple har liggende til seperat download.

<ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-I
nternational/Macintosh/Display_and_Peripheral/Video/Z-AppleDVD_Player2.7
..smi.bin>
Jeg ved ikke om du bruger dansk eller engelsk OS, denne kan muligvis
installeres på et dansk System 9, men jeg er ikke sikker (og gider ikke
prøve efter).

NB. Hvem har installeret system på din PowerBook ? det lyder som noget
værre rod.

<icq:131382336>

Fra : Ninzen

Dato : 02-01-02 16:43

> Hvorfor kan du ikke det?

Tænkte at den opstart også skulle kobles op med min hjemme-IP, men det
buurde da ikke være sådan. Jeg har i forvejen skærmproblemer fra ren OS
9, så jeg havde ikke tålmodighed til at blive hængende og forske i
det...

> Det lyder som om at version 1.3 på underligvis har fundet vej til din
> mac OS 9 installation. 2.x burde være installeret. Hvis ikke du har en
> mac OS 9 CD kan du hente version 2.7 på nettet og installere den.

Jeg har version 3.0.

[klip links]

> Jeg ved ikke om du bruger dansk eller engelsk OS, denne kan muligvis
> installeres på et dansk System 9, men jeg er ikke sikker

Jeg bruger engelsk OS.

> (og gider ikke prøve efter).

Det forstår jeg - med den timeløn!

> NB. Hvem har installeret system på din PowerBook ?

Forhåbentlig er det bare mig der forklarer rodet.
(Jeg anbefaler ham denne nyhedsgruppe - sshhhhyyysss.)

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-02 17:24

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tænkte at den opstart også skulle kobles op med min hjemme-IP, men det
> buurde da ikke være sådan.

Du skal bare boote i Mac OS 9 og indstille Mac OS 9 til at kunne koble
på nettet - same procedure as i Mac OS X.

Hvilken slags opkobling har du hjemme, Modem, ADSL, ISDN, kabel-TV ?
Bruger du en router eller kobles mac'en direkte på?
Hvis du bare giver os de rigtige oplysninger, kan vi guide dig igennem
på 8 linier, frem for at vi får endnu flere grå hår end vi allerede har
fået.

> Jeg har i forvejen skærmproblemer fra ren OS 9, så jeg havde ikke
> tålmodighed til at blive hængende og forske i det...

Skærm problemerne har intet at gøre med, om du kan komme på nettet i mac
OS 9.

> Jeg har version 3.0.

version 3.x: '/Applications/DVD Player.app'
Kan _KUN_ afvikles når du booter i Mac OS X

version 2.x:'/Applications (mac OS 9)/Apple DVD Player/Apple DVD Player'
Kan _KUN_ afvikles når du booter i Mac OS 9.

Du har ganske rigtigt version 3.x, men det er et Mac OS X program som
selvfølgelig ikke kan bruges under Mac OS 9. (Du kan vel se DVD film i
Mac OS X når den eksterne skærm ikke bruges?)

> [klip links]

> Jeg bruger engelsk OS.

Engelsk Mac OS 9? I så fald hent den DVD Player v2.7 jeg gav dig et link
til og installer den - så kan du se dine DVD film i Mac OS 9

(Mac OS X er multi-linguel og indeholder både dansk og engelsk. Mac OS X
programmerne er ligeglade med hvilket sprog Mac OS X er indstillet til)

> Forhåbentlig er det bare mig der forklarer rodet.

Jeg har indtryk af at det er en kombination

Du er nok nød til at sætte dig ned og prøve at forstå at Mac OS X med
Classic og Mac OS 9, er to helt forskellige styresystemer.

Når du er i Mac OS X _bør_ du bruge programmerne i /Applications

Når du er i Mac OS 9 _bør_ du bruge programmerne i '/Applications (Mac
OS 9)'

Når du er i Mac OS X og ikke har dit program i en Mac OS X version, eks.
Photoshop, bruger du Mac OS 9 udgaven af Photoshop i Classic.

<icq:131382336>

Fra : Ninzen

Dato : 03-01-02 14:42

> Du skal bare boote i Mac OS 9 og indstille Mac OS 9 til at kunne koble
> på nettet - same procedure as i Mac OS X.

Tak - det anede mig.

> Hvilken slags opkobling har du hjemme, Modem, ADSL, ISDN, kabel-TV ?
> Bruger du en router eller kobles mac'en direkte på?

Jeg har ISDN som kører dial back via en router.

> Hvis du bare giver os de rigtige oplysninger, kan vi guide dig igennem
> på 8 linier,

Det har jeg en klar fornemmelse af.

> frem for at vi får endnu flere grå hår end vi allerede har
> fået.

Forhåbentlig ikke kun min skyld...

> Skærm problemerne har intet at gøre med, om du kan komme på nettet i mac
> OS 9.

Nej det lyder jo meget logisk

> Du har ganske rigtigt version 3.x, men det er et Mac OS X program som
> selvfølgelig ikke kan bruges under Mac OS 9. (Du kan vel se DVD film i
> Mac OS X når den eksterne skærm ikke bruges?)

Men som altså skulle køre under Classic, og det gjorde den jo også, men
kun på powerbook'en.

> Engelsk Mac OS 9? I så fald hent den DVD Player v2.7 jeg gav dig et link
> til og installer den - så kan du se dine DVD film i Mac OS 9

Det har du ret i, det var en defekt version 2.7, nu har jeg hentet den.
Om jeg kan se DVD på en større ekstern skærm vil vise sig. Jeg har
prøvet at stille de to skærme helt ens (det eneste jeg ikke fik lov at
ændre var refresh rate på powerbooken - stod til n/a på den eksterne til
75 hz). Men lige nu har jeg desværre ikke tid til eksperimenter.

> Jeg har indtryk af at det er en kombination

Det håber jeg ikke.

> Du er nok nød til at sætte dig ned og prøve at forstå at Mac OS X med
> Classic og Mac OS 9, er to helt forskellige styresystemer.

Vi snakkes ved til sommer

> [...]
>
> Når du er i Mac OS X og ikke har dit program i en Mac OS X version, eks.
> Photoshop, bruger du Mac OS 9 udgaven af Photoshop i Classic.

Jo - her er jeg faktisk helt med...

Takker for pædagogisk tålmodighed og klare svar.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-01-02 15:25

On 03/01/02 14:41, in article 1f5fu4d.1s69m0fgpqcvyN%Ninzen@ofir.dk,
"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tak - det anede mig.

> Jeg har ISDN som kører dial back via en router.

Altså en router på din arbejdsplads som ringer tilbage til dig når du ringer
den op?
Hvilket ISDN modem bruger du?
Er der tale om en "VPN" forbindelse?

> Forhåbentlig ikke kun min skyld...

Nej du er ikke alene, min bankrådgiver og SU styrelsen har også en finger
med i spillet

> Men som altså skulle køre under Classic, og det gjorde den jo også, men
> kun på powerbook'en.
^^^^^^^^^^^^
(Et godt eksempel på at det er en god ide om du præciserer dit ordvalg, hvis
du forventer andre kan forstå hvad du forsøger at beskrive. Du bør skrive
"på powerbook'ens skærm")
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
NEJ, NEJ, NEJ - pas på mit hår!

MacOS 9 = Når du booter i Mac OS 9, og ikke kan komme på nettet

Classic = MacOS 9 programmer under Mac OS X, eks Photoshop og MacSOUP.

Cocoa = ægte Mac OS X programmer, kan ikke afvikles på Mac OS 9.

Carbon = ægte Mac OS X programmer, kan i princippet afvikles under både Mac
OS X og Mac OS 9. I praksis er der dog mange Carbon programmer (mach-0), som
kun lader sig afvikle under Mac OS X, der i blandt Finder, Internet Explorer
5.1 og Office 10.

Du kan ikke undgå at se forskel på henholdsvis Carbon/cocoa og Classic
programmer.
Classic programmer har den gammeldags æble-menu, grå menu linie, programmenu
(i højre hjørne) og "platinium" look (gråt).
Carbon og Cocoa programmer har "Aqua" look, hvid menulinie, ny æble-menu og
ingen program-menu i højre hjørne.

Version 3.x kan kun afvikles når du booter i Mac OS X
Version 2.7 kan kun afvikles når du booter i Mac OS 9 (ikke classic)

> [...]
> ændre var refresh rate på powerbooken - stod til n/a på den eksterne til
> 75 hz). Men lige nu har jeg desværre ikke tid til eksperimenter.

Ok
1) Indstil samme farvedybde på begge skærme (opløsningen betyder intet,
refresh rate bruges ikke på digitale TFT'ere)

2) Definer den skærm du ønsker at se DVD på som primær skærm. (i
kontrolpanelet "Skærm", skal du flytte menu-linien over på den eksterne
skærm hvis du ønsker at se DVD på den)

3) Afspil din DVD med version 2.7 du lige har installeret

*Hvis du er i tvivl: Indstil PB'en til at vise samme skærmbillede på begge
skærme (kaldes for spejling), så behøver du ikke tage hensyn til punkt to.

Fra : Ninzen

Dato : 03-01-02 16:59

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> Altså en router på din arbejdsplads som ringer tilbage til dig når du ringer
> den op?
> Hvilket ISDN modem bruger du?
> Er der tale om en "VPN" forbindelse?

Altså, jeg har lidt svært ved at klappe kaje indtil sommer (hvor jeg jo
har forstået meget mere...) - og når du ligefrem spørger, så har jeg et
spørgsmål kørende i: dk.teknik.telefoni.isdn - "ISDN box med 2 brugere
samtidig", men generelt har jeg ikke problemer med at komme på. Men jeg
synes det fungerer langsomt og uigennemskueligt med: Shut down, Restart
og Log Out. Man får da ikke lyst til at swappe alt for meget mellem
styresystemerne. Virker som om ideen er at man skal blive hvor man er.
Tit skal jeg holde sluk knappen på Tibooken ned før det lykkes at boote.

"VPN" vidste jeg ikke hvad var og tjekkede på google bl.a.:
http://www.tempest.dk/Artikler/artikel_vpn_og_nat.htm
og nej - det tror jeg nu ikke det er.

> [...]
> (i højre hjørne) og "platinium" look (gråt).
> Carbon og Cocoa programmer har "Aqua" look, hvid menulinie, ny æble-menu og

Ovenstående bilder jeg mig ind, at jeg er med på.
Det helt åndsvage er at jeg faktisk kun arbejder i OS 9 programmer.
Grafiske programmer - ikke ét er Carbon eller Cocoa af dem jeg bruger.
Da jeg fik min Tibook før jul viste det sig (jo) at den ikke kunne køre
med min 22" Lacie skærm som primærskræm hvis jeg bootede i Mac OS 9, men
godt hvis jeg bootede i Mac OS X. Problemet kunne ikke løses (af os der
har forsøgt) og det er fejlmeldt hos Apple. OK, tænkte jeg - så kører
jeg sgu' da bare classic.
Er der mon nogen derude der kører Quark og Adobes grafiske programmer på
Classic uden problemer?
OK - det er faktisk kun Quark der driver mig til vanvid. Tilsyneladende
lever genvejene deres eget liv i OS X. Æble - alt - s som gerne skulle
"gemme som" i Quark - quitter Quark og smadrer filen, så jeg ikke kan
åbne den (ulovlig filformat).

[Klippet tips]

I denne sammenhæng er DVD-player på ekstern skærm bare i den sjove
afdeling. Og jeg vil forsøge med den ny-installerede version.

De andre tip har jeg fulgt.

> *Hvis du er i tvivl: Indstil PB'en til at vise samme skærmbillede på begge
> skærme (kaldes for spejling), så behøver du ikke tage hensyn til punkt to.

Spejling er greyet ud når jeg ser på det nu. Men det skal måske slåes
til inden den eksterne skærm er sat til?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-01-02 14:32

Ninzen@ofir.dk (Ninzen) wrote:

> Er der nogen tip til hvad jeg mangler?

Lyder som om den tror du har en ekstern skærm på.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ninzen

Dato : 01-01-02 14:56

> Lyder som om den tror du har en ekstern skærm på.

Det har jeg jo faktisk også.
Altså, jeg bruger min Titanium som harddisk og har tilkoblet en større
skærm sim jeg bruger som primær-skærm. Tror du det er her det halter.
Preview-"lærredet" kommer jo godt nok op på den store skærm - der kommer
bare intet billed på lærredet.

--
Godt nytår - Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-01-02 15:14

In article <1f5c66k.1ko4uee1szu9woN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Ninzen) wrote:

> Det har jeg jo faktisk også.

Jamen det sagde du ikke noget om.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ninzen

Dato : 01-01-02 15:02

> Lyder som om den tror du har en ekstern skærm på.

- Hvor er du bare god! Nu kan jeg ihvertfald både se og høre på
Powerbooken. Undskyld jeg ikke prøvede med det samme.

Men oplevelsen er jo ikke helt den jeg havde sat næsen op efter. Du ved
- mer' vil ha' mer'!

Men det kan vel også lade sig gøre at se den på den store skærm?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Ninzen

Dato : 01-01-02 15:07

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Powerbooken. Undskyld jeg ikke prøvede med det samme.
>
> Men oplevelsen er jo ikke helt den jeg havde sat næsen op efter. Du ved

OK - Undskyld mig, selv på Powerbooken står det %¤&¤%#%&¤/& FLOT!

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-01-02 15:14

In article <1f5c70a.19osucgruywdwN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Ninzen) wrote:

> - Hvor er du bare god!

Ja, men det staves med u

> Men det kan vel også lade sig gøre at se den på den store skærm?

Nu har jeg ikke selv så fin hardware, men jeg kunne forestille mig at
det har noget med opløsningen på skærmen at gøre. Prøv at sæt den
eksterne skærm til samme opløsning som TiBook'en.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ninzen

Dato : 01-01-02 15:54

> Ja, men det staves med u

Du kan få et stort tak, og alt godt i det nye år
Et "u" skal der lidt mere til at erhverve.

> Nu har jeg ikke selv så fin hardware, men jeg kunne forestille mig at
> det har noget med opløsningen på skærmen at gøre. Prøv at sæt den
> eksterne skærm til samme opløsning som TiBook'en.

Jeg prøvede med højeste mulige fællesnævner: 1024x768 - men det hjalp
desværre ikke.
Ja, det fine hardware er egentlig ikke mit eget, men venligst stillet
til rådighed... (det er dog foruroligende hvor hurtigt jeg har udviklet
ejerfornemmelser for den/det! - hører jeg en lille undertone à la "kaste
perler for svin"?)

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Esben

Dato : 01-01-02 18:08

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> til rådighed... (det er dog foruroligende hvor hurtigt jeg har udviklet
> ejerfornemmelser for den/det! - hører jeg en lille undertone à la "kaste

Jeg er bange for at Apple ikke understøtter DVD fra PowerBooks til
eksterne skærme. Jeg har i hvert fald ikke kunnet få det til at virke
med min Pismo lige megt hvad jeg prøvede. Overvejede nu at min
DVD-player var den forkerte type til hardwaren. Den DVD-player OS 9
installere kan ikke afvikle på min pismo, medens den til TI-booken
virker men ikke burde. mærkeligt! Men jeg bliver ved med at tænke at
måske IE el US OS med den rigtige player ville løse problemet, så du er
altså ikke alene om det!

vh esben / esha@get2net.dk - 2100 Kbh Ø

Fra : Thomas

Dato : 01-01-02 20:33

> [...]
> virker men ikke burde. mærkeligt! Men jeg bliver ved med at tænke at
> måske IE el US OS med den rigtige player ville løse problemet, så du er

Vil det sige, at man ikke umiddelbart kan bruge sin bærbare powerbook som
DVD afspiller sammen med sit TV? Er ved at skulle sætte en vens G4 op, så
han kan bruge den til lige netop det.

Øv, her gik jeg og troede, at Apple som altid havde tænkt over det hele

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-01-02 20:46

In article <a0t2te$ofj$1@news.cybercity.dk>, "Thomas" <flash4@it.dk>
wrote:

> Vil det sige, at man ikke umiddelbart kan bruge sin bærbare powerbook som
> DVD afspiller sammen med sit TV?

Det er noget helt andet, så det kan godt fungere.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-01-02 21:12

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Vil det sige, at man ikke umiddelbart kan bruge sin bærbare powerbook som
> DVD afspiller sammen med sit TV? Er ved at skulle sætte en vens G4 op, så
> han kan bruge den til lige netop det.

jo, der er ikke problemer med at vise DVD via henholdsvis S-VHS udgangen
på en Powerbook og composite udgangen på en iBook. (TV skærm)

VGA porten (computer skærm) kan også bruges, men kun når skærm billedet
spejles.

<icq:131382336>

Fra : Esben

Dato : 01-01-02 22:29

> [...]
> på en Powerbook og composite udgangen på en iBook. (TV skærm)
>
> VGA porten (computer skærm) kan også bruges, men kun når skærm billedet

Det har jeg som sagt ikke kunnet få den til, men det har du?

vh esben / esha@get2net.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-02 01:26

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Det har jeg som sagt ikke kunnet få den til, men det har du?

se michaels svar, Message-ID: <1f5cxa0.14ydhiu1bkiux4N%mta@mac.com>

<icq:131382336>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-01-02 00:43

> [...]
> på en Powerbook og composite udgangen på en iBook. (TV skærm)
>
> VGA porten (computer skærm) kan også bruges, men kun når skærm billedet

Nej der behøves ikke at bruge spejling. DVD Player kan kun vise
viewer/fremviseren på hovedskærmen (den med menuerne). Vinduet kan
simpelthen ikke flyttes mellem skærmene.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-02 01:00

> Nej der behøves ikke at bruge spejling. DVD Player kan kun vise
> viewer/fremviseren på hovedskærmen (den med menuerne). Vinduet kan
> simpelthen ikke flyttes mellem skærmene.

det anede mig godt, men jeg var ikke sikker.

<icq:131382336>

Fra : Thomas

Dato : 02-01-02 12:21

> jo, der er ikke problemer med at vise DVD via henholdsvis S-VHS udgangen
> på en Powerbook og composite udgangen på en iBook. (TV skærm)

Ok, hvad så med quicktime og avi filer, fungerer det også, eller bliver der
problemer der?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-02 12:49

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Ok, hvad så med quicktime og avi filer, fungerer det også, eller bliver der
> problemer der?

slet ingen problemer.

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-01-02 21:13

> [...]

> TI-booken virker men ikke burde. mærkeligt! Men jeg bliver ved med at
> tænke at måske IE el US OS med den rigtige player ville løse problemet, så

Problemet er at DVD playeren findes i to udgaver: hardwarebasseret (1.x)
og software basseret (2.x).

Den hardware basserede bruges på lombard 400, wallstreet og B&W G3 med
DVD dekoder chip på rage 128 kortet.
Hvis du vælger "custom install" af Mac OS 9 og markerer DVD-palyer til
installation instaleres 1.3 ved en fejl på Pismo, tiBook, iBook, iMac,
Cube og G4. Hvis du derimod installerer "anbefalet installation"
installeres version 2.x korrekt.
Bruges "tilbage kopier software" CD'en eller henter DVD palyer 2.7
slipper man for irritationsmomentet.

....kald det en fejl i Mac OS 9's instalerings script.

<icq:131382336>

Fra : Esben

Dato : 01-01-02 22:29

> [...]
> slipper man for irritationsmomentet.
>
> ...kald det en fejl i Mac OS 9's instalerings script.

Jeg har kørt anbefalet installation af DK OS og får den forkerte version
af playeren.

vh esben / esha@get2net.dk

Fra : Ninzen

Dato : 01-01-02 21:48

> [...]

> den forkerte type til hardwaren. Den DVD-player OS 9 installere kan ikke
> afvikle på min pismo, medens den til TI-booken virker men ikke burde.

Lige den sidste her forstår jeg vist ikke. Din DVD-player til OS 9
virker ikke, nej det gjorde min heller ikke. Din DVD-player til
TI-booken virker - men burde ikke?? Mener du at du faktisk kan køre DVD
fra TI-booken på din PISMO med en DVD-player der ikke burde virke -
neeej det er nok ikke det du mener?

> Men jeg bliver ved med at tænke at måske IE el US OS med den rigtige
> player ville løse problemet, så du er altså ikke alene om det!

Det er jo altid en god fornemmelse, ihvertfald er chancerne for en
løsning større så...

Jeg havde nu også problemer med mine undertekster på DVD'en. Alt for
store og brækkede forkert over. Så jeg har rodet lidt efter at stille
skriftstørrelsen lidt ned, på mapper og ikoner er den også lidt stor.
Jeg synes jeg har haft fat i det til Classic / OS X, men kan ikke finde
det - ved du eller andre noget om det?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Esben

Dato : 01-01-02 22:29

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> TI-booken virker - men burde ikke?? Mener du at du faktisk kan køre DVD
> fra TI-booken på din PISMO med en DVD-player der ikke burde virke -

Ups, det må have været uklart formuleret. Det var softwaren der stod som
at den kun var til Titanium, som virkede på min Pismo.

> [...]
> skriftstørrelsen lidt ned, på mapper og ikoner er den også lidt stor.
> Jeg synes jeg har haft fat i det til Classic / OS X, men kan ikke finde

Det lyder spooky!

Jeg har indtil videre problemer med at få lov at vælge undertekst
overhovedet og det har _ikke_ med regionsvalg at gøre!

Fra : Ben Knudsen

Dato : 03-01-02 10:47

Nu må jeg be om min himmelblå! Jeg nyder ugentlig en dvd-film på mit
aldrende B&O-fjernsyn via min powerbook pismo - der er ingen problemer
dér. Heller ikke til med den monitor, jeg lejlighedsvis har tilkoblet.
Har du forsøgt at køre med samme antal farver (helst millions of colors)
på _begge_ skærme? Jeg kan ikke afspille dvd på eksterne skærme, medmindre
de står ens.

Mvh Ben

Fra : Esben

Dato : 03-01-02 18:25

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> på _begge_ skærme? Jeg kan ikke afspille dvd på eksterne skærme, medmindre

Hmm! det mener jeg nu nok jeg prøvede - prøver igen. Nu har jeg så en
stationær med DVD - det havde jeg ikke da jeg prøvede, så jeg har ikke
lige så meget brug for det - jo hos en kammerat...

Fidusen skulle vel være at kunne køre 1280x1024 på en 21", hvis man skal
se DVD. Er den nogen der ved hvor bredt bredformatet egentlig er? altså
hvor mange pixels det ægte ville udnytte?

vh esben / esha@get2net.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-01-02 18:38

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

>Er den nogen der ved hvor bredt bredformatet egentlig er?

900 et eller andet.

<icq:131382336>

Fra : Ninzen

Dato : 05-01-02 15:29

> [...]

> på _begge_ skærme? Jeg kan ikke afspille dvd på eksterne skærme, medmindre

Hvilken OS kører du på? Og hvilken DVD-player bruger du?

--
Venlig hilsen Nina