"LaLLe" <lalle@popme.dk> wrote in message
news:a0v03p$q5c$1@egon.worldonline.dk...
> "Frowner" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a0poer$30sq$1@news.cybercity.dk...
> >
http://www.scooter-tuning.dk/1500_rpm_ekstra.htm
> >
> > På dette link er der et trick hvor man skulle kunne få 1500 rmp ekstra,
> men
> > det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
> > det måske ik så smart at slibe i det????????
Jo det er svinghjulet han omtaler.
Han skriver også at det var på hans kammerats Jog at de gjorde det. Det kan
godt passe at det har givet noget på netop hans. Det kan det hvis hans Jog er
af modellen Artistic spec. Den er født med "begrænsning" på svinghjulet således
at banen udvendigt på svinghjulet er 9mm længere bagud (set ovenfra) end
normalt
hvilket bevirker at tændingstidspunktet er forsinket nogen grader, og den
derfor ik yder optimalt. Du flytter igen tændingstidspunktet ved at slibe 9mm
væk bagud, men det er kun på Jog 94-95 jeg har set det på, og du bør derfor se
væk fra dette, med mindre du da vil eksperimentere lidt :)
> >
> 1. det giver nogle extra RPM da der kommer mindre modstand.
Har intet med det at gøre. Metalstykket bestemmer hvornår der skal ske gnist i
tændrøret. Det giver signal til Pulsspolen som sidder tæt på svinghjulet
udvendigt.
Det med mindre modstand viser blot hvor lidt han ved om det vil jeg mene.
> 2. vil du have flere rpm og mindre køling = større chance for at der går
> noget i stykker
>
> 3.Jeg synes ikke at du skal stole på hvad der står på den side. Han virker
> for mig ikke troværdig. OG det er MIN mening. Du må selv om det men så er
> det også din egen fejl hvis der går noget i stykker !!!!!
>
> LaLLe
>
www.ghetto-net.dk/stalker.
> Stalker @ Polini CORSA i boksen, Poline SPORT på
--
Posted via Mailgate.ORG Server -
http://www.Mailgate.ORG