En nem Pizza dej....
Fra : zcully

Dato : 30-12-01 23:49

Evt. uden gær??
(kan man det)

/Zcully

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 31-12-01 12:00

Hej Gruppe
Her er en opskrift god nok med gær men den er hurtig:

350 g mel + ca. 100 g til æltning
20 g gær
2 dl lunken vand
lidt salt og sukker
3 spsk. olivenolie

Hæves i ca ½ time

Rulles ud i et tyndt lag på en bageplade der er smurt med lidt olie.
Tomatsauce, ost og fyld puttes på og bages i ovnen ved 220 grader i ca 20-30
minutter.

Opskriften er til en bageplade.

Det går hurtigere end du tror!
Velbekommen
Venligst Cecilie

Fra : Henrik

Dato : 01-01-02 14:37

Muligvis hurtig....

Men prøv at lave dejen 2 dage inden den skal bruges (gerne uden sukker og
med mindre gær), opbevar den i køleskabet i plastpose, og smag og mærk
forskellen i kvalitet i forhold til "fast-food" udgaven!

Tro mig....der er oceaner til forskel!

H.

Fra : Guess

Dato : 02-01-02 14:29

Hmm..det lyder som om at du har styr på det der. Kan du skrive hele
opskriften ??

Kh Guess