/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
For lidt luft? - Peugeot Buxy
Fra : Allan Johansen


Dato : 30-12-01 11:53

Hejsa NG!

Jeg har for et par dage siden sat et 70 ccm Sport cylinderkit på min Peugeot
Buxy 'scooter', det er dog stadig den org. karburator (12 mm). I
karburatoren sidder en ca. 20% større dyse i end orginalen. Jeg har dog
oplevet at den faktisk har det/den bedste optræk/topfart når den kører helt
uden luftfilter, her starter den dog ikke så godt som med luftfilter på. Mit
spørgsmål er så: Får den for meget benzin/lidt luft og hvad anbefales det at
gøre?

Det skal lige siges at når jeg kører med luftfilter, så er det kun 1/3 del
af det orginale filter jeg bruger (det består af 3 stykker orginalt).

Andet "gejl":
Proma udstødning og begrænsning i vario fjernet.



 
 
Thomas Buus Andersen (30-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 30-12-01 20:06


"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a0mrvj$k4a$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG!
>
> Jeg har for et par dage siden sat et 70 ccm Sport cylinderkit på min
Peugeot
> Buxy 'scooter', det er dog stadig den org. karburator (12 mm). I
> karburatoren sidder en ca. 20% større dyse i end orginalen. Jeg har dog
> oplevet at den faktisk har det/den bedste optræk/topfart når den kører
helt
> uden luftfilter, her starter den dog ikke så godt som med luftfilter på.
Mit
> spørgsmål er så: Får den for meget benzin/lidt luft og hvad anbefales det
at
> gøre?
>
> Det skal lige siges at når jeg kører med luftfilter, så er det kun 1/3 del
> af det orginale filter jeg bruger (det består af 3 stykker orginalt).
>
Det anbefales at du finder ud af om du vil bruge hele filtret eller kun
noget af det.!
Hvis du fx. ønsker at bruge det hele, kører du en tur , hvorefter du kigger
på tændrøret.
Er det chokoladebrunt passer dysen. Er det hvidt/gråt er din blanding for
mager.
Er tændrøret fyldt med olie og snask eller bare sort, så er blandingen for
fed!.
I din situation skyldes det bedre optræk og topfart nok at dysen er for stor
til
det orginale filter!


> Andet "gejl":
> Proma udstødning og begrænsning i vario fjernet.
/Thomas
>
>



Brian aka Hekto (31-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian aka Hekto


Dato : 31-12-01 12:54

Du kunne jo overveje at købe det originale luftfilter til Peugeot's 100cc
motor???
Eventuelt kan du så også købe den originale DelOrto Kaburator, eller en
anden der passer på filteret. Kører du med den originale 12mm kaburator,
skal du sikker lave lidt tilpasning, hvor den tilsluttes filteret.
Jeg ved ikke hvad prisen er; men den er sikkert ikke alverden.

/Brian

www.speedfight.cjb.net


"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a0mrvj$k4a$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG!
>
> Jeg har for et par dage siden sat et 70 ccm Sport cylinderkit på min
Peugeot
> Buxy 'scooter', det er dog stadig den org. karburator (12 mm). I
> karburatoren sidder en ca. 20% større dyse i end orginalen. Jeg har dog
> oplevet at den faktisk har det/den bedste optræk/topfart når den kører
helt
> uden luftfilter, her starter den dog ikke så godt som med luftfilter på.
Mit
> spørgsmål er så: Får den for meget benzin/lidt luft og hvad anbefales det
at
> gøre?
>
> Det skal lige siges at når jeg kører med luftfilter, så er det kun 1/3 del
> af det orginale filter jeg bruger (det består af 3 stykker orginalt).
>
> Andet "gejl":
> Proma udstødning og begrænsning i vario fjernet.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste