For lidt luft? - Peugeot Buxy
Fra : Allan Johansen

Dato : 30-12-01 11:53

Hejsa NG!

Jeg har for et par dage siden sat et 70 ccm Sport cylinderkit på min Peugeot
Buxy 'scooter', det er dog stadig den org. karburator (12 mm). I
karburatoren sidder en ca. 20% større dyse i end orginalen. Jeg har dog
oplevet at den faktisk har det/den bedste optræk/topfart når den kører helt
uden luftfilter, her starter den dog ikke så godt som med luftfilter på. Mit
spørgsmål er så: Får den for meget benzin/lidt luft og hvad anbefales det at
gøre?

Det skal lige siges at når jeg kører med luftfilter, så er det kun 1/3 del
af det orginale filter jeg bruger (det består af 3 stykker orginalt).

Andet "gejl":
Proma udstødning og begrænsning i vario fjernet.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 30-12-01 20:06

"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal lige siges at når jeg kører med luftfilter, så er det kun 1/3 del
> af det orginale filter jeg bruger (det består af 3 stykker orginalt).

Det anbefales at du finder ud af om du vil bruge hele filtret eller kun
noget af det.!
Hvis du fx. ønsker at bruge det hele, kører du en tur , hvorefter du kigger
på tændrøret.
Er det chokoladebrunt passer dysen. Er det hvidt/gråt er din blanding for
mager.
Er tændrøret fyldt med olie og snask eller bare sort, så er blandingen for
fed!.
I din situation skyldes det bedre optræk og topfart nok at dysen er for stor
til
det orginale filter!

> Andet "gejl":
> Proma udstødning og begrænsning i vario fjernet.
/Thomas

Fra : Brian aka Hekto

Dato : 31-12-01 12:54

Du kunne jo overveje at købe det originale luftfilter til Peugeot's 100cc
motor???
Eventuelt kan du så også købe den originale DelOrto Kaburator, eller en
anden der passer på filteret. Kører du med den originale 12mm kaburator,
skal du sikker lave lidt tilpasning, hvor den tilsluttes filteret.
Jeg ved ikke hvad prisen er; men den er sikkert ikke alverden.

/Brian

www.speedfight.cjb.net