DVD afspiller til DVD-R skiver
Fra : Tina H.

Dato : 29-12-01 23:17

Hejsa

Jeg er ude efter en DVD afspiller, som bl. a. kan afspille DVD-R plus
CD-R/RW plus mp3.

Hvilket mærke kan klare alt dette.

Tina H.

Fra : Jesper

Dato : 30-12-01 02:31

in article B853FF83.AC53%tvlyd@worldonline.dk, Tina H. at
tvlyd@worldonline.dk wrote on 29/12/01 23:17:

> Hejsa
>
> Jeg er ude efter en DVD afspiller, som bl. a. kan afspille DVD-R plus
> CD-R/RW plus mp3.
>
> Hvilket mærke kan klare alt dette.

De fleste modeller kan klare alt undtagen DVD-Audio og CD-RW

Læs specifikationerne og spørg forhandleren.

Jesper

Fra : Tina H.

Dato : 30-12-01 18:52

On 30/12/01 2:31, in article B8542CE4.669E%pinebox@myrealbox.com, "Jesper"
<pinebox@myrealbox.com> wrote:

> in article B853FF83.AC53%tvlyd@worldonline.dk, Tina H. at

> De fleste modeller kan klare alt undtagen DVD-Audio og CD-RW
>
> Læs specifikationerne og spørg forhandleren.
>
> Jesper

Hej Jesper

Tak for dit svar. Jeg må kigge mig lidt rundt.

Tina H.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 30-12-01 23:31

"> > De fleste modeller kan klare alt undtagen DVD-Audio og CD-RW"

Er det virkelig rigtigt, at de fleste modeller ikke kan klare f.eks.
CD-RW?

Så er jeg altså virkelig glad for at have stiftet bekendtskab med
markedets nok allerbilligste DVD afspiller, en DENVER 122 købt i Netto
for 999,00 kr. Her er der ingen problemer med at afspille CD-RW af
mærket "FUJIFILM 650 Mb CD-RW".

Jeg har dog ingen erfaringer med hensyn til afspilning af DVD-R i den
pågældende DVD afspiller.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-12-01 02:25

Henrik G. Jacobsen <jacobsen@dsr.kvl.dk> wrote:

> Er det virkelig rigtigt, at de fleste modeller ikke kan klare f.eks.
> CD-RW?

ikke helt. Almindelig CD-RW skiver bruger en anden belægning end CD-R og
stiller anderledes krav til laseren.
Min gamle Pioneer 904 CD afspiller kan ikke læse 4x CD-RW skiver, mens
10x CD-RW (der bruger en nyere belægning end standart 4x CD-RW medier)
skiver går fint.

NB. min 16/10/40 Lite-ON brænder har ingen problmer med at brænde Audio
CD'ere ved 16x hastighed, og den extracter ved 20-26x hastighed
Det originale DVD drev i G4'eren kan kun extracte mellem 6-10x, så det
er rent faktisk hurtigere at kopiere en CD ved først at kopiere numrene
til HD fra brænderen end at kopiere direkte mellem DVD drev og CD-RW
drev.
Det har ikke megen relavans for tråden, men jeg har undret mig over
mange har problmer med at brænde Audio CD'er ved mere end 4x hastighed.

<icq:131382336>

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 31-12-01 12:02

> Min gamle Pioneer 904 CD afspiller kan ikke læse 4x CD-RW skiver, mens
> 10x CD-RW (der bruger en nyere belægning end standart 4x CD-RW medier)
> skiver går fint.

Jeg var ikke klar over at der var forskel på belægningen i 4X og 10x
CD-RW, men så kan jeg tilføje at de nævnte CD-RW af mærket "FUJIFILM
650 Mb CD-RW" faktisk er 4x CD-RW.

I øvrigt er det vistnok sådan (jeg er ikke helt sikker) at
reflektionen fra CD-RW kun er 15-20 % af reflektionen fra en CD-R, og
at det er derfor at de "gamle" cd-rom drev kan have svært ved at læse
CD-RW. Men 10x CD-RW har måske en bedre reflektion.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-12-01 12:49

> [...]
> at det er derfor at de "gamle" cd-rom drev kan have svært ved at læse
> CD-RW. Men 10x CD-RW har måske en bedre reflektion.

Det er muligvis grunden. Min Pioneer er iøvrigt ikke en CD-ROM men en
audio CD-afspiller fra 94/95. Jeg troede slet ikke den kunne afspille
CD-RW indtil min far her i julen fortalte at hans Rotel heller ikke
kunne afspille de almindelige CD-RW, mens 10x CD-RW medier gik fint.

De fleste stationære "skod" DVD afspillere er i øvrigt udstyret med
almindelige computer DVD-ROM drev og kan derfor ofte læse næsten alle
medier.

<icq:131382336>

Fra : Steen Villumsen

Dato : 01-01-02 19:16

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Jeg er ude efter en DVD afspiller, som bl. a. kan afspille DVD-R plus
> CD-R/RW plus mp3.
>
> Hvilket mærke kan klare alt dette.

Hej Tina,

prøv at give drengene i dk.marked.privat.tv+video.dvd (eller
dk.teknik.tv+video) samme spørgsmål, så får du garanteret et par
fornuftige bud.

/Steen