Tømmermænd m.m.
Fra : Peter M.

Dato : 28-12-01 17:29

hej
jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes metoder til at undgå
tømmermænd og andre ubehageligheder i forbindelse med nytårsaften
Selvfølgelig ved jeg at jeg bare kunne lade være med at drikke, men det
ville jo være sjovere hvis der var et middel i mod det
Og er der en smart metode til at modvirke alt for mange toiletbesøg i løbet
af aftenen, jeg har den ulembe at når jeg bare har drukket over 2 øl skal
jeg tisse ca. hver 10 min., og det er da temmelig uselskabelig

mvh.
Peter M

Fra : Henrik Møller

Dato : 28-12-01 18:00

> [...]
> Selvfølgelig ved jeg at jeg bare kunne lade være med at drikke, men det
> ville jo være sjovere hvis der var et middel i mod det
Spis inden du går i seng og tag et par hovedpinepiller. Dagen derpå
suppleres med rigelige mængder cola og en burgermenu fra nærmeste
grill-pusher.

> [...]
> af aftenen, jeg har den ulembe at når jeg bare har drukket over 2 øl skal
> jeg tisse ca. hver 10 min., og det er da temmelig uselskabelig
Det er vist meget naturligt, at så snart man har besøgt toilettet første
gang, kan man gå mere eller mindre i rutefart hver 10/20 minut. Udsæt første
gang, til lige umiddelbart før blæren sprænger...

Godt nytår!

H. M.

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-12-01 18:14

"Peter M." <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af aftenen, jeg har den ulembe at når jeg bare har drukket over 2 øl skal
> jeg tisse ca. hver 10 min., og det er da temmelig uselskabelig

Sørg for at få godt med salt mens du får alkohol, f.eks. salt pastiller
eller chips med salt og som Henrik Møller skriver så tag 2 hovedpinepiller
når du går i seng.

En anden ting som kan nedsætte tømmermændene dagen efter er 2 fingre i
halsen inden sengetid. Måske ikke så hyggelig men det hjælper en hel del
fordi du får en del uforbrændt alkohol op.

Undgå at blande alkohol sammen som f.eks. vin og øl eller øl og spiritus men
hold dig til en slags.

Når maven kører rundt dagen efter er cola et godt middel og noget groft
brød, hvis du altså kan få det ned. Undgå al det sjove så som tobak og
alkohol dagen efter. Et gammelt hekseråd er at drikke the som er lavet på
timian.

Ang. hyppige toiletbesøg så har jeg ikke nogen god idé andet end at vente
sålænge som mulig for er man først gået derud så render man der hver 5
minut.

Ellers God Nytåraften og pas på dyrene denne aften

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Tulla

Dato : 28-12-01 18:08

Peter M. <lpm@it.dk> skrev i en news:a0i73i$uj1$1@news.cybercity.dk...
> hej
> jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes metoder til at undgå
> tømmermænd og andre ubehageligheder i forbindelse med nytårsaften

Hej Peter

Drik masser af cola, med rigtigt sukker, og spis salte chips, inden du går i
seng, så skulle den være hjemme. Tømmermændene vil stadig være der, men
ikke i så stor en grad som ellers.

En af årsagerne til tømmermænd er, at kroppen drænes for vædske, salt og
sukker når man drikker. Cola og chips inden sengetid hjælper med at regulere
dette. For mange cigaretter har også en del af skylden for tømmermændene,
men dertil har jeg ingen andre råd end at kvitte smøgerne....
--
Mvh Tulla

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-12-01 20:37

"Peter M." wrote:
> jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes metoder til at undgå
> tømmermænd og andre ubehageligheder i forbindelse med nytårsaften

Mælk, rigtig sødmælk, en to tre liter før du går i seng,

og så naturligvis en god samvittighed fra din opførsel

Ofte hjælper mælken hvis du drikker den den før du går, især
hvis det er en lidt "tør" opstart,
med nogle snapse osv, - ligesom fed sovs m.v.

Lidt teknisk, fedtet binder alkohol, og frigiver det langsommere,
så dit stofskifte er mindre påvirket,
men svjh er de fleste "tømmermænd" psykiske

Dårlig samvittighed er vist den største årsag.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Peter M.

Dato : 29-12-01 08:58

1000 tak skal i have
godt nytår til jer alle

Fra : Guess

Dato : 29-12-01 18:24

Prøv på www.hangover.dk

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 30-12-01 15:13

In message <a0i73i$uj1$1@news.cybercity.dk>
date 28 Dec, wrote a daemon named Peter M.:

> [...]
>Selvfølgelig ved jeg at jeg bare kunne lade være med at drikke, men det
>ville jo være sjovere hvis der var et middel i mod det

Jeg har en herlig lille bog af David Outerbridge der hedder Håndbog mod
tømmermænd - Fra lidelse til lykkerus i én slurk... fra Lademann. Den er ©
Lademann Forlagsaktieselskab 1985 og har ISBN 87-15-07882-5. Jeg ved ikke om
den er til at opdrive længere. Den er ganske underholdende f.eks. er der
følgende fodnote på side 16: 1) Vin omtales 165 steder i Bibelen, som regel i
positiv sammenhæng.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed