Har "man" glemt at låse min nyindkøbte tel~
Fra : JS

Dato : 28-12-01 09:48

Jeg har (i går) købt en ny Ericsson T28s som er solgt med bunden abonn. i 6
måneder. Telefonen virker fint med det medfølgende simkort der blev
hasteoprettet (normalt skulle det ta' ca. 48 timers - men en venlig sjæl hos
udbyderen aktiverede det mens jeg ventede i telefonen). Det mærkelige er, at
jeg ikke har problemer med at flytte simkortet(TDC Mobil) fra min gamle
telefon over i den nye. Med andre ord kan jeg lade det nye simkort ligge i
skuffen og bare betale det faste abonnement.

Kan det være fordi de endnu ikke har låst telefonen - og kan det overhovedet
lade sig gøre når det nye simkort ligger i skuffen (eller sidder i en gammel
telefon som kunne bruges i nødstilfælde)?.

Måske er der et klogt hoved der kan fortælle hvordan processen er når en
telefon bliver "låst" (er det forhandleren der gør det???).

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-01 11:58

JS skrev:

>Måske er der et klogt hoved der kan fortælle hvordan processen er når en
>telefon bliver "låst" (er det forhandleren der gør det?)

Det er ikke forhandleren, nej.

Hvis du købte telefonen med et TDC-abonnement, så er den låst til TDCs
net, og du kan bruges alle TDCs kort i den. Er den låst til f.eks.
Telefona, så er det stadig TDC, da Telefona bruger TDCs net.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : JS

Dato : 28-12-01 14:09

Telefonen er købt med et Telia abonnement og den skulle være låst til Telia
i 6 måneder.

Hvis den er låst - kan det så være rigtigt at den fungerer med et TDC
simkort? (det gør den nemlig).

Måske er den så ikke låst alligevel?? - kan Telia låse min telefon på en
eller anden måde hvis jeg har isat mit TDC simkort??.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-01 14:15

JS skrev:

>Hvis den er låst - kan det så være rigtigt at den fungerer med et TDC
>simkort? (det gør den nemlig).

Nej og jo...

>Måske er den så ikke låst alligevel?? - kan Telia låse min telefon på en
>eller anden måde hvis jeg har isat mit TDC simkort??.

Jeg vil tro den IKKE er låst, men nogle telefoner låses til det første
SIM-kort der sættes i telefonen - det er bare yderst sjældent det
bruges mere (logisk nok, når folk har fundet ud af det) - og jeg har
ikke hørt Telia skulle bruge det.

Prøv at sætte Telia kortet (eller et fra et andet selskab end TDC) i
og se om det virker. Hvis det gør, så har du været heldig at få en
telefon der ikke har været låst.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : JS

Dato : 28-12-01 14:25

har lige prøvet med et Mobilix (Orange) taletidskort og det virker også.

Fra : Jens Karstoft

Dato : 28-12-01 17:52

> har lige prøvet med et Mobilix (Orange) taletidskort og det virker også.

Jeg har før oplevet at flere T28'ere der skulle være låst til Telia ikke har
været låst alligevel. Det er derfor 100% sikkert at den ikke er låst når du
både kan få TDC og Orange kort til at virke i den.
Der er åbenbart nogle serier de glemmer at låse.. De pågældende telefoner
jeg har haft erfaringer med blev købt hos www.wanna-save.dk

Mvh
Jens Karstoft
www.unlockzonen.dk

Fra : Jens Christensen

Dato : 29-12-01 19:02

I kan da bare kigge i telefonens servicemenu hvis i/du vil vide om den er
låst eller ej...
Tryk : > * < < * < *
og gå derefter ind i "Serviceinfo", og derefter "SIM-lås"
Der kan man så se hvad telefonen er låst til, hvis den altså er låst...

Mvh.
Jens Christensen
-Fjern de 2x spam for at maile.

Fra : "

Dato : 31-12-01 00:55

Har du sådan nogle koder til Servicemenu til en nokia 3310 og en ericsson
t10

Fra : Jens Christensen

Dato : 02-01-02 20:40

Nej, beklager... Har kun til T28 og R320

Mvh.
Jens Christensen