OT: Til mine kritikere (var: Anne Larsen e~
Fra : Peter Westh

Dato : 24-01-01 13:32

Jeg poster det her i en ny tråd for overskuelighedens skyld.

Jeg synes den kritik, temmelig mange mennesker åbenbart finder det for godt
at vælte ud over mit syndige hoved i mindre end høflige vendinger, er
grotesk. Lad mig lige fremhæve et par ting:

1) Årsagen til, at jeg poster disse artikler kan ses i tråden "Anne Larsen
opskrift?" af 19/01. Jeg ville, ligesom et par andre åbenbart, gerne selv
læse den omtalte avisdebat, og da jeg så havde fundet den frem (den er ikke
tilgængelig på nettet, bortset fra Camilla Plums kronik fra 1. december, som
jeg følgelig ikke postede, se Miss Zees indlæg 19. januar 2001 18:16) fandt
jeg det naturligt at spare andre for det samme arbejde ved at poste
artiklerne her.

2) Jeg tror ikke denne gruppes fundats er formuleret skriftligt nogen steder
(hvis den er vil jeg meget gerne vide det), men eftersom navnet på gruppen
er dk.kultur.mad+drikke, vil jeg mene at det er en gruppe for alt hvad der
vedrører dansk madkultur. Jeg kan egentlig ikke se at der er yderligere
argumentation behov. Man har så lov at mene at der er tale om "en masse
ubrugelige oplysninger", de der gør det vil jeg henvise til pkt. 2.
Hvis man skulle håndhæve en regel der sagde, at alle brugere skulle finde
alle postings i en nyhedsgruppe interessant, før det var legalt at poste
dem, ville alle nyhedsgrupper få voldsomme problemer. Jeg mener, kan man nu
ikke poste billeder af piger med små bryster i dk.binaer.erotik, bare fordi
det store flertal finder store bryster mere erotiske? Og at debatten
omhandler slankekost betyder da ikke, at den kun er relevant på
dk.helbred.slank. Det tror jeg enhver der gider læse indlæggene må give mig
ret i; de handler netop ikke om den rette måde at slanke sig på, men om -
madkultur.

3) Jeg postede 16 indlæg, som i alt fylder 60 KB, dvs. gennemsnitligt 3,75
kb. Det kan umuligt skabe problemer for folk med en "lille forbindelse",
uanset hvor lille den er. Jeg angav omhyggeligt indlæggenes indhold i
headeren, hvilket skulle gøre det til en simpel sag at lade være med at
hente dem hvis man ikke finder indholdet interessant. Til sammenligning
fylder mængden af indlæg, som brokker sig over at mine postings er
irrelevante, nu ca. 30 kb på min harddisk. Jeg skulle ellers synes, at hvis
man finder noget uinteressant, så kan man bare ignorere det. Hvis nogen har
lyst til at putte mig i deres kill-fileter, så er de velkommen til det, men
hvad kommer det egentlig mig ved?

4) Hvad angår copyrightspørgsmålet vil jeg for det første bede folk om at
overlade det til Politiken at vurdere om deres rettigheder er blevet krænket
(jeg ville umiddelbart selv opfatte mine indlæg som kærkommen reklame). For
det andet vil jeg henvise til begrebet "Fair Use", som formuleret i Berne
konventionens artikel 10 (
http://www.law.cornell.edu/treaties/berne/10.html ) og andre steder, f.eks.
http://fairuse.stanford.edu. Den slags er selvsagt en skønssag, men
alligevel. At Gerner Mortensen så åbenbart har en eller anden form for
insiderviden, som han givetvis har modtaget via stråler fra det ydre rum,
får være.

5) Jeg synes ligesom jeg kan mærke at i ikke er i kontakt med det naturlige
KÆRLIGHEDSFLOW. Det skal i ikke være kede af, I er sikkert bare genetisk
disponeret til ikke at være det. Så kan man godt ligesom komme til at gemme
sig bag et skjold mod verden og fylde sig med HEAVY hmm-hmm. I trænger til
at udvikle fedtbevidsthed, gør i. Det har jeg haft i fire år nu. Spis noget
FROMARSJ FRÆH.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-01-01 19:50

Peter W skrev:

> Jeg tror ikke denne gruppes fundats er formuleret skriftligt nogen
> steder (hvis den er vil jeg meget gerne vide det),

Joda, se fx

<URL:http://www.usenet.dk/cgi/grupper.pl?gruppe=dk.kultur.mad¤drikke&id=0164>

// Klaus

Fra : Peter Westh

Dato : 24-01-01 20:08

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> Joda, se fx

<URL:http://www.usenet.dk/cgi/grupper.pl?gruppe=dk.kultur.mad¤drikke&id=0164

Tak! (underligt, jeg var inde på www.usenet.dk og kigge, men kunne ikke
finde den). Jeg vil selvfølgelig straks påkalde mig følgende to emner i
fundatsen:

- Oplysning om kost og sundhed, herunder slankekure.
- Diskussion af madkultur og ernæringspolitik.

MVH

Peter

Fra : Gerner Mo

Dato : 25-01-01 14:10

On Wed, 24 Jan 2001 19:08:14 GMT, "Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk> wrote:

> [...]
>fundatsen:
>
>- Oplysning om kost og sundhed, herunder slankekure.
>- Diskussion af madkultur og ernæringspolitik.

Og følgende kunne også påkaldes.:

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Peter Westh

Dato : 25-01-01 14:18

Gerner Mo <gerner.mo@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]

Hvilke kommercielle indslag?

Fra : Gerner

Dato : 25-01-01 18:09

On Thu, 25 Jan 2001 13:17:42 GMT, "Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk>
wrote:

>Gerner Mo <gerner.mo@wanadoo.dk> skrev i en

>Hvilke kommercielle indslag?

De indlæg som politikken har ophavsret til.

ICQ #30392174

Fra : Peter Westh

Dato : 26-01-01 10:20

Gerner <gm@telefona.dk> skrev i en

> De indlæg som politikken har ophavsret til.

Du blander tingene sammen.

"Kommerciel" kommer af latin "commercium", som betyder vareomsætning. Et
kommercielt indslag er altså et indslag, som prøver at sælge noget.

Mht. ophavsret vil jeg anbefale dig at sætte dig ind i lovgivningen på
området inden du fremturer yderligere, se www.ophavsret.dk. Se. f.eks.
paragraf 19 og 22 og 23.

Det er klart at der er tale om en gråzone - det hele står og falder med,
hvordan man definerer "god skik". Der tages normalt følgende faktorer i
betragtning (se http://fairuse.stanford.edu/rice.html ):

1) formålet med og karakteren af gengivelsen, herunder om den har et
kommercielt sigte eller ej
2) Det ophavsretsbeskyttede materiales karakter
3) Hvor omfattende gengivelsen er
4) hvilken virkning gengivelsen har på det ophavsretsbeskyttede værks
markedsværdi, dvs. ophavsretsholderens økonomiske interesser.

Her kan man sige at pkt 3) taler imod mig, idet jeg har gengivet et ret
omfattende materiale. Pkt 1, 2 og 4 er på den anden side til min fordel.

1) Ingen tjener penge på usenet
2) Avisartikler er i forvejen almindeligt spredt i det offentlige rum, dvs.
de er almindeligt og vederlagsfrit tilgængelige på biblioteker etc. At
citere fra en avis som ikke er udkommet endnu ville selvsagt være en langt
mere alvorlig sag.
4) Politiken mister ikke en klink, fordi jeg gengiver en artikel fra en
gammel avis.

Hvad mente du iøvrigt med:

> Det gør de.
> Han er velkendt hos politikkens medarbejdere. (miskendt snarere)

??????

Venligst,

Peter

Fra : Miss Zee

Dato : 25-01-01 00:13

> [...]
mig
> ret i; de handler netop ikke om den rette måde at slanke sig på, men om -

Hørt!
Og så synes jeg i øvrigt at det var et godt tiltag at poste de indlæg. Jeg
har læst dem alle med stor interesse, og synes at de, om noget, hører hjemme
i denne NG. Jeg kan ikke forstå at folk hidser sig sådan op. Som du
skriver, - så kan man jo bare lade være med at læse dem.

Mvh Miss Zee

Fra : Kæld Gydum

Dato : 25-01-01 01:45

Miss Zee skriver ....

>Jeg kan ikke forstå at folk hidser sig sådan op. Som du
> skriver, - så kan man jo bare lade være med at læse dem.

Gode Miss Zee ......

Hvis vi forestillede os at ALLE blot indscannede artikler de
faldt over i Hjemmet - Hendes Verden - Politiken o.s.v.

Hvor var så ikke henne til sidst .....

Peter Wesths lille korstog kan han da føre for sig selv - eller
deltage i Politiken det er ikke stof til den Nyhedsgruppe.

Og med hensyn til Peters sidste bemærkninger omkrig udnyttelse
af den gruppe skulle han måske "lige klappe hesten" ...

Var du interesseret nok Miss Zee - havde du nok fundet avisen
også - så lad os edelig blive fri før vi ikke kan være for andet
ind reklamer og private korstog ... :-/

Med venlig hilsen
Kæld Gydum
--
E-Mail: oz1pll@qsl.net
ICQ : 103686793

Fra : Peter Westh

Dato : 25-01-01 09:41

Hej Kæld,

Kæld Gydum <oz6jh@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94nt05$rfq$1@news.inet.tele.dk...
> Gode Miss Zee ......
>
> Hvis vi forestillede os at ALLE blot indscannede artikler de
> faldt over i Hjemmet - Hendes Verden - Politiken o.s.v.

> Hvor var så ikke henne til sidst .....

Undskyld, men hvorfor er det nødvendigt at udøve så stor fantasi? ER
nyhedsgruppen ved at blive oversvømmet af indscannede artikler fra Hendes
Verden? Øh - nej. Det er dog vanskeligt at se 16 indlæg som en
oversvømmelse,
så jeg forstår ikke rigtig hvor du vil hen.

> Peter Wesths lille korstog kan han da føre for sig selv - eller
> deltage i Politiken det er ikke stof til den Nyhedsgruppe.

Argumenter!? Du kommer ikke med nogen argumenter. *Hvorfor* er det ikke stof
til denne nyhedsgruppe? Det ligger da inden for fundatsen.

> Og med hensyn til Peters sidste bemærkninger omkrig udnyttelse
> af den gruppe skulle han måske "lige klappe hesten" ...

Hvad tænker du på? Hvis det er tonen du tænker på, så er jeg guilty as
charged: Jeg skal ærligt erkende at jeg var lidt knotten i går.

Venligst,

Peter

Fra : Miss Zee

Dato : 25-01-01 09:58

> Gode Miss Zee ......

Spar mig for den nedladende tone!

> Hvis vi forestillede os at ALLE blot indscannede artikler de
> faldt over i Hjemmet - Hendes Verden - Politiken o.s.v.

Prøv at kigge indenfor i et par andre NG's ... der er OGSÅ artikler
andetsteds fra. Og endvidere masser af links til artikler. Jeg kan ikke se
problemet.

> Var du interesseret nok Miss Zee - havde du nok fundet avisen
> også - så lad os edelig blive fri før vi ikke kan være for andet
> ind reklamer og private korstog ... :-/

Det forholder sig sådan, at jeg faktisk har læst mange af artiklerne,
eftersom vi holder Politiken, og i øvrigt bidrog med linket til Camilla
Plum's artikel d. 19.01.2001. Der er dog nogle stykker, jeg ikke havde læst,
og det var da en fornøjelse at finde dem her.
Endvidere synes jeg at det vrimler med 'personlige korstog' af den ene eller
den anden art i de NG'er, jeg frekventerer. Tag eksempelvis den evige debat
om brugen af frames eller ej på dk.edb.internet.webdesign. Skal vi bare bede
dem, der agiterer for frames om at holde kæft, fordi størsteparten synes at
det er djævelens værk?
Hvis jeg har et horn i siden på Anne Larsen, Susan Powter, ægteparret
Diamond eller hvem ved jeg, så vil jeg da have lov til at komme med indlæg,
der understøtter min opfattelse. Især når der i forvejen er en debat om
emnet her ... det er da også slige artikler, der kan sætte skub i en debat
(i stedet for at bruge uforholdsmæssigt lang tid på flueknepperi!)

Jeg nægter at tro, at jeg er den eneste i denne NG, der har sat pris på at
PW postede disse indlæg.

Med venlig hilsen, Miss Zee

Fra : Kæld Gydum

Dato : 25-01-01 10:28

Miss Zee skriver bla. :

> Spar mig for den nedladende tone!

Sorry der var ikke noget nedladende i min tiltaleform ....

Og kan man ikke deltage med noget konstruktivt kan man
jo lade være - dertil kommer at du kender de artikler.-

Begyndte vi andre at poste diverse Mad debatter fra
Hjemmet - Hendes Verden - Fagblade m.m. hvor var
vi så ikke henne ....

Prøv at forholde dig til mit spørgsmål ... :-/

I øvrigt er det ikke en kvalitet i sig selv at holde og læse
Politiken ...

Hvad er det for noget vrøvl - fra en som endda deltager
anonymt i debatten - respekten for dig og dine udsagn
kan ligge et meget lille sted.-

Jeg er overbevist om at Peter ved hvilken vej vinden
blæser ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Peter Westh

Dato : 25-01-01 11:01

> Jeg er overbevist om at Peter ved hvilken vej vinden
> blæser ...

Ja, jeg føler tydeligt vinden i ryggen - en masse folk har brokket sig
totalt uden grund og jeg vil gøre det samme, hvis de bliver aktuelt en anden
gang .

Dog ville jeg poste indlæggene i tråd, så de var mere overskuelige.

Jeg har intet hørt som har ændret min opfattelse af nogetsomhelst, beklager.
Bare fordi en håndfuld mennesker siger det samme tyve gange bliver det jo
ikke mere rigtigt. Problemet er dog næppe ret stort, for jeg tror næppe der
bliver noget at poste sådan lige med det første. Hvad skulle det være?

Venligst

Peter

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 25-01-01 12:36

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for noget vrøvl - fra en som endda deltager
> anonymt i debatten - respekten for dig og dine udsagn
> kan ligge et meget lille sted.-

At deltage anonymt i debatten skal ikke ligge nogen til last - slet ikke når
indlæggene er saglige og ikke bare mudderkastning. Hvis man deltager i
debatten på et bare forholdsvis sagligt niveau, så er det helt i orden.

Det er straks langt sværre at tage indlæg seriøst, hvis de kommer fra folk,
der mener at have patent på rigtigt og forkert.

Jeg har flere gange sagt i forskellige indlæg, at min mening repræsenterer
den objektive sandhed, og at jeg er argument resistent....det var ment som
en ironisk kommentar, til netop dem der tror deres mening er ophøjet over
andres. Det er der ingen mening der er - hverken annyme eller dem med nvan
på. I øvrigt kan ingen vide, om man er anonym selv om man hedder Peter West,
Kæld Gydum, eller Kåre Weng Madsen.....

Med mindre man da har en eller anden trang til at sidde og finde folk ud fra
deres navn.

Dette var så det sidste indlæg med mudderkastning fra mit vedkommende - i
hvert fald i denne omgang....

Kåre

Fra : Kæld Gydum

Dato : 25-01-01 14:51

Hej Kåre Weng Madsen

Jeg er heller ikke tilhænger af mudderkast men har min egen
lille tilgang til det at føre debat med folk som er anonyme ....

Men du har da ret - hvem gemmer sig bag hvad .... ?? :-/

Jeg vil slet ikke ind i "netedikette" det er der nok andre som
vil - vi har efter min menig en god Nyhedsgruppe her ...

Den skal vi værne om og det kan vi bla. gøre ved at melde
ud når noget bliver publiceret som hver enkelt ikke føler er
relevant ....

Og til sidst - så hedder jeg Kæld Gydum - bor i Frederikshavn
og har lige nu en ny påbegyndt hjemmeside i USA -
www.qsl.net/oz1pll

Med venlig hilsen
Kæld

Fra : Brian Bjørn

Dato : 26-01-01 12:47

"Kæld Gydum" wrote:
> Og til sidst - så hedder jeg Kæld Gydum - bor i Frederikshavn
> og har lige nu en ny påbegyndt hjemmeside i USA -
> www.qsl.net/oz1pll

Det er vildt offtopic i denne gruppe. Jeg må henvise dig til
dk.opslag.internet.
--
Brian Bjørn
Stud.med.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 26-01-01 13:52

Hej Brian Bjørn ....

Sikke noget vrøvl - omtalte klip er taget ud af en
større sammenhæng - hvor vil du hen ....

Følg du debatten i stedet for at lege "betjent" .. :-/

Fut news:dk.admin.netikette

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Brian Bjørn

Dato : 27-01-01 01:07

"Kæld Gydum" wrote:
> Sikke noget vrøvl - omtalte klip er taget ud af en
> større sammenhæng - hvor vil du hen ....

Jeg ville have dig til at bide på krogen, hvad du da også gjorde.

> Følg du debatten i stedet for at lege "betjent" .. :-/

Det skal jeg da nok selv passe.

> Fut news:dk.admin.netikette

Du har glemt at sætte fut, men lad mig da gøre det:

FUT dk.test
--
Brian Bjørn
Stud.med.

Fra : Peter Westh

Dato : 26-01-01 15:30

Brian Bjørn <bbjorn@mdb.ku.dk> skrev i en

> Brian Bjørn
> Stud.med.
> http://www.mdb.ku.dk/bbjorn/

Hovhov, nu skal du ikke også selv begynde!

Vi kan ikke have den slags kommercielle indslag i den her nyhedsgruppe. Hvis
alle gjorde den slags, hvor var vi så ikke henne?????

Fra : Kata

Dato : 26-01-01 17:44

Peter Westh <pwesth@hum.ku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uRfc6.64791$W81.789081@twister.sunsite.dk...
> [...]
nyhedsgruppe. Hvis
> alle gjorde den slags, hvor var vi så ikke henne?????

Hov hov selv.
Hvad i alverden er der ved at ske med denne gruppe??? Der plejede at
være så fredeligt her - det begynder jo nærmest at ligne
dk.snak.mudderkastning... (Al den "ære" og opmærksomhed fortjener Fr.
Larsen ikke.)

Iøvrigt synes jeg, det er helt i orden med links til ens private
hjemmeside i signaturen

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Peter Westh

Dato : 26-01-01 17:51

Kata, det var en vits!! Mern måske var den for indforstået, beklager.

VH

Peter - som vist sklle være den sidste til at brokke sig
http://www.stud.hum.ku.dk/tabu

Fra : Christian Bech

Dato : 26-01-01 14:59

Kæld Gydum <oz6jh@hotmail.com> wrote:

> Hej Kåre Weng Madsen
>
> Jeg er heller ikke tilhænger af mudderkast men har min egen
> lille tilgang til det at føre debat med folk som er anonyme ....
>
> Men du har da ret - hvem gemmer sig bag hvad .... ?? :-/

Hvem gemmer sig fx under "Friturekokken" i dk.edb.internet

--
Christian

Fra : Kæld Gydum

Dato : 26-01-01 15:32

Hej Christian .....

Med hensyn til "Friturekokken" i dk.edb.internet
så er da rigtigt - det er min synonym - som jeg har
glemt at skifte idet jeg normalt ikke anvender mit
navn i diverse udenlandske Nyhedsgrupper

Går du nu ned i bunden af det indlæg du der har
fundet finder du en genvej til min Hjemmeside.-

Der er ikke fugls føde på din historie så -

Ta' lige og klap hesten ....

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : Christian Bech

Dato : 30-01-01 15:41

> [...]

> navn i diverse udenlandske Nyhedsgrupper
>
> Går du nu ned i bunden af det indlæg du der har
> fundet finder du en genvej til min Hjemmeside.-

Men det gør man ikke i de andre indlæg, du har skrevet under samme
pseudonym.

> Der er ikke fugls føde på din historie så -

Det var ellers en af de gode, gamle om sten og glashus.

> Ta' lige og klap hesten ....

Vi ka' klappe den sammen. Helle for at vælge ende først.

--
Christian

Fra : N/A

Dato : 30-01-01 22:12

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-01-01 22:12

"Karina Mahmoud" <kalia@worldonline.dk> wrote in message
> hello
> hvordan er det lige med hest, hvordan tilbereder man egentlig sådan en
> fætter og hvilke del spiser man (samt hvor kan det købes) ?

Kan købes hos slagteren på hovedgaden i Taars (udtales 'Touws').

mvh
Jan

Fra : Christian Bech

Dato : 31-01-01 14:19

Karina Mahmoud <kalia@worldonline.dk> wrote:

> hello
> hvordan er det lige med hest, hvordan tilbereder man egentlig sådan en
> fætter og hvilke del spiser man (samt hvor kan det købes) ?

Vent til Kæld og mig er færdig med at klappe - så har vi måske gjort
krikken mør.

--
Christian

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 26-01-01 18:10

Thu, 25 Jan 2001 14:51:10 +0100, skrev "Kæld Gydum"
<oz6jh@hotmail.com> :

> - vi har efter min menig en god Nyhedsgruppe her ...

Enig !!

>Den skal vi værne om og det kan vi bla. gøre ved at melde
>ud når noget bliver publiceret som hver enkelt ikke føler er
>relevant ....

Mon ikke det vil være bedre idé blot at ignorere de indlæg, man ikke
synes er relevante ?? Det vil nok til enhver tid være svært at stille
alle tilfredse.
Ellers kunne man jo frygte, at nyhedsgruppen vil drukne i udmeldinger
som "Jeg kan ikke lide amerikanske pandekager, så lad være med at
poste så mange indlæg om dem ??" eller "Jeg er afholdsmand, så hold
venligst rødvin, whisky og madeira udenfor diskussionerne"
(Hvorimod emner, der er fuldstændig off-topic selvfølgelig skal holdes
ude af gruppen).

Trafikken i gruppen er trods alt ikke større, end at der er / bør være
plads til os alle - uanset den enkeltes holdning til mad / drikke /
kultur (eller manglen på samme).

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Kæld Gydum

Dato : 26-01-01 18:45

Hej Gitte Sørensen ......

Jeg ser det ikke som noget problem som sådan, men har sammen
med andre lige været oppe og markerer at det der Materiale det har
vi ikke lyst til ... det synes jeg er et sundhedstegn ...

Der har været små krusninger omkring det at vi ikke længere kan
købe T-Bone steaks og skulle der komme indlæg i sager fra
Fødevareministeriet og det ligner en kampagne vil jeg tro mange
vil "brokke" sig igen.

Nok er det et offentligt forum - denne gruppe men det er også en
gruppe som bygger på MAD.

Ikke på fødevarer politisk debat ikke på bedømmelse af TV-Kokke
som sådan og ikke på Madskribenter ....

Det kunne Vi godt bruge en masse kræfter på men det tror jeg
personlig ikke at ret mange "gider" så det er ingen fare ...

Denne lille sag via Peter Westh - Anne Larsen & Politiken tror jeg vi
kan se tilbage på som en enlig svale ....

Og så falder der atter ro over lejren ....

Med venlig hilsen
Kæld Gydum
--
E-Mail: oz1pll@qsl.net
ICQ : 103686793
Musik - Billeder - Mad & Kunst er subjektive oplevelser.
Man har et standpunkt, til man ta'r et nyt. (J.O. Krag)

PS: Interessant hjemmeside du har - jeg kan ikke rigtig
komme i gang med min - som min side Nr. 3 ....

Fra : Brian Bjørn

Dato : 27-01-01 01:14

"Kæld Gydum" wrote:
> Nok er det et offentligt forum - denne gruppe men det er også en
> gruppe som bygger på MAD.

Egentlig gider jeg ikke den her slags diskussioner, men da du åbenbart
anser det for meget væsentligt at blive ved med at udlægge teksten, så
den passer efter dit hoved, vil jeg gøre opmærksom på gruppens fundats,
der kan læses på <url:http://www.usenet.dk>. Heraf skal blot citeres
gruppebeskrivelsen ("Alt vedroerende mad og drikke") og de to sidste
linjer med eksempler på emner, som Peter Westh allerede /har/ citeret
("Oplysning om kost og sundhed, herunder slankekure. Diskussion af
madkultur og ernæringspolitik.")

Eller sagt på terrængående dansk: Du har ikke ret, og skulle måske lære
at bruge dit newsprograms mange smarte funktioner. Jeg tør vædde på, at
der findes en mulighed for at vælge at ignorere tråde, man ikke gider
følge med i.

> Og så falder der atter ro over lejren ....

Der var sådan set ro, indtil I fandt på at gå fuldstændig agurk...
--
Brian Bjørn
Stud.med.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 27-01-01 01:34

Hej igen Brian Bjørn

Yderlige debat føre ikke til noget konstuktivt ...

Så lad os komme videre ....

EOD

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

PS: Vi behøver normalt ikke at futte i denne "gruppe"

Fra : Miss Zee

Dato : 25-01-01 22:19

> Og kan man ikke deltage med noget konstruktivt kan man
> jo lade være - dertil kommer at du kender de artikler.-

Som jeg skrev, har jeg ikke læst dem alle.

> Prøv at forholde dig til mit spørgsmål ... :-/

Gør jeg ikke det?

> I øvrigt er det ikke en kvalitet i sig selv at holde og læse
> Politiken ...

Guuud, det troede jeg ellers. Arj øv, så kan I heller ikke lide mig mere,
hvis jeg fortæller at min kæreste læser Spiderman og jeg har abonnement på
Eurowoman? Damn! (min verden ramler sammen)

> Hvad er det for noget vrøvl - fra en som endda deltager
> anonymt i debatten - respekten for dig og dine udsagn
> kan ligge et meget lille sted.-

Det rager mig en høstblomst, hvis jeg skal være helt ærlig. Siden hvornår
har det været et særsyn at være anonym her, og endnu mere vigtigt : hvorfor
er det lige, at anonyme personers indlæg respekteres mindre end dem, der
skrives under et 'rigtigt' navn (der, som det påpeges, jo lige så vel kan
være et dæknavn)?

Med venlig hilsen, Miss Zee
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves ...

Fra : Kvan

Dato : 25-01-01 10:35

"Miss Zee" <ostefis@hotmail.com> writes:

> Jeg nægter at tro, at jeg er den eneste i denne NG, der har sat pris
> på at PW postede disse indlæg.

Det er du bestemt heller ikke. Diskussionen om madkultur er
interessant, og indlæggene var aldeles relevante. Læg dertil at det
ikke før er sket at nogen postede så mange indlæg på en gang, og at
det ikke var muligt at poste links til de pågældende indlæg. Jeg kan
slet ikke se noget problem.

- Kvan.

Fra : Gerner Mo

Dato : 25-01-01 14:21

On 25 Jan 2001 10:35:12 +0100, Kvan <kvan@infopaq.dk> wrote:

>Det er du bestemt heller ikke. Diskussionen om madkultur er
>interessant, og indlæggene var aldeles relevante. Læg dertil at det

Hvis de var indlæg i en debatgruppe, hvor er så debatten ?

>ikke før er sket at nogen postede så mange indlæg på en gang, og at

Hvor er det sket ?

>det ikke var muligt at poste links til de pågældende indlæg. Jeg kan
>slet ikke se noget problem.

Det er jo netop problemet, fordi artiklerne ikke har været bragt på politikken
online websider. (i hvert fald ikke på de gratis sider), og selv om de havde,
så er det stadig et spørgsmål om ophavsret, hvor politikken har ophavsret på
alt de bringer i den trykte og elektroniske avis

Hvordan kan du beundre et tyveri ?
Samme spørgsmål til alle der fandt artiklerne "interessante" og velplacerede.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Kvan

Dato : 25-01-01 15:02

Gerner Mo <gerner.mo@wanadoo.dk> writes:

> On 25 Jan 2001 10:35:12 +0100, Kvan <kvan@infopaq.dk> wrote:
[SNIP]
> Hvis de var indlæg i en debatgruppe, hvor er så debatten ?

Debatten har været her både før og efter indlæggene blev postet.

> Hvor er det sket ?

Hvad mener du?

[SNIP]
> og selv om de havde, så er det stadig et spørgsmål om ophavsret,
> hvor politikken har ophavsret på alt de bringer i den trykte og
> elektroniske avis

Mindst halvdelen af de opskrifter jeg har set her i gruppen har været
beskyttet af ophavsret. Hvis vi skulle til at hænge os i det, kunne vi
stort set lige så godt nedlægge gruppen.

> Hvordan kan du beundre et tyveri ?

Brud på ophavsret er ikke tyveri - det er derfor det hedder
forskellige ting, og der er lovgivet forskelligt omkring det.

- Kvan.

Fra : Gerner

Dato : 25-01-01 18:16

On 25 Jan 2001 15:02:05 +0100, Kvan <kvan@infopaq.dk> wrote:

>[SNIP]
>
>Debatten har været her både før og efter indlæggene blev postet.

Ikke debat om emnet for de stjålne artikler fra politikken.

>Hvad mener du?

Ups. overså et "ikke"

>[SNIP]
>
>Mindst halvdelen af de opskrifter jeg har set her i gruppen har været
>beskyttet af ophavsret. Hvis vi skulle til at hænge os i det, kunne vi
>stort set lige så godt nedlægge gruppen.

Småting. Det er ikke normalt at en ophavsejer vil sætte et stort og
dyrt aparat i gang for småting.

Men jeg ser ikke 16 brud på ophavsretten samtidigt for småting.

>Brud på ophavsret er ikke tyveri - det er derfor det hedder
>forskellige ting, og der er lovgivet forskelligt omkring det.

Jeg kalder det hvad jeg vil.
Du ser vel heller ikke piratkopiering som tyveri.
Jeg gør, og det har jeg ret til.

Men lad mig for fredens skyld spørge. Hvordan kan du beundre en så
massivt brud på ophavsretten ?

Og hvis du mener de meget få brud på ophavsret du måske, gentager
måske kan bevise er brud på ophavsret er et problem for gruppen, så
påtal det når folk bryder ophavsretten for så vil folk naturligvis
stoppe den traffik.

Undtagen een, som i denne tråd forsvarer sit lovbrud.

--
ICQ #30392174

Fra : Kvan

Dato : 26-01-01 11:17

Gerner <gm@telefona.dk> writes:

> Ikke debat om emnet for de stjålne artikler fra politikken.

Anne Larsen og madkultur? Det har da været et af de tilbagevendende
emner på gruppen i det sidste stykke tid.

> Men lad mig for fredens skyld spørge. Hvordan kan du beundre en så
> massivt brud på ophavsretten ?

Jeg mener ikke at det er massivt, og jeg mener endvidere at det falder
ind under god skik.

> [...]
> måske kan bevise er brud på ophavsret er et problem for gruppen, så
> påtal det når folk bryder ophavsretten for så vil folk naturligvis

Jeg mener hverken at de andre *eller* dette brud udgør et problem,
idet de alle er god skik jvf. ophavsretslovgivningen. Jeg pointerede
blot at det langt fra er første gang der postes ophavsrets-beskyttet
materiale på gruppen.

- Kvan.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 25-01-01 12:31

"Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

Det kan være svært at afslutte sådan en debat - mening mod mening, påstand
mod påstand. Dette er nyhedsgruppernes velsignelse, men også frobandelse.
Derfor er der altid en debatstyrer når det drejer sig om TV eller Radio,
hvor tiden er begrænset.

Derfor ser jeg ikke det store problem i at poste X antal indlæg - og der er
ingen tvivl om i mit sind, at med de reaktioner PW har fået, så vil det
aldrig komme så vidt, at der tilsidst kun ville være artikler postet her i
gruppen. Jeg hilste indlæggene velkomne, netop fordi det gør det lettere for
en dovenkrop som mig, at læse dem. Kæld Gydum har da ret i, at var man
tilstrækkeligt interesseret, så havde man nok fundet dem andetsteds. Men det
er ikke pointen - for hvis man er tilstrækkeligt interesseret i at tilberede
f.eks. en Roastbeef, så kan man jo købe en kogebog og slå det op der,
istedet for at spørge her....og til sidst var der ikke noget man måtte
spørge om eller sige her. Lad os ikke gå i for små sko, men netop udnytte,
at her i gruppen, er alt tilladt sålænge emnet falder inden for
fundssatsten.

Da jeg oprindelig gav Kæld Gydum (så vidt jeg husker) ret i, at det var
forkert, var det ud for betragtningen om, at nogen kunne have svært ved at
downloade alle indlæggene. Det har jeg så senere fundet ud af ikke kan være
et problem selv for den mindste forbindelse...!! Men lad nu ikke det være
diskussionen...

PW siger endda selv, at han godt kan se, at overskuelighedn havde været
bedre hvis alle indlæggene havde været postet i en tråd, hvliket han har ret
i, så lad os nu give manden fred, og i stedet tage debatten op der hvor den
sluttede, da Peter prøvede at sætte gang i den.

Positive vibes til alle de sure.....

Kåre

Fra : Svend Andersen

Dato : 26-01-01 10:06

pwesth@hum.ku.dk,Ny-Internet writes:
>Hvad mente du iøvrigt med:

>??????
>
>Venligst,
>
>Peter

Peter...... glem det !

Han er bare et vrøvlehoved der er kørt fast i sit eget gylle.

Lad os komme videre og snakke mad+kultur

hilsen Svend A