Mac i Fona!
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 19-12-01 20:45

Hejsan,

Jeg var lige inde i Kbh. og klare juleindkøbene - og hvad så jeg blandt
pc'erne stå og funkle; En TiBook og en iBook der begge stod og så lækre
ud. Ti'en viste dvd, mens iBook'en bare var på skrivebordet.

Jeg spurgte ekspedienten, og de var netop ankommet igår! Endnu en butik
fører mac!

Jeg spurgte ham ikke, men jeg tror nu ikke at alle andre fonaer også
begynder.

MVH ANR

"I could crush him like an ant - but that would be too easy. No, revenge
is a dish best served cold - I'll bite my time and when he least expect
it, I'll... - Ah, what the hell, I'll just crush him like an ant!"
-Montgomery Burns

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-12-01 22:18

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Jeg spurgte ekspedienten, og de var netop ankommet igår! Endnu en butik
> fører mac!

Åh nej, ikke FONA igen!

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-12-01 03:04

Hej Martin

Hvad galt er der i det? - Jeg skrev noget om det her i gruppen for et par
måneder siden, - om at de lå i forhandlinger med Apple om at blive VAR
certificerede forhandlere. Og for at få en sådan certificering, kræver det,
at de har personale og teknikere, der skal gennemgå kurser for at kunne
sælge og reparere Apples produkter.

Men jeg tror ikke, det bliver alle FONA forretninger, der vil få lov at
sælge Mac. FONA er delt i tre kategorier A, B, og C butikker. Og det er kun
A butikkerne, der har de bedste ting, mens B butikkerne har et lidt bredere
og lavere rangeret udvalg, og C butikkerne har kun almindeligt udstyr, og
det er de færreste C butikker, der har computerudstyr overhovedet. Så indtil
videre bliver det nok kun A butikkerne (fx. FOnA 2000) og de allerstørste B
butikker, der får tilladelsen til at sælge Mac.

Martin Bredthauer wrote:

> Åh nej, ikke FONA igen!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 20-12-01 14:37

> Så indtil
> videre bliver det nok kun A butikkerne (fx. FOnA 2000) og de allerstørste B
> butikker, der får tilladelsen til at sælge Mac.

Ekspedienten begrundede det med, at computerafdelingen er i tæt
forbindelse med videokamerarer/optagelser/fremvisning, og at Mac'erne jo
var perfekte til det.

MVH ANR

"Ah, 206 bones, 50 miles of small intestine, full, pouting lips.
Why, this fellow is less a snowman - than a god."
-Montgomery Burns

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-12-01 22:49

> Hvad galt er der i det?

De FONA'er som jeg har set har alle været nogle rode-butikker, hvor
produkter, som ikke var helt almindelige mainstream (dvs. Apples bl.a.)
levede en kummerlig tilværelse.

.... og dette kommer fra én som selv købte sin første Mac (Performa 630)
i FONA i Vejle. Det var da de var ved at sælge ud af deres Mac
beholdning sidst de droppede Apples produkter.

Martin

Fra : NH

Dato : 22-12-01 15:39

> De FONA'er som jeg har set har alle været nogle rode-butikker, hvor
> produkter, som ikke var helt almindelige mainstream (dvs. Apples bl.a.)
> levede en kummerlig tilværelse.

Hvad handler dette om. Hvis de har det rigtige produkt til den rette pris så
er det vel fint. Mit indtryk er at langt de fleste MAC folk ved hvad de vi
have såååååååå.

Jeg arbejder selv i en Electric City. Vi har handlet med Mac i 2 md. og det
er da en stor omvæltning fra PC. Mac er spændende men jeg holder nu ikke om
dem og stryger dem ej heller på siden som jeg har læst om her i gruppen. Jeg
følger indlæggende og fornemmer i hjælper hinanden godt

P.s. Jeg skal selv have en først først i det nye år.

Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-12-01 17:30

Hej Niels

Jeg tror det drejer sig om, at nogle af de B og C butikker i FONA kæden er en
værre rodebutik, hvor det er komplet umuligt at finde noget som helst. - Og så
vil produkter som Apples blive sat ud 'på et sidespor' i butikken, - primært
nok fordi personalet intet kender til Apple.

Jeg har også været i EC her, og der er da langt mere plan i 'roderiet' end i de
fleste af FONAs B og C butikker, - selvom jeg de første par gange, jeg var i
EC, syntes, det var ret uoverskueligt. - Men som jeg har set, de har gjort i
nogle FONA butikker, hvor de stabler 25 fjernsyn oven på hinanden i én stor ø,
- og så midt i øen har placeret 4-5 computere, det minder mig om manglende
evner til at opbygge en butik, så man kan overskue varerne...-) - Det minder
mig grangiveligt om et supermarked, når de er værst...

Ham, jeg snakkede med i vores lokale FONA, (som kun er en B butik), fortalte
mig, at de netop ville satse på de bærbare og iMacs, fordi det var dem, de
kunne sælge mest af. Og han havde åbenbart selv prøvet en Titanium, for han
sagde, at den langt overgik alt, hvad han tidligere havde set i bærbare, og at
den lå klasser over selv de dyreste bærbare PC'ere. Og han glædede sig til at
de fik lov til at sælge Mac igen.

- Og god fornøjelse med din 'nyerhvervelse', - jeg tror ikke du vil fortryde
det.

mvh. Erik Richard

Fra : NH

Dato : 24-12-01 12:22

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Vores Gode konsulent og Apples salgschef har gjordt meget ud af uddannelsen
i OS 10 samt hardware, jeg har været afsted 2 gange og har haft besøg flere
gange i varehuset. Backupen er god, så jeg er sikker på at alle som vil lære
det nok skal blive gode (ok)

[...]

Ingen undskyldning men de har jo ikke så meget plads

[...]

Det er dejligt at høre. Lad os nu se hvad de disker op med i Januar

- Og god fornøjelse med din 'nyerhvervelse', - jeg tror ikke du vil fortryde
det.

Jeg glæder mig som et svin

mvh. Erik Richard

Glædelig jul til jer alle fra Tommerup på fyn

Niels Hunniche

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 22-12-01 17:25

> [...]

> ud. Ti'en viste dvd, mens iBook'en bare var på skrivebordet.
>
> Jeg spurgte ekspedienten, og de var netop ankommet igår! Endnu en butik

Det undrer mig at det tog så langt. Det var sidste sommer Fredgaard
overtog Fona, eller pænere sagt at de fusionerede til "F-gruppen".
Fredgaard har jo i længere tid været Mac forhandler.
Et flot udstillingsvindue, men personligt går jeg efter lidt lavere
priser andre steder.

mvh
Sebastian