Hjælp. Problemerne med øjne og urin.
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 19-12-01 16:51

Jeg bliver nødt til at skrive igen. Jeg har skrevet før og haft det af
helvede til i nu 2 år. Jeg kan snart ikke holde ud at leve mere.

Engang for 1½ år siden, fik jeg pludselig svie i øjnene, og øjnene og
hovedet var meget træt. Urinen var temmelig mørk, noget jeg aldrig
havde haft problemer med før. Der gik dog over ½ år inden jeg kunne
tage mig sammen til at gå til læge, fordi jeg troede det var noget
forbigående.
Jeg fik taget blodprøve for vel alt, hvad der kan tages blodprøve for.
Uden resultat. Jeg skulle være sund nok

Jeg er overbevist om at der er noget galt med mine nyre. Problemerne
med både den mørke ildelugtende urin(med mindre jeg TVINGER mig selv
til at drikke overdrevent meget væske)
Det værste er at jeg konstant ser pisse træt ud, og oftest også er
det. Mine øjne opfører sig som om at de er ramt af en sygdom, og det
er selvfølgelig forbundet med problermne med urinen.

Nu har jeg fået en tid om 3 måneder førsst, på hospitalet til en
undersøgelse, men det er næsten ikke til at holde ud at skulle vente
så længe. Og det irreterer mig at min læge ikke mente at en urinprøve
ville kunne vise noget som en blodprøve ikke kunne.
Jeg føler nemlig at en tilbundsgående undersøgelse af urinen må
forklare hvad fanden der er galt med mig.
Jeg overvejer at skifte læge, men hvis nu bare der var en læge herinde
som kunne forklare mig om blodprøver vitterlig viser alt det som en
urinprøve vil kunne vise, så kan det ikke betale sig.

Jeg fik på et tidspunkt en Ant-Biotikakur, faktisk over 3 måneder. I
starten virkede det som om at det virkelig virkede, men kun i ca en
uge, så var problemet der igen. Og selvom problemet ikke er lige slemt
hver dag, så er der nogen dage, hvor jeg alt slører for mine øjne, og
det må sq da kunne spores?

Sig noget, en eller anden. Jeg gider ikke det her meget mere. Jeg vil
give hvad som helst for en diagnose.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-12-01 20:55

Hejsa

Har du kigget på netdoktor.dk? Der står en del under symptomer.

Hilsen
Joan

Fra : niels

Dato : 20-12-01 19:06

Normalt vil urinen afspejle hvad der sker i blodet, idet det er
affaldsstofferne herfra der kommer ud i urinen. Så de fleste ting vil man
også kunne se i en blodprøve, hvis man ved hvad man leder efter.
Hvis man skal skyde fra hoften, kan et gæt være urinvejsinfektion, men det
er noget lang tid du har haft det uden andre symptomer i form af feber og
sviren ved vandladning. Et andet gæt skulle være en gruppe af arvelige
sygdomme som heder porfyri, men her er urinen mere rød, og er ofte forbundet
med mavesmerter og hudgener ofte i form af overfølsomhed for sollys, den
sidste mulighed jeg lige kan komme på skulle være fra leveren, men her er
urinen porterfarvet og afføringen kitfarvet.
Man må vel sige at hvis du holder din vægt, og som eneste symptom "kun" har
mørkfarvet urin samt træthed igennem 2 år, så fejler du nok ikke noget
livstruende, der kræver en akut indlæggelse. Og din egen læge har trods alt
udelukket de værste sygdomme ved sin blodprøve. Du kan næsten heller ikke
beklage dig over 3 måneders ventetid når du selv var et ½ år om at søge læge
i første omgang. Men du har jo altid muligheden for at skifte læge.
Hilsen Niels

Fra : Kiksekage

Dato : 21-12-01 19:34

"Lars Jakobsen" <digtekat@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:u7d12uo0i8jqqb8jleif00ms7b5qg71k28@4ax.com...
> Sig noget, en eller anden. Jeg gider ikke det her meget mere. Jeg vil
> give hvad som helst for en diagnose.

Jeg opsøgte et privathospital engang jeg havde brug for et "hurtigt" svar.
Selvfølgelig koster det noget - men i forhold til ventetid - så var
pengene givet godt ud.

MH

Fra : HCV

Dato : 23-12-01 10:53

Kære Lars
Dine symptomer kan stamme fra flere forskellige sygdomme.
Den sygdom, jeg selv kender mest til er hepatitis. Her er esymptomerne bl.a.
stor træthed, mørkfarvet urin - og måske bliver det hvide i øjnene gult.
(der er flere andre symptomer, men man behøver ikke at have dem alle).
Hepatitis
skyldes et virus (enten type A-B-eller C) - og du kan måske være blevet
smittet med en af typerne. Type A gennem føde eller forurenet vand - de to
andre er blodoverførte.
Det kan ofte vare mange uger, inden man kan spore det i blodet, så "måske"
var der intet at se i blodprøven, da du blev undersøgt - specielt ikke, hvis
du var blevet smittet 4-5 uger forinden.
Foreslå lægen endnu en blodprøve, der tester for alle typer hepatitis, og
se, hvad han svarer. Jeg har kendskab til en mand, hvor blodprøven først
efter ca. 6 måneder viste, at han var blevet smittet .
Kig evt. også nærmere på hjemmesiden www.hepatitis.dk
Rigtig god bedring