Slørhaler og sumaller
Fra : Finn Pedersen

Dato : 18-12-01 19:46

KAn disse 2 fisk gå sammen... hvilken sand... skal slørhaler have?? kan de
finde på at æde sandet

Fra : Finn Pedersen

Dato : 18-12-01 20:02

Kan det passe de ædder gamle madrester fra bunden?? tager de skade??

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 18-12-01 22:11

> Kan det passe de ædder gamle madrester fra bunden??

Hvem? Slørhalerne eller sugemallerne? Alle fisk tager jo i praksis
føderester fra bunden, med mindre det er trængt ned i bundlaget. Men
sugemaller er jo primært algeædere, og skal derfor have et tilskud af
grøntfoder, ud over det du fodrer dine slørhaler med.

Torben

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 18-12-01 22:09

"Finn Pedersen" <pede@finn.dk> skrev i en meddelelse
> KAn disse 2 fisk gå sammen... hvilken sand... skal slørhaler have?? kan de
> finde på at æde sandet

De kan reelt godt gå sammen, men det er ikke optimalt, da slørhaler er
koldtvandsfisk der foretrækker 16-18 grader og sugemaller (her forudsætter
jeg at du mener ancistrus) foretrækker 22-24 grader. Men begge arter kan
trives ved stuetemperatur, så derfor er det o.k.

Du kan bruge alle typer sand eller grus du har lyst til, de æder det ikke.

Torben

Fra : thomas schreiber

Dato : 19-12-01 11:53

Koldvandsfisk er vist mere med på 10 - 14 grader end 18 grader.

Men som du selv antyder, ville jeg ikke under nogen omstændigheder sætte
tropiske og "ikke-tropiske" fisk sammen.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 19-12-01 22:09

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> Koldvandsfisk er vist mere med på 10 - 14 grader end 18 grader.

Det er rigtigt når der er tale om deciderede koldtvandsfisk, men det er som
sådan svært at kategorisere slørhalen for at være en "ægte" koldtvandsfisk,
da den er fremavlet i fangenskab. Derfor må det antages, at den trives ved
lidt højere temperaturer end traditionelle koldtvandsfisk.

Torben