Vin
Fra : Claus Frørup

Dato : 03-01-01 08:46

Hej gruppe.
Jeg har fået nogle rød- og hvidvin i julegave.
Jeg har ikke set dem før, og kunne tænke mig at høre om nogen af jer
kender dem.

Rødvin:
Chateau Bonice
Costieres De Nimes 1997

Hvidvin:
Les Jamelles Sauvignon
vin de Pays d`Oc 1999

Hvilke retter vil de være velegnet til, og er det tørre eller søde vine?

--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : Bo

Dato : 03-01-01 09:36

> Rødvin:
> Chateau Bonice
> Costieres De Nimes 1997

Her er der tale om en let dagligrødvin på det jævne. Den har ikke
gemmepotentiale,
og er derfor klar til at drikke nu. Husk at servere den ved ca 16 grader
Celsius.
Server den til lette kødretter: Fx fjerkræ, kalvekød. Den kan også gå til
fisk,
hvis vi taler om lidt mere krydrede fiskeretter.

> Hvidvin:
> Les Jamelles Sauvignon
> vin de Pays d`Oc 1999

Igen en vin på det jævne, der er drikkeklar nu. Der er tale om en tør
hvidvin.
Vil gå fint til næste hvilken som helst fiskeforret. Serveres køleskabskold.

Mvh Bo

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-01-01 11:49

Bo wrote :

> [...]
>Den kan også gå til fisk, hvis vi taler om lidt mere
>krydrede fiskeretter.

>Vil gå fint til næste hvilken som helst fiskeforret.

Tusinde tak.