fedtfattige opskrifter
Fra : Maibritt Sørensen

Dato : 02-01-01 08:30

Hej allesammen
Er der nogen der ligger inde med nogle gode opskrifter på
fedtfattig mad.
Hilsen Maibritt

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 11:48

Fra : Jens Olsen

Dato : 03-01-01 11:48

"Svend Andersen" <svend@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

| eller Anne Larsen på DR.

Uha-uha-uha

M.v.h.
jens Olsen

Fra : Thom@s

Dato : 05-01-01 19:47

> Er der nogen der ligger inde med nogle gode opskrifter på
> fedtfattig mad.

Jeg har god erfaring med fedtfattige supper, her en opskrift på karrysuppe
jeg selv har spist til aftensmad i dag:
(1-2 portioner)

100 g kartofler i tern
100 g gulerødder i tern
100 g løg i tern
2-3 fed hvidløg i små tern
1 tsk. karry
6 dl vand + 1 bouillonterning
125 g kalkunbacon

Svits grøntsagerne i en gryde UDEN fedtstof, når det begynder at bide fast i
gryden tilsæt karry, herefter tilsættes vand + terning. Koger i ca. 20 min.
Rist kalkunbaconen på panden og drys over suppen ved serveringen.

I øvrigt kan jeg også anbefale Anne Larsens opskrifter, for det er vigtigt
at tænke på at ens fedtenergiprocent ikke overstiger 30%, hvis man vil tabe
sig. Og samtidigt er det bedre for kroppen at omlægge til fedtfattige
madvaner end at gå på slankekure hver anden måned, som alligevel ikke kan
overholdes.