Begyndermanual søges
Fra : Per Madsen

Dato : 18-12-01 16:53

Jeg har foræret min 74 årige kære gamle far, min (næsten lige så gamle
og kære) Performa 5200. Da han aldrig (!!!) har siddet foran en computer
før, fremstår den pt. som lidt af et mysterium for ham. Jeg har ikke
selv kunnet finde en begyndermanual, der kan føre ham ind i hvordan man
bruger mac'en.
Er der derfor én, der ligger inde med en begyndermanual på dansk i PDF
format, som selv en "supernybegynder" kan forstå,- så printer jeg den ud
til ham. I kan maile til den adresse jeg skriver fra.

På forhånd tak!!!

Per

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-01 17:55

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> format, som selv en "supernybegynder" kan forstå,- så printer jeg den ud
> til ham. I kan maile til den adresse jeg skriver fra.

Prøv at kontakte MacBruger. De ar et meget stort bibliotek med diverse
manualer.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 18-12-01 17:57

> Prøv at kontakte MacBruger. De ar et meget stort bibliotek med diverse
> manualer.

Hej Jesper

Takker,- det prøver jeg.

Per

Fra : mc-stup

Dato : 18-12-01 18:27

Per Madsen skrev:

> [...]
> format, som selv en "supernybegynder" kan forstå,- så printer jeg den ud
> til ham. I kan maile til den adresse jeg skriver fra.

Jeg ihukommer, at på gamle Mac's var der et lille enkelt animationsprogram,
der viste hvordan en mac skal bruges. Jeg har den desværre ikke længere, men
min salig moder brugte den som 82-årig til at lære at skrive på en gammel LC475.
Måske kan nogen af de mange gode stærke mac-mennesker her i gruppen huske det
lille program og ved, hvad det hedder og msåke er det tilgængelig på nettet.

Mvh

Niels

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 18-12-01 18:29

"Per Madsen" <dsl52828@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> format, som selv en "supernybegynder" kan forstå,- så printer jeg den ud
> til ham. I kan maile til den adresse jeg skriver fra.

www.knowware.dk er der 20 sider til download om OS 8.5/8.6, se under alle
hæfter.

Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : thomas schreiber

Dato : 18-12-01 20:01

Hvad med at bruge lidt tid med din gamle far, og lærer ham det selv? Man ved
aldrig hvornår det er for sent.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Per Madsen

Dato : 18-12-01 21:38

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Hvad med at bruge lidt tid med din gamle far, og lærer ham det selv? Man ved
> aldrig hvornår det er for sent.

Det har du jo så evigt ret i, så derfor bruger jeg også meget tid sammen
med ham (og fru Madsen) til stor glæde for os alle tre. Jeg har også
forsøgt at lære ham "the basics" men; citat "hvordan var det liiige du
gjorde det der med...", så derfor bad han om en lettilgængelig manual.

Men du har absolut ret...!!!

Fra : Per Madsen

Dato : 18-12-01 21:46

Niels Jacobsen <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote: