Mælk på kogeplader
Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 18-12-01 12:04

Hej alle sammen.

I denne julemåned har vi fået rissengrød et par gange, men det er kogt over
for mig!
Er der nogen der ved hvordan man fjerner brændt mælk fra en kogeplade ? Det
har siddet der nogle dage !

Glade julehilsner Karina

Fra : Jette Mogensen

Dato : 18-12-01 12:49

"Karina Lund Andersen" <karina@jaydee.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
over
> for mig!
> Er der nogen der ved hvordan man fjerner brændt mælk fra en kogeplade ?

Hvis det er alm. masseplader du har, så brug en fugtig husholdningssvamp (de
kulørte,med en grøn side)
Brug den hårde side og kør rundt i cirkler til pladen er ren.Derefter kan du
behandle den med et plejemiddel til masseplader.Jeg husker ikke navnet, men
det er en sort pasta,der påføres en lunken plade.Så gnider du godt med en
ren klud.Derefter tændes pladen og når den holder op med at ryge,slukkes.
Så er pladen så god som ny,og flot sort.

m.v.h. Jette

Fra : Ake Tegengren

Dato : 21-12-01 20:46

Karina Lund Andersen wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man fjerner brændt mælk fra en kogeplade ?

Rör ut natriumhydroxid NaOH i det som på svenska heter fast såpa (inte tvål).
Stryk på kall eller ljummen platta, låt verka flera timmar, skrubba. Använd
handskar och skyddsglasögon!
--
Åke Tegengren
aat@pmt.kth.se