Outlook express (post) problem
Fra : Maciek Przybyszewski

Dato : 17-12-01 21:52

Jeg plejer at læse post hjemmefra og på min skole. Jeg kan ikke lide,
hvis jeg ikke kan komme til min post. Derfor har jeg sat min outlook
express op således at den henter email, men først sletter den fra
serveren efter 3 dage.
Dette system har virket fint. Jeg har haft stor glæde af at kunne læse
email 2 forskellige steder, samt jeg har haft mulighed for at gå ind på
en hvilket som helst netcafe, og læse email via webmail.
Min udbyder er Worldonline.

Problem:
Jeg har fået en icebook.
Min skole har sin egen smtp server, men jeg bruger worldonlines pop
server ved afhentning af post.
Når jeg modtager post hjemme, og jeg tager computeren med i skole,
modtager jeg den samme post igen, således at den nu ligger dobbelt i min
indbakke. Surt.
Har det mon noget med proxy at gøre?

jeg vil blive glad, hvis der er nogen, som kan hjælpe :=)

Maciek

Fra : Martin Bech

Dato : 18-12-01 20:09

In article <1f4k7bv.1ra9e39cewi8yN%macfreak@worldonloine.dk>,
macfreak@worldonloine.dk (Maciek Przybyszewski) wrote:

> [...]
> Når jeg modtager post hjemme, og jeg tager computeren med i skole,
> modtager jeg den samme post igen, således at den nu ligger dobbelt i min

Jeg tolker det du skriver sådan, at din post til skolen bliver sendt
videre til WOL, og en kopi bliver liggende på skolens server. På den
måde kan du modtage posten to gange.

Prøv at oprette en konto i Outlook til at hente skolepost direkte fra
skolens server, og få videresending til WOL slået fra (via
datavejleder). Så kan du hente post begge steder, og du får den kun en
gang på din bærbare.

> Har det mon noget med proxy at gøre?

Det tror jeg ikke.

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home page: http://come.to/bech

Fra : Johnny Louis

Dato : 18-12-01 21:15

Maciek Przybyszewski <macfreak@worldonloine.dk> wrote:

klip
> Når jeg modtager post hjemme, og jeg tager computeren med i skole,
> modtager jeg den samme post igen, således at den nu ligger dobbelt i min
> indbakke. Surt.
klip

Jeg modtager også alt min post fra Tiscali (Wol) 2 gange i øjeblikket,
det er irriterende for alt post står 2. gang som ulæst og postmappen
vokser enormt på den måde.

Med venlig hilsen
Johnny Louis