Ris à l´mande - opskrift ønskes
Fra : Charlotte

Dato : 19-12-00 05:39

Hej allesammen ...

På søndag skal jeg stå for ris à l´manden til min første jul i
svigerfamiliens skød. Og vil selvfølgelig gerne imponere alle 14 ...
Så HJÆLP MIG med en opskrift ... please :)

Julehilsen fra Charlotte

Fra : Michael

Dato : 23-12-00 21:06

Hej Charlotte !

Hvis det er første gang, får du lige den nemme(hurtige)

Køb en pølse færdig risengrød
tilsæt 2 håndfulde mandler ( som er pelset og hakket)
tilsæt ca. 2-3 tske vanillasukker

pisk 1/4 L piskefløde tilsæt en kvart tske sukke inden du begynder at
piske
Flødeskummet skal være stift men ikke massiv (når elpiskeren trækker
spor i flødeskummet er den klar !)

Vend flødeskummet forsigtigt i risengrøden og stil den i køleskabet et
par timer inden servering.

Køb 1/2 L færdig kirsebærsovs og varm den i mikrobølgeovnen

Skide nemt og smager rigtigt godt !

Hilsen Michael

Charlotte skriver: