Tulipanløg
Fra : rcn

Dato : 17-12-01 10:41

Jeg havde planlagt at lægge mit staudebed om i efteråret og derefter
lægge løg imellem stauderne, men pga. den megen regn og min meget tunge
lerjord, er det ikke blevet til noget. Det betyder, at jeg har 100
tulipanløg liggende. Hvad gør jeg?
Kan de overleve vinteren og kan de i så fald tåle frost? Skal jeg sætte
dem til foråret eller glemme alt om dem?

Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-12-01 10:51

On Mon, 17 Dec 2001 09:40:43 GMT, "rcn" <rcn.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>Kan de overleve vinteren og kan de i så fald tåle frost? Skal jeg sætte
>dem til foråret eller glemme alt om dem?

Tulipaner kan sættes meget sent. (I modsætning til påskeliljer som
gerne skal sættes tidligt på efteråret)

Så skynd dig ud og få dem sat inden jorden fryser helt til. Hvis de
først bliver sat til foråret vil der i hvert fald slet ikke komme
blomst i dem næste år.

http://www.gartneriet.dk