Tapesering på nypudsede vægge
Fra : rsa

Dato : 16-12-01 21:49

Hej
Er der nogle der ved hvordan man får tapetet til at blive siddende på en
nypudset væg, for sidst jeg forsøgte tapeserede jeg først med staniol og
dernæst tapetet på og så løsnede det hele sig efter 1½ dag.
Så gode brugbare råd modtages med tak.

--
Best regards
Ruth Søborg

Fra : Jørgen Brix

Dato : 16-12-01 20:06

Hej

Problemet er muligvis, at den pudsede væg suger for meget af limen.
Det løste jeg ved at sandspartle vægen efter pudsningen.
Hvis jeg skal være helt ærlig, ved jeg ikke om det er et
godt/dårligt/billigt/dyrt råd, men det virkede for mig.

Vh
Jørgen Brix

Fra : Calle

Dato : 16-12-01 22:20

"rsa" <rsa@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| nypudset væg, for sidst jeg forsøgte tapeserede jeg først med staniol og
| dernæst tapetet på og så løsnede det hele sig efter 1½ dag.

Smør hele vægen til i lim, og lad det tørre.
Så er vægen mættet, og du kan sætte tapet op på normal vis, uden stanniol.
Ps. køb noget ordentligt lim.

Calle

Fra : Bjerg

Dato : 16-12-01 22:59

Hej Ruth
Børst væggene med en stiv børste så alt det løse kommer af. Derefter
behandles væggene med "vandig forankringsgrunder". Læs på spanden hvordan.
Tapetser så med en kraftig tapet.
Hvis du vil bruge en tapet med meget glat overflade skal du nok finspartle
og derefter "vandig forankringsgrunder".
Hilsen Lene