/ Forside / Interesser / Helbred / Andet helbred / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
Fjernelse af mandler
Fra : Henrik Møller


Dato : 16-12-01 21:15

Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet mine
mandler. Nu har jeg aldrig været glad for læger, og lægen der tilså mine
mandler var ærlig og sagde at det ville gøre meget ondt at få dem fjernet.
Selvfølgelig er jeg glad for hendes ærlighed, men desværre for en pivskid
som mig var det nok bedre om hun ikke havde sagt det.

Jeg håber herigennem at folk der har prøvet at få fjernet mandler i deres
voksne alder kan fortælle lidt om oplevelsen. Jo flere detaljer jo bedre.

I må meget gerne maile, men for nyhedsgruppens skyld var dte måske også en
ide at poste indlæget her. Mail: berber@mail.dk

Henrik Møller



 
 
Kirstine (16-12-2001)
Kommentar
Fra : Kirstine


Dato : 16-12-01 21:38

In article <3c1d008c$0$94374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
berber@mail.dk says...
> Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet mine
> mandler. Nu har jeg aldrig været glad for læger, og lægen der tilså mine
> mandler var ærlig og sagde at det ville gøre meget ondt at få dem fjernet.
> Selvfølgelig er jeg glad for hendes ærlighed, men desværre for en pivskid
> som mig var det nok bedre om hun ikke havde sagt det.
>
> Jeg håber herigennem at folk der har prøvet at få fjernet mandler i deres
> voksne alder kan fortælle lidt om oplevelsen. Jo flere detaljer jo bedre.
>
> I må meget gerne maile, men for nyhedsgruppens skyld var dte måske også en
> ide at poste indlæget her. Mail: berber@mail.dk

Tjah...jeg fik fjernet mandler som 18-årig - ikke ligefrem den voksne
alder, men tæt på

Nu ved jeg jo ikke, hvorfor dine mandler skal fjernes og om det kan have
en indvirkning på, hvordan det bliver for dig. Mine skulle ud efter ½ år
med uafbrudt halsbetændelse...de var så hævede og fyldt med betændelse,
at den ene af dem faktisk rørte ved min drøbel.

Jeg synes ikke, at det var så slemt. De havde ramt den bagerste del af
min tunge med den der "skrabe-dims", de bruger, et par gange, så min
tunge var en smule hævet, men det gjorde ikke ondt. Men det føltes
egentligt mest som endnu en halsbetændelse - og så var det psykisk et
kæmpe plus, at jeg vidste, at det her var den sidste gang, min hals ville
føles på den måde.

Det værste var IMO, at jeg blev opereret på en fredag, og det betød, at
jeg skulle ligge på børneafdelingen i weekenden, fordi voksen afsnittet
var lukket. Og der er ingen tvivl om, at jeg havde det værre end ungerne.
De spise krydderboller og den slags få timer efter operation...det var
lige i overkanten af, hvad jeg kunne klare. Jeg ved ikke, om det stadig
er sådan, at voksne flyttes til børneafsnittet...

I ugen efter operationen skulle jeg holde mig fra varmt og krydret mad,
og det var bestemt ikke et problem, for kold yoghurt o.l. føltes bare
skønt i halsen. Og så fik jeg lov til at opleve en, som *ikke* havde
overholdt diæten. Han blev indlagt lørdag med stærke smerter og sat på
isterninger og drop i minimum 4 dage...så var jeg kureret for at snyde.

Men det kan svare sig at købe godt med yoghurt (gerne den der drikke-
udgave), is og toastbrød - og sæt temperaturen et par grader ned i dit
køleskab, så det er rigtig dejligt koldt.

Held og lykke
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Mirian (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Mirian


Dato : 17-12-01 11:11


"Henrik Møller" <berber@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1d008c$0$94374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet mine
> mandler. > Henrik Møller

Hej Henrik hvorfor er det at du skal have fjernet dine mandler? Jeg har
forsøgt at få min læge til at ville fjerne dem og har også været til en
halsspecialist, da jeg har store problemer med mine mandler, pga. at de er
kolossal store og de samler madrester, ja og det resulterer jo i mange
grimme ting!!
Men pointen er at de ikke vil fjerne mine mandler da de bare mener at det
vil blive værre.
Min mor har også søgt om at få sine fjernet da hun også lider meget med sin,
eks med gentagne halsbetændelse, men der vil de helle rikke fjerne dem!
Hvorfor vil de fjerne dine og ikke mine??
MVH Mirian



Lene (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Lene


Dato : 17-12-01 11:32

Hejsa!

Mandlerne er den første "forsvarsbastion" med hensyn til bakterier og andet
skidt, der trænger ind via munden.
Prøv at styrke dit immunforsvar med f.eks. Echinamin, så kan det da være at
dine mandler bliver funktionsdygtige igen. Der ud over er det en god ide'
med et godt vitamin/mineralpræparat, f.eks. Omnimin.

Julehilsner fra Lene

"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9vkgak$rbi$1@news.cybercity.dk...
>
> "Henrik Møller" <berber@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c1d008c$0$94374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet mine
> > mandler. > Henrik Møller
>
> Hej Henrik hvorfor er det at du skal have fjernet dine mandler? Jeg har
> forsøgt at få min læge til at ville fjerne dem og har også været til en
> halsspecialist, da jeg har store problemer med mine mandler, pga. at de er
> kolossal store og de samler madrester, ja og det resulterer jo i mange
> grimme ting!!
> Men pointen er at de ikke vil fjerne mine mandler da de bare mener at det
> vil blive værre.
> Min mor har også søgt om at få sine fjernet da hun også lider meget med
sin,
> eks med gentagne halsbetændelse, men der vil de helle rikke fjerne dem!
> Hvorfor vil de fjerne dine og ikke mine??
> MVH Mirian
>
>



Kat (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Kat


Dato : 17-12-01 11:50

Mirian skrev:
>Jeg har forsøgt at få min læge til at ville fjerne dem og har
også været til en
> halsspecialist, da jeg har store problemer med mine mandler,
pga. at de er
> kolossal store og de samler madrester, ja og det resulterer jo
i mange
> grimme ting!!
> Men pointen er at de ikke vil fjerne mine mandler da de bare
mener at det
> vil blive værre.
> Min mor har også søgt om at få sine fjernet da hun også lider
meget med sin,
> eks med gentagne halsbetændelse, men der vil de helle rikke
fjerne dem!
> Hvorfor vil de fjerne dine og ikke mine??

Sådan var mine mandler også i mange år, forbi der ikke var en
læge der ville _godkende_ mit problem. Så fandt jeg en halslæge
der kunne forstå, at det var ulækkert at lugte som en skaldespand
30 sek. efter, at jeg havde børstet tænder. Og min daværende
lkæreste synes ikke jeg var speciel lækker at kysse til tider!


Så mandlerne blev fjernet, da jeg var 23.
Jeg har aldrig haft problemer med at mangle dem. Aldrig kunne
mærke nogen forskel. Måske det afhænger at, om man har en i
forvejen følsom hals elller er skidtsamler???
Så, Mirian og mor, find dog en anden læge, hvis du/i virkelig
gerne vil af med dem. Du kan jo gå til alle de halslæger, som du
kan finde - uden henvisning!

Men for hulen da hvor gjorde det ondt at få dem ud. Det var værst
i den første uge. Kunne stort set ikkespise noget. kan huske at
jheg var såååå sulten og sad og græd over en banan Men jeg
vil til enhver tid gøre det om igen, hvis jeg skulle, bare for at
slippe for min egen ækle lugt! Så værre var det ikke....
Men softice og yogurt er godt i tiden efter!
--
/kat
---
www.symbiose.subnet.dk
Fysisk og psykisk sundhed
Forkæl dig selv eller din nærmeste




Mirian (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Mirian


Dato : 17-12-01 12:21


"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
news:y7kT7.11177$z4.1245068@news000.worldonline.dk...
> Sådan var mine mandler også i mange år, forbi der ikke var en
> læge der ville _godkende_ mit problem. Så fandt jeg en halslæge
> der kunne forstå, at det var ulækkert at lugte som en skaldespand
> 30 sek. efter, at jeg havde børstet tænder. Og min daværende
> lkæreste synes ikke jeg var speciel lækker at kysse til tider!
>

Det er nemlig også det der er mit problem, jeg har virkelig dårlig ånde. Jeg
har også nogle problemer med maven som også gør lugten værre, så jeg ville
blive så glad hvis jeg kunne få mandlerne væk.
Jeg har været til en specialist og han sagde at man altså ikke bare fjernede
mandler idag, så hvis jeg havde problemer med at de samlede madrester, så
skulle jeg børste mine mandler med min tandbørste!
Ja og det er altså hylesvært!!

> Så mandlerne blev fjernet, da jeg var 23.
> Jeg har aldrig haft problemer med at mangle dem. Aldrig kunne
> mærke nogen forskel. Måske det afhænger at, om man har en i
> forvejen følsom hals elller er skidtsamler???
> Så, Mirian og mor, find dog en anden læge, hvis du/i virkelig
> gerne vil af med dem. Du kan jo gå til alle de halslæger, som du
> kan finde - uden henvisning!

Jeg vil prøve at finde nogle andre halsspecialister, der vil hjælpe mig med
at få dem fjernet, jeg er ligeglad med smerten, hellere det end dårlig ånde!
MVH Mirian

> /kat
> ---
> www.symbiose.subnet.dk
> Fysisk og psykisk sundhed
> Forkæl dig selv eller din nærmeste
>
>
>



Henrik Møller (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Møller


Dato : 17-12-01 18:09

Hej Mirian og andre,

Igennem de sidste fem års tid, har jeg med jævne mellemrum haft en god solid
halsbetændelse der har kostet et par dage i sengen. Det er tre-fire gange om
året jeg på den måde ligger brak. Efter en konsultation med min læge, mente
hun helt klart at mine mandler skal fjernes. De er rimelig store, og kan
næsten lukke halshullet.

Min baggrund for at få dem fjernet er primært for at undgå de mange
halsbetændelser, og derudover den slim jeg døjer lidt med i halsen.
Probberne der sidder i mandlerne kender jeg udemærket, men er blevet god til
at fjerne dem med en vatpind, og det gør da helt sikkert også at man på den
måde undgår den dårlige ånde, som mange af Jer hentyder til. Det har da sin
ulempe at 'prikke probber' for efterhånden bliver mandlerne gennem hullet.
Lidt bizart.

Min konsultation hos halslægerne på sygehuset, viste da også at hvor man
normalt 'skraber' mandlerne kan dette godt give nogle problemer når der er
masser af 'kratere' og hul igennem.

Det er rart at høre om Jer andre der har prøvet at få mandlerne fjernet
eller har overvejselserne. Jeg har længe søgt efter info om netop dette emne
på nettet, da jeg klart skal overbevise mig selv om at få det gjort.

Henrik



"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9vkgak$rbi$1@news.cybercity.dk...
>
> "Henrik Møller" <berber@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c1d008c$0$94374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet mine
> > mandler. > Henrik Møller
>
> Hej Henrik hvorfor er det at du skal have fjernet dine mandler? Jeg har
> forsøgt at få min læge til at ville fjerne dem og har også været til en
> halsspecialist, da jeg har store problemer med mine mandler, pga. at de er
> kolossal store og de samler madrester, ja og det resulterer jo i mange
> grimme ting!!
> Men pointen er at de ikke vil fjerne mine mandler da de bare mener at det
> vil blive værre.
> Min mor har også søgt om at få sine fjernet da hun også lider meget med
sin,
> eks med gentagne halsbetændelse, men der vil de helle rikke fjerne dem!
> Hvorfor vil de fjerne dine og ikke mine??
> MVH Mirian
>
>



Helle Nielsen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Helle Nielsen


Dato : 17-12-01 23:08

Hejsa.

Jeg har tidligere snakket med min læge om at få mine mandler fjernet men det
er aldrig rigtig blevet til noget. Tit har jeg gule knopper nede i halsen og
nogen gange kan jeg få dem op og de lugter virkelig fælt - rigtig betændelse
ligner det!
Har det noget med mandlerne at gøre?

Hilsen Helle

"Henrik Møller" <berber@mail.dk> wrote in message
news:3c1e2655$0$52979$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Mirian og andre,
>
> Igennem de sidste fem års tid, har jeg med jævne mellemrum haft en god
solid
> halsbetændelse der har kostet et par dage i sengen. Det er tre-fire gange
om
> året jeg på den måde ligger brak. Efter en konsultation med min læge,
mente
> hun helt klart at mine mandler skal fjernes. De er rimelig store, og kan
> næsten lukke halshullet.
>
> Min baggrund for at få dem fjernet er primært for at undgå de mange
> halsbetændelser, og derudover den slim jeg døjer lidt med i halsen.
> Probberne der sidder i mandlerne kender jeg udemærket, men er blevet god
til
> at fjerne dem med en vatpind, og det gør da helt sikkert også at man på
den
> måde undgår den dårlige ånde, som mange af Jer hentyder til. Det har da
sin
> ulempe at 'prikke probber' for efterhånden bliver mandlerne gennem hullet.
> Lidt bizart.
>
> Min konsultation hos halslægerne på sygehuset, viste da også at hvor man
> normalt 'skraber' mandlerne kan dette godt give nogle problemer når der er
> masser af 'kratere' og hul igennem.
>
> Det er rart at høre om Jer andre der har prøvet at få mandlerne fjernet
> eller har overvejselserne. Jeg har længe søgt efter info om netop dette
emne
> på nettet, da jeg klart skal overbevise mig selv om at få det gjort.
>
> Henrik
>
>
>
> "Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9vkgak$rbi$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Henrik Møller" <berber@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3c1d008c$0$94374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet
mine
> > > mandler. > Henrik Møller
> >
> > Hej Henrik hvorfor er det at du skal have fjernet dine mandler? Jeg har
> > forsøgt at få min læge til at ville fjerne dem og har også været til en
> > halsspecialist, da jeg har store problemer med mine mandler, pga. at de
er
> > kolossal store og de samler madrester, ja og det resulterer jo i mange
> > grimme ting!!
> > Men pointen er at de ikke vil fjerne mine mandler da de bare mener at
det
> > vil blive værre.
> > Min mor har også søgt om at få sine fjernet da hun også lider meget med
> sin,
> > eks med gentagne halsbetændelse, men der vil de helle rikke fjerne dem!
> > Hvorfor vil de fjerne dine og ikke mine??
> > MVH Mirian
> >
> >
>
>



Mirian (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Mirian


Dato : 18-12-01 12:31


"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1e6d56$1$55616$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg har tidligere snakket med min læge om at få mine mandler fjernet men
det
> er aldrig rigtig blevet til noget. Tit har jeg gule knopper nede i halsen
og
> nogen gange kan jeg få dem op og de lugter virkelig fælt - rigtig
betændelse
> ligner det!
> Har det noget med mandlerne at gøre?
>
> Hilsen Helle

Hej Helle

Det er de klumper som giver dårlig ånde som jeg tidligere har påtalt. ifølge
halsspecialisten er det madrester der samler sig ved mandlerne, i mit
tilfælde fordi mine mandler er så store, og hans råd var at børste mandlerne
med tandbørsten.
Men jeg vil hellere have mine mandler fjernet!
Så hvad angår dit spørgsmål, så ja, det har noget med mandlerne at gøre!
MVH Mirian



Kat (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Kat


Dato : 18-12-01 17:15

Mirian skrev:
> Det er de klumper som giver dårlig ånde som jeg tidligere har
påtalt. ifølge
> halsspecialisten er det madrester der samler sig ved mandlerne,
i mit
> tilfælde fordi mine mandler er så store, og hans råd var at
børste mandlerne
> med tandbørsten.

Madrester som rådner.....lugter fælt!
Bare en overvejelse: Er du ikke ved at brække dig, når du skal
børste så langt inden i munden/halsen?

> Men jeg vil hellere have mine mandler fjernet!

Så må du vist finde dig en halslæge, som vil henvise dig til
operation! Du må da bare blive ved med at rende dem på dørene til
der er en der vil, som du vil!

> Så hvad angår dit spørgsmål, så ja, det har noget med mandlerne
at gøre!

I aller højeste grad!

> MVH Mirian

--
/kat
---
www.symbiose.subnet.dk
Fysisk og psykisk sundhed
Forkæl dig selv eller din nærmeste





Mirian (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Mirian


Dato : 18-12-01 18:51


"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
news:m_JT7.100$Zm5.12001@news000.worldonline.dk...
> Madrester som rådner.....lugter fælt!

Ja det gør det helt bestemt!

> Bare en overvejelse: Er du ikke ved at brække dig, når du skal
> børste så langt inden i munden/halsen?

Jo det er jeg nemlig, jeg bryder mig slet ikke om det, og ikke nok med det,
så kan man heller ikke få tandbørsten om bag mandlerne, så det er faktisk
til ingen nytte!

>
> > Men jeg vil hellere have mine mandler fjernet!
>
> Så må du vist finde dig en halslæge, som vil henvise dig til
> operation! Du må da bare blive ved med at rende dem på dørene til
> der er en der vil, som du vil!

Ja det vil jeg gøre
MVH Mirian


> /kat
> ---
> www.symbiose.subnet.dk
> Fysisk og psykisk sundhed
> Forkæl dig selv eller din nærmeste
>
>
>
>



Mirian (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Mirian


Dato : 18-12-01 18:51


"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
news:m_JT7.100$Zm5.12001@news000.worldonline.dk...
> Madrester som rådner.....lugter fælt!

Ja det gør det helt bestemt!

> Bare en overvejelse: Er du ikke ved at brække dig, når du skal
> børste så langt inden i munden/halsen?

Jo det er jeg nemlig, jeg bryder mig slet ikke om det, og ikke nok med det,
så kan man heller ikke få tandbørsten om bag mandlerne, så det er faktisk
til ingen nytte!

>
> > Men jeg vil hellere have mine mandler fjernet!
>
> Så må du vist finde dig en halslæge, som vil henvise dig til
> operation! Du må da bare blive ved med at rende dem på dørene til
> der er en der vil, som du vil!

Ja det vil jeg gøre
MVH Mirian


> /kat
> ---
> www.symbiose.subnet.dk
> Fysisk og psykisk sundhed
> Forkæl dig selv eller din nærmeste
>
>
>
>



A. Knudsen (20-12-2001)
Kommentar
Fra : A. Knudsen


Dato : 20-12-01 00:10



Helt ærlig......

Tror I virkelig, at det er så sjovt at få fjernet sine mandler...
Så få det gjort, og I vil opdage noget andet......!
I har dårlig ånde, det kan I også have selvom I får dem fjernet !
Børst Jeres tunge grundigt med en tandbørste.

Miriam, der er vel en grund til , at din læge ikke ønsker at henvise dig :
At det IKKE er nødvendigt !
Man fjerner ikke længere mandler , som tidligere, for et godt ord.

1. Kan der opstå komplikationer ved en operation.
2. Det gør fandme ondt efter at have fået fjernet sine mandler.
3. Jeg var ved at blive kvalt derhjemme af most torskerogn m.
remoulade.........!

Tænk Jer om. Kom under kniven, HVIS det er nødvendigt ellers find noget
andet at gå op i !

Jeg ved godt, at mange nu farer i flint.
MEN, hvem ønsker " for sjov " ryge under så smertefuld en ting, hvis man kan
undvære det !

Det eneste positive , jeg har med fra oplevelsen er : jeg har ALDRIG siden
haft halsbetændelse.
Og det er jeg til gengæld MEGET taknemmelig over.

Hilsen

A.Knudsen.



> Hej Henrik hvorfor er det at du skal have fjernet dine mandler? Jeg har
> forsøgt at få min læge til at ville fjerne dem og har også været til en
> halsspecialist, da jeg har store problemer med mine mandler, pga. at de er
> kolossal store og de samler madrester, ja og det resulterer jo i mange
> grimme ting!!
> Men pointen er at de ikke vil fjerne mine mandler da de bare mener at det
> vil blive værre.
> Min mor har også søgt om at få sine fjernet da hun også lider meget med
sin,
> eks med gentagne halsbetændelse, men der vil de helle rikke fjerne dem!
> Hvorfor vil de fjerne dine og ikke mine??
> MVH Mirian
>
>



Mirian (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Mirian


Dato : 20-12-01 12:27


"A. Knudsen" <anyaFJERN@DETTEesenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c211e43$0$89068$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> Helt ærlig......
>
> Tror I virkelig, at det er så sjovt at få fjernet sine mandler...

Nej

> Så få det gjort, og I vil opdage noget andet......!
> I har dårlig ånde, det kan I også have selvom I får dem fjernet !
> Børst Jeres tunge grundigt med en tandbørste.

Det har intet med det at gøre, min tunge er meget fin, bare så du ved det!
Mine mandler er for store og de samler madrester, så jo det er dem der er
årsag til dårlig ånde!

> Miriam,

Tak læs mine indlæg ordentlig så vil du finde ud af at jeg hedder MiriaN med
N tilsidst!

der er vel en grund til , at din læge ikke ønsker at henvise dig :
> At det IKKE er nødvendigt !

Nej det er ikke livsnødvendigt, men nødvendigt for mig da de genere mig pga
deres størrelse. Det gør det svært at synke og de er tit ømme, noget lægen
ikke kan mærke!!

> Man fjerner ikke længere mandler , som tidligere, for et godt ord.

Nej det har jeg fundet ud af!

> 1. Kan der opstå komplikationer ved en operation.
> 2. Det gør fandme ondt efter at have fået fjernet sine mandler.
> 3. Jeg var ved at blive kvalt derhjemme af most torskerogn m.
> remoulade.........!
>
> Tænk Jer om. Kom under kniven, HVIS det er nødvendigt ellers find noget
> andet at gå op i !

Må jeg spørge sådan en dobbelmoralsk person som dig hvorfor du har fået dine
fjernet?? fordi du fik halsbetændelse!! Nå jamen vi andre har også problemer
med vores mandler, så jeg synes du skal holde din mund, når du alligevel
selv er med på denne vogn med at få sine mandler fjernet!

> Jeg ved godt, at mange nu farer i flint.
> MEN, hvem ønsker " for sjov " ryge under så smertefuld en ting, hvis man
kan
> undvære det !

Jeg er faret i flint! Ingen ønsker at blive opereret for sjov, det gjorde du
vel heller ikke??

> Det eneste positive , jeg har med fra oplevelsen er : jeg har ALDRIG siden
> haft halsbetændelse.
> Og det er jeg til gengæld MEGET taknemmelig over.

Så lad os andre blive taknemlige i fred for din dobbeltmoralskhed.

MVH MiriaN


> Hilsen
>
> A.Knudsen.




A. Knudsen (20-12-2001)
Kommentar
Fra : A. Knudsen


Dato : 20-12-01 17:00


Ja, du må gerne spørge hvorfor mine er blevet fjernet !
Jeg kom til lægen m. forfærdelige smerter i halsen.
1,5 time efter lå jeg på operationsbordet, da min hals var ved at lukke. En
byld var årsagen dertil !


"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9vshu4$3mk$1@news.cybercity.dk...
>
> "A. Knudsen" <anyaFJERN@DETTEesenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c211e43$0$89068$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> >
> > Helt ærlig......
> >
> > Tror I virkelig, at det er så sjovt at få fjernet sine mandler...
>
> Nej
>
> > Så få det gjort, og I vil opdage noget andet......!
> > I har dårlig ånde, det kan I også have selvom I får dem fjernet !
> > Børst Jeres tunge grundigt med en tandbørste.
>
> Det har intet med det at gøre, min tunge er meget fin, bare så du ved det!
> Mine mandler er for store og de samler madrester, så jo det er dem der er
> årsag til dårlig ånde!
>
> > Miriam,
>
> Tak læs mine indlæg ordentlig så vil du finde ud af at jeg hedder MiriaN
med
> N tilsidst!
>
> der er vel en grund til , at din læge ikke ønsker at henvise dig :
> > At det IKKE er nødvendigt !
>
> Nej det er ikke livsnødvendigt, men nødvendigt for mig da de genere mig
pga
> deres størrelse. Det gør det svært at synke og de er tit ømme, noget lægen
> ikke kan mærke!!
>
> > Man fjerner ikke længere mandler , som tidligere, for et godt ord.
>
> Nej det har jeg fundet ud af!
>
> > 1. Kan der opstå komplikationer ved en operation.
> > 2. Det gør fandme ondt efter at have fået fjernet sine mandler.
> > 3. Jeg var ved at blive kvalt derhjemme af most torskerogn m.
> > remoulade.........!
> >
> > Tænk Jer om. Kom under kniven, HVIS det er nødvendigt ellers find noget
> > andet at gå op i !
>
> Må jeg spørge sådan en dobbelmoralsk person som dig hvorfor du har fået
dine
> fjernet?? fordi du fik halsbetændelse!! Nå jamen vi andre har også
problemer
> med vores mandler, så jeg synes du skal holde din mund, når du alligevel
> selv er med på denne vogn med at få sine mandler fjernet!
>
> > Jeg ved godt, at mange nu farer i flint.
> > MEN, hvem ønsker " for sjov " ryge under så smertefuld en ting, hvis man
> kan
> > undvære det !
>
> Jeg er faret i flint! Ingen ønsker at blive opereret for sjov, det gjorde
du
> vel heller ikke??
>
> > Det eneste positive , jeg har med fra oplevelsen er : jeg har ALDRIG
siden
> > haft halsbetændelse.
> > Og det er jeg til gengæld MEGET taknemmelig over.
>
> Så lad os andre blive taknemlige i fred for din dobbeltmoralskhed.
>
> MVH MiriaN
>
>
> > Hilsen
> >
> > A.Knudsen.
>
>
>



Kat (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Kat


Dato : 20-12-01 18:45

A. Knudsen skrev:
>
> Ja, du må gerne spørge hvorfor mine er blevet fjernet !
> Jeg kom til lægen m. forfærdelige smerter i halsen.
> 1,5 time efter lå jeg på operationsbordet, da min hals var ved
at lukke. En
> byld var årsagen dertil !

Skulle din grund så være bedre end vores?
Ok, vi er/var måske ikke ligefrem ved at blive kvalt......MEN
ganske store problemer kan man da godt have med et par rådne
mandler i halsen!

Tænk dig, ikke at turde tale til folk at skræk for, at de vil
græmes ved din rådne ånde ånde.

Tænk dig, at bruge i mange penge på diverse mundskyllemidler og
tyggegummi for at være sammen med andre.

Tænk dig, at din kæreste ikke vil kysse med dig på grund at fare
for at få klumper overleveret (ja, de kan da godt poppe ud og
rode rundt i ens mund!) eller på grund af den dårlige ånde igen!.

Tænk dig, at stå og bruge tid foran spejlet på at trykke dine
mandler ud som var de fyldt med store bumser - ja, man føler sig
virkelig lækker. Og, puha, hvor det stinker og hvor bliver man øm
i halsen!

Næ, du, prøv lige at stoppe op igen og LÆS og TÆNK, hvad det
egentlig er vi skriver, førend du skriver sådan et indlæg igen!

Det var fandeme ikke sjovt for mig at få fjernet de skide
mandler, men for pokker, hvor har jeg været glad for, at jeg fik
det gjort!
Derfor kan jeg kun tale godt om det - trods de store smerter der
fulgte med i 7-14 dage og de relativt få risici der følger med at
blive opereret i dangens Danmark!
--
/kat
---
www.symbiose.subnet.dk
Fysisk og psykisk sundhed
Forkæl dig selv eller din nærmeste




A. Knudsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : A. Knudsen


Dato : 19-12-01 21:27

Hej Henrik !

Jeg fik mine mandler fjernet akut som 21 - årige - og det gør ondt.
Da jeg vågnede græd jeg af smerte. Kunne smage blod i hele munden.
Var det hvad , hvad du ønskede af detaljer ?
Hvis ja, mail mig, og jeg skal give dig flere detaljer...........



"Henrik Møller" <berber@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1d008c$0$94374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet mine
> mandler. Nu har jeg aldrig været glad for læger, og lægen der tilså mine
> mandler var ærlig og sagde at det ville gøre meget ondt at få dem fjernet.
> Selvfølgelig er jeg glad for hendes ærlighed, men desværre for en pivskid
> som mig var det nok bedre om hun ikke havde sagt det.
>
> Jeg håber herigennem at folk der har prøvet at få fjernet mandler i deres
> voksne alder kan fortælle lidt om oplevelsen. Jo flere detaljer jo bedre.
>
> I må meget gerne maile, men for nyhedsgruppens skyld var dte måske også en
> ide at poste indlæget her. Mail: berber@mail.dk
>
> Henrik Møller
>
>



Finte (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Finte


Dato : 07-08-02 08:14

"Henrik Møller" skrev d. 16-12-01 21:15 dette indlæg :
> Jeg er i den situation at jeg i min voksne alder skal have fjernet
mine
> mandler. Nu har jeg aldrig været glad for læger, og lægen der tilså
mine
> mandler var ærlig og sagde at det ville gøre meget ondt at få dem
fjernet.
> Selvfølgelig er jeg glad for hendes ærlighed, men desværre for en
pivskid
> som mig var det nok bedre om hun ikke havde sagt det.
>
> Jeg håber herigennem at folk der har prøvet at få fjernet mandler i
deres
> voksne alder kan fortælle lidt om oplevelsen. Jo flere detaljer jo
bedre.
>
> I må meget gerne maile, men for nyhedsgruppens skyld var dte måske
også en
> ide at poste indlæget her. Mail: berber@mail.dk
>
> Henrik Møller
> Hej Henrik.Jeg er i besiddelse af intakte mandler, men har med stor
interesse læst de mere eller mindre skræmmende beskrivelser af
indgrebet.- Idet jeg formoder, at du efterfølgende fik dine mandler
fjernet og slap med livet i behold, kan jeg ikke dy mig for at spørge:
Hvordan gik det?....og....Fandt du støtte i dine lidelsesfællers
indlæg?...
P.S. Jeg håber ikke, at jeg herved har rørt for meget i traumatiske
vande.
Med venlig hilsen
Finte
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


KNAS (17-08-2002)
Kommentar
Fra : KNAS


Dato : 17-08-02 11:36

> Hej Henrik.Jeg er i besiddelse af intakte mandler, men har med stor
> interesse læst de mere eller mindre skræmmende beskrivelser af
> indgrebet.- Idet jeg formoder, at du efterfølgende fik dine mandler
> fjernet og slap med livet i behold, kan jeg ikke dy mig for at spørge:
> Hvordan gik det?....

Hej Finte,
Efter længere tids overvejelser fik jeg fjernet mine mandler i april måned.
Lægen der skulle operere betegnede dem som kæmpe mandler i journalen, og han
mente at jeg ville gøre mig selv en stor tjeneste at få dem ud. Jeg må
indrømme at indgrebet er ganske uskyldig. Jeg mødte på sygehuset kl. 08, og
lå kl. 08:45 på operationsstuen. Her var der faktisk lidt flere
sygeplejersker og læger end jeg havde forventet (tror der var 6 i alt), men
styr på det.... det havde de! Nu var mine mandler fyldt med huller på kryds
og tværs, men det virkede som om lymfevæv er ganske let at fjerne. Kl. 10
vågnede jeg op, og smerterne var på det tidspunkt ret begrænsede, hvilket
helt sikker skyldes mængden af smertestillende og eftervirkninger af
narkosen. Narkosen gav kvalme som indtil da var den værste bivirkning... For
mit vedkommende var smerterne tiltagende dagen derpå, og for at være helt
ærlig gjorde det forbandet ondt! Det kunne klart mærkes at en skarp genstand
havde skrabt mandlerne ud og derudover var der nogle meget traumatiske
øresmerter.

Nu gjorde det så heller ikke situationen meget bedre at jeg inden mandlerne
blev fjernet blev smittet af kyssesyge. Ganske ubemærket havde jeg gået med
smitten, som valgte at gå i udbrud to uger efter operationen. Nu er det
overhovedet ikke normalt at få kyssesyge når man ingen mandler har, men det
var som om kyssesygen og såret fra operationen alligevel fandt ud af det
sammen. Der gik betændelse i såret, og først efter tre uger med 40 i feber
gik det op for en halslæge at det måske ikke var komplikationer fra
operationen, men måske en tilstødende sygdom der på den måde holdte mig i
sengen. Efter 9 ugers sygemelding startede jeg på arbejde....

>og....Fandt du støtte i dine lidelsesfællers
> indlæg?...

Jeg fandt støtte i informationerne, og for mit vedkommende var det vigtigste
faktisk bare at vide ALT inden jeg lod mig operere. Til sidst lykkedes det
at fjerne det meste af usikkerheden. I virkeligheden er det en meget meget
lille operation og selvom det gør ondt ad helv.... ugen derpå er jeg glad
for at jeg gik det igennem. Det har allerede nu sparet mig for flere
halsbetændelser...

> P.S. Jeg håber ikke, at jeg herved har rørt for meget i traumatiske
> vande.
> Med venlig hilsen
> Finte

Hilsen

Henrik


> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



AEK (17-08-2002)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 17-08-02 11:48

< Det har allerede nu sparet mig for flere
> halsbetændelser...

Jeg kan så glæde dig med , at jeg fik mine fjernet akut i 1991 - og har
aldrig haft halsbetændlese siden - skøøøønt.
Og det gjorde sq ondt bagefter !

/ Knudsen.
>
> >
> Hilsen
>
> Henrik
>
>
> > >
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste