Virus?
Fra : Per Andersen

Dato : 16-12-01 20:43

Er der nogen der kan forklare mig dette:
Jeg sendte en mail fra min MAC til ven med PC med en vedhæftet Word file (et
brev). Ved ankomsten var der to filer vedhæftet. Begge hed det samme, bare
med den forskel at den ene sluttede med ".doc" - det er vel det normale -
den anden sluttede med ".dat". "doc" filen har størrelsen på brevet jeg
sendte (67,8 KB), mens "dat" filen er på 431 byte. Jeg tjekkede min afsendte
mail og der var kun en file vedhæftet!

Er der en virus i gang her?

På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Per Andersen

Fra : Jesper

Dato : 16-12-01 20:47

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> [...]
> sendte (67,8 KB), mens "dat" filen er på 431 byte. Jeg tjekkede min afsendte

Mere sansyneligt er det at du har sendt filen i AppleDouble kodning,
herved indkodes datagren og resoursegren som hver sin fil. Det har så i
dette tilfælde medført en forkert afkodning på PC'en og der er blevet
dannet en fil for resourcegrenen, som udover PC fils
egenskabsoplysninger formentlig er tom.
--
Jesper.

Fra : Per Andersen

Dato : 16-12-01 22:30

> [...]
> dette tilfælde medført en forkert afkodning på PC'en og der er blevet
> dannet en fil for resourcegrenen, som udover PC fils

Hej Jesper

Je det lyder sandsynligt!
Tak for hjælpen
Hilsen Per