Er Yosemite firewire fup?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 16-12-01 13:33

Hejsa.

Jeg har en B&W G3 der jo som bekendt var den første Apple maskine med
Firewire. Men er denne firewire slet ikke på de lovede 400 mbps?

Jeg har en firewire harddisk (med Oxford 911 chipset) samt et MOTU 828
firewire audio interface. Jeg får "drop out" når jeg afspiller bare 4
stereospor samtidigt fra firewire disken! (via Logic Audio 4.8.1).

Men på min PowerBook Pismo spiller det fint. Kunne man forestille sig
(ligesom PowerBooks i øvrigt er beskyldt for manglende båndbredde på
firewire porten) at Yosemite'n slet ikke har den lovede "power" på firewire
porten? (da det var den første af slagsen....)

Min B&W G3: 450Mhz, 512MB ram, OS 9.2.1 IE.
Min PowerBook: 400 Mhz, 640MB ram, OS 9.2.1 IE
Min HD: Psycho eksternt 40 GB 7200rpm Barracuda IV HD

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 16-12-01 14:38

Sad der ikke en SCSI disk i Pismo'n... SCSI er meget bedre til sådan noget
multistreaming end IDE diske er.

Så jeg vil ikke mene at der er noget galt med din Firewire,

Isaack

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 16-12-01 14:50

> Sad der ikke en SCSI disk i Pismo'n... SCSI er meget bedre til sådan noget
> multistreaming end IDE diske er.

Nej. Det er en IDE disk. Men da har ikke så meget med sagen at gøre da jeg
som sagt afvikler fra en ekstern FireWire disk...

Desuden har jeg på min B&W både afviklet fra SCSI, IDE og FireWire med samme
resultat. Nemlig at audiostreamen fra mit audiointerface har "huller".

Gunnar

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 16-12-01 16:47

Det var et lidt forhastet svar. Efter nogle beregninger kan jeg se at 4
stereo lydspor ikke tager nogen nævnværdig bandvidde.
Det bare fordi at jeg har den nøjagtiv samme HD som din og har oplevet at
til multistreaming, så var mine ældre SCSI diske noget hurtigere.

Tid til at jeg blander mig udenfor denne tråd,