VPC
Fra : Per Madsen

Dato : 16-12-01 00:23

Har netop installeret VPC 4.0 og har problemer med at finde ud af
hvordan jeg overfører filer fra VPC til Finder. Er der nogen der kan
hjælpe??

Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 00:30

In article <1f4hfnc.1bs46zi2848zcN%dsl52828@vip.cybercity.dk>,
dsl52828@vip.cybercity.dk (Per Madsen) wrote:

> Har netop installeret VPC 4.0 og har problemer med at finde ud af
> hvordan jeg overfører filer fra VPC til Finder. Er der nogen der kan
> hjælpe?

Installer VPC-udvidelserne i Windows, tryk Æble-L, tryk på "settings",
marker "Shared folders", tryk på "Share folder", vælg en folder du vil
dele.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 16-12-01 11:42

> Installer VPC-udvidelserne i Windows, tryk Æble-L, tryk på "settings",
> marker "Shared folders", tryk på "Share folder", vælg en folder du vil
> dele.

OK. Tak for det...

Fra : Per Madsen

Dato : 17-12-01 19:43

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]

Installeringen af VPC additions driller.
Da jeg har en online version af VPC, skal jeg installere fra en floppy
image disk. Denne disk flytter jeg fra "VPC additions mappen" i Finder
over på floppy disk ikonet i VPC's toolbar, går (i Windows) ind i "My
computer" og dobb.klikker på floppy drive A. Herefter åbner jeg
Additions exe. filen, og InstallShield Wizard (ISW) installerer herefter
den nødvendige software. Så vidt, så godt.

På et tidspunkt får jeg at vide, at ISW "succesfuldt" har installeret
VPC additions, og beder mig om at genstarte Windows, først skal jeg dog
fjerne "any discs from their drives" og herefter trykke på finish,
hvorefter Windows vil genstarte.
Problemet er, at jeg ikke umiddelbart kan se, hvordan jeg fjerner denne
virtuelle floppy image disk fra A drevet, således at Windows ikke
opfatter (floppy)disken som start disk. Det gør Wind. nemlig når jeg
ikke fjerner noget, og bare klikker genstart, hvilket får Win. til,
under opstart, at bede mig om at fjerne floppy disken.
Så det er vel bare lige det sidste trin, dét med at fjerne floppy disken
fra A drevet, som I meget gerne på guide mig igennem.

Måske en af dé herre Edlich, Macsteen eller Reippuert kan hjælpe )

Mvh......

Per

Fra : J. C. Voss

Dato : 17-12-01 19:51

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> Så det er vel bare lige det sidste trin, dét med at fjerne floppy disken
> fra A drevet, som I meget gerne på guide mig igennem.

ctrl+klik på floppy-ikonet i bunden af VPC vinduet og vælg unmount - det
skulle klare det.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.net/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Per Madsen

Dato : 17-12-01 20:29

J. C. Voss <jc.ugyldig@voss.tf> wrote:

> ctrl+klik på floppy-ikonet i bunden af VPC vinduet og vælg unmount - det
> skulle klare det.

Hej Voss

Tak for det hurtige svar....

Det gode er, at dit råd virkede. Desværre virker drag & drop ikke. Jeg
kan ikke trække filer fra Windows til Finder Installationen var
ellers ifølge installeren succesfuld. Nogen gode råd?

Mvh.

Per

Fra : Per Madsen

Dato : 17-12-01 23:34

> [...]

> kan ikke trække filer fra Windows til Finder Installationen var
> ellers ifølge installeren succesfuld. Nogen gode råd?

Problemet løst. Man skal flytte exe. filen (VPC additions) fra A-drevet
ud på skrivebordet, før man kører filen. Fremgik ikke af manualen
Drag and drop fungerer nu som det skal...

Per

Fra : macsteen

Dato : 16-12-01 00:34

in article 1f4hfnc.1bs46zi2848zcN%dsl52828@vip.cybercity.dk, Per Madsen at
dsl52828@vip.cybercity.dk wrote on 16.12.2001 00:23:

> Har netop installeret VPC 4.0 og har problemer med at finde ud af
> hvordan jeg overfører filer fra VPC til Finder. Er der nogen der kan
> hjælpe??
>

> Per

Du kan oprette et share via settings. Her angiver du en folder i dit Mac OS
hierarki som mappes til f.ex. Z: i VPC.
Man kan også træk/slip kopiere, hvis man har VPC additions installeret.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-12-01 00:38

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> Har netop installeret VPC 4.0 og har problemer med at finde ud af
> hvordan jeg overfører filer fra VPC til Finder. Er der nogen der kan
> hjælpe??

Sørg for at VPC additions er installeret i windows

Du kan enten trække filer direkte fra finder til windows skrivebord
eller dele Mac OS mapper med VPC (ikke fra windows, gøres i VPC's
indstillinger for den enkelte PC)). de delte mappe optræder derefter som
drev under windows.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>