Ny iBook og TV
Fra : Thøger

Dato : 15-12-01 23:12

Jeg har det der kabel der fra Apple... er det så bare at proppe det om
bag i fjerneren, evt. med en scartadapter, hvis man ikke har tre farvede
huller i sit tv?

Virker det både under OS X og OS 9?

/Thøger
--
Brutus! - lad den kniv ligge... jeg ved ikke hvad der stikker dig!?!

Fra : Jesper

Dato : 16-12-01 00:24

Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> Jeg har det der kabel der fra Apple... er det så bare at proppe det om
> bag i fjerneren, evt. med en scartadapter, hvis man ikke har tre farvede
> huller i sit tv?

Ja.

> Virker det både under OS X og OS 9?

Ja.

mojn, Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 00:27

In article <1f4hfq3.gpaqwl14qqyhuN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> Ja.

Hvis altså fjernsynet kan klare signalet.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 16-12-01 01:16

Fra : Thøger

Dato : 16-12-01 10:34

> Ja.

Hvad kræves der særligt af tv´et?

/Thøger
--
Brutus! - lad den kniv ligge... jeg ved ikke hvad der stikker dig!?!

Fra : Jesper

Dato : 16-12-01 11:22

Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> Hvad kræves der særligt af tv´et?

Det virker fint med et B&O MX5000 fra 1988. Så jeg tror ikke det kræver
noget specielt som alle nyere fjernsyn har.

--
mojn, Jesper

Fra : Michael Horn

Dato : 30-12-01 10:32

En Scart indgang!!

M Horn

Fra : Thøger Terp

Dato : 30-12-01 15:54

> En Scart indgang!!

Jeg har nu prøvet det på et 16-9 Pillips via de tre cinchporte (gul,
rød, hvid) det samme på et nyt Sony fjernesyn, det gik fint.

Men da jeg skulle prøve det på et fjernesyn der ikke havde disse porte,
men et scartstik brugte jeg en scart adapter (den lå i kassen sammen med
min Playstation da jeg i sin tid købte den) men nu kom det kun op i
sorthvid med lyd!?! jeg prøvede det på to forskellige tv´er via
scartporten, med samme resultat...

Findes der forskellige scartadaptere? og hvis ja, hvilken skal jeg da
bruge?

/Thøger

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 30-12-01 16:27

Thøger Terp <tterp@mac.com> wrote:

> [...]
> min Playstation da jeg i sin tid købte den) men nu kom det kun op i
> sorthvid med lyd!?! jeg prøvede det på to forskellige tv´er via

Du skal huske at indstille iBook'en til at vise PAL-format! Brug
"monitor resolution" i kontrollinjen.

--
mojn, Jesper

Fra : Thøger Terp

Dato : 30-12-01 17:23

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Du skal huske at indstille iBook'en til at vise PAL-format! Brug
> "monitor resolution" i kontrollinjen.

Det er under OS X, jeg har ikke prøvet det med OS 9 Endnu...

/Thøger

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 30-12-01 18:33

Thøger Terp <tterp@mac.com> wrote:

> Det er under OS X, jeg har ikke prøvet det med OS 9 Endnu...

Det samme gælder under X. Altså at du skal indstille den til PAL-format.

--
mojn, Jesper

Fra : Thøger Terp

Dato : 30-12-01 19:23

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Det samme gælder under X. Altså at du skal indstille den til PAL-format.

Ja ok :) hvad jeg mente var, hvor gør jeg det i OS X? Jeg har ikke
maskinen her, da det jo ikke er min :´-( så jeg har ikke lige noget OS X
ved hånden så jeg kan lede efter det sted man skal skifte til PAL...

/Thøger

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 30-12-01 19:26

> [...]

> maskinen her, da det jo ikke er min :´-( så jeg har ikke lige noget OS X
> ved hånden så jeg kan lede efter det sted man skal skifte til PAL...

Der hvor du indstiller opløsning mv. I settings-panelet.

--
mojn, Jesper

Fra : Thøger Terp

Dato : 30-12-01 20:37

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Der hvor du indstiller opløsning mv. I settings-panelet.

Systemprefs/monitor? der er ikke noget... kun opløsning, antalfarver og
beskrivelse (RGB etc.) kan man kun se den PAL-mulighed når den er
sluttet til et tv?

/Thøger

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 30-12-01 20:40

Thøger Terp <tterp@mac.com> wrote:

> Systemprefs/monitor? der er ikke noget... kun opløsning, antalfarver og
> beskrivelse (RGB etc.) kan man kun se den PAL-mulighed når den er
> sluttet til et tv?

Ja. ;)

--
mojn, Jesper

Fra : Thøger Terp

Dato : 30-12-01 20:40

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Ja. ;)

Allrighty then... :)

/Thøger

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-12-01 16:30

Thøger Terp <tterp@mac.com> wrote:

> Findes der forskellige scartadaptere? og hvis ja, hvilken skal jeg da
> bruge?

ja, der der er lige så mange muligheder som som du kan kombinere der
frem til med ugangspunkt i antallet af ben på scart stikket.

Gå ind til din radio eller elektronik forhandler, så kan han lave den
rette adapter til dig.

<icq:131382336>

Fra : Michael

Dato : 30-12-01 16:39

> [...]
> scartporten, med samme resultat...
>
> Findes der forskellige scartadaptere? og hvis ja, hvilken skal jeg da

Jeg har lige i dette øjeblik prøvet det inde på mit fjernsyn- og det
virkede med selvsamme scart stik fra en playstation...

Jeg tror måske du har et dårligt kabel!?? er det det originale
applekabel??

Fra : Thøger Terp

Dato : 30-12-01 17:23

Michael <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Jeg tror måske du har et dårligt kabel!?? er det det originale
> applekabel??

Selvfølgelig! Jeg har læst et sted, at man ikke bare kan bruge et
vilkårligt et fra radiomanden...

/Thøger