Chilipuré/snask
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 28-11-00 20:32

Halløj!

Jeg kan se på deja at emnet var oppe og vende for et års tid siden, men jeg
vil bringe det op igen i det håb at der er kommet nye opskrifter eller
mennesker på banen siden da.

En god chilipuré. Chilisnask. Det der røde stads der står i enhver
kebabshop. Det kan jo smage herligt, men hvordan laves det?

Jeg har fundet en opskrift (http://www.chilli.dk/chillipure.html) som
faktisk smager helt fantastisk godt og jeg helt sikkert bliver nødt til at
lave igen, for lang tid får den ikke lov at stå uberørt, men er der andre
forslag? Denne her er langt fra det i kebabshoppen, men godt smager den - ja
faktisk bedre.

Carsten Sørensen

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 22:19

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 28-11-00 22:19

"Brian Kristensen" <briangk@worldonline.dk> wrote in message
> Masser af tørret knuste røde chilli, tilsættes en smule olivenolie og en
> anelse ketchup.
> Trækker en dags tid og er klar til brug. Afhængig af portionens størrelse
> holder den ca. en uge i køleskab.

Aha, det tænkte jeg faktisk nok, selv om jeg nok ville eksperimentere lidt
med at putte noget spidskommen i.

Tak for svaret :)

Carsten sørensen

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 09:06

Fra : Peter Westh

Dato : 29-11-00 09:06

HOV, jeg glemte hvidløg. Der skal selvsagt hvidløg i, 2-4 fed.