ixUltimateRez og Apple MultipleScan 17" Di~
Fra : Kim Vexborg

Dato : 15-12-01 17:16

Hej,

Jeg har følgende "problem" som jeg håber nogle kan hjælpe mig med?

Når jeg forsøger at teste en adapter (fra Apple skærm til PC skærmport)
med tilkoblet MultipleScan 17" Display på PC skærmport udgangen på mit
ixUltimateRez kort, så kommer der intet billede på skærmen (det vil sige
at der kommer lys i tænd/sluk knappen på skærmen, og så sker der ikke
mere), men når skærmen bliver sat på Apple skærm udgangen, så virker det
hele fint...

Nu er grunden til at jeg gør dette, at jeg overvejer at skifte mit
skærmkort til noget der også virker med OS X - og de fleste nye
skærmkort har åbenbart kun udgang til et PC skærmstik...

Mvh.,

Kim Vexborg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-12-01 22:39

Kim Vexborg <vexborg@get2net.dk> wrote:

> [...]
> at der kommer lys i tænd/sluk knappen på skærmen, og så sker der ikke
> mere), men når skærmen bliver sat på Apple skærm udgangen, så virker det

har du prøvet at zappet PRAM og NVRAM ?

> Nu er grunden til at jeg gør dette, at jeg overvejer at skifte mit
> skærmkort til noget der også virker med OS X - og de fleste nye
> skærmkort har åbenbart kun udgang til et PC skærmstik...

Er der tale om den gamle 17" skærm (ældre end 1710 og 1705) ? i så fald
understøtter den ikke DDC, hvilket kræves af en del nye grafikkort.
Jeg kan i al fald ikke finde nogen informationer om DDC og den gamle 17"
skærm, men det kan også skyldes at skærmen og dokumentation er gammel.

IMS kortet bruger DDC når VGA porten benyttes, benytts "Apple-porten"
transmiteres der både DDC og Apples eget signal om monitorens
understøttede opløsninger, måske er det det der driller.
ixMicro/IMS adskiller sig i øvrigt i forhold til Nvidia, ATI, Formac og
VT (er der andre tilbage?), ved at IMS benyttede en anden DDC
indstilling end de øvrige producenter.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Kim Vexborg

Dato : 15-12-01 22:50

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> har du prøvet at zappet PRAM og NVRAM ?

Ja, og det hjælper desværre ikke noget

> Er der tale om den gamle 17" skærm (ældre end 1710 og 1705) ? i så fald
> understøtter den ikke DDC, hvilket kræves af en del nye grafikkort.

Lad mig se... Skærmen er en Apple Multiple Scan 17 Display - Family
Number 3009.

> [...]
> ixMicro/IMS adskiller sig i øvrigt i forhold til Nvidia, ATI, Formac og
> VT (er der andre tilbage?), ved at IMS benyttede en anden DDC

Det vil så sige, at jeg vil heldigere stillet, hvsi jeg får fat i et
f.eks. VillageTronic MPDD kort (som åbenbart også er OS X kompatibelt)?

Mvh.,

Kim Vexborg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-12-01 23:10

Kim Vexborg <vexborg@get2net.dk> wrote:

> Ja, og det hjælper desværre ikke noget

hvad sker der når du booter uden udvideser ?

> Lad mig se... Skærmen er en Apple Multiple Scan 17 Display - Family
> Number 3009.

er det den her?

<ftp://manuals.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/monitors/5135AM
ultiScan17.PDF>

> Det vil så sige, at jeg vil heldigere stillet, hvsi jeg får fat i et
> f.eks. VillageTronic MPDD kort (som åbenbart også er OS X kompatibelt)?

ikke nødvendigvis. (kender ikke til VT nuværende kort)

Fra : Kim Vexborg

Dato : 15-12-01 23:22

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> hvad sker der når du booter uden udvideser ?

Så sker der ikke andet end at der kommer lys i tænd/sluk knappen for ca.
3 sekunder, hvorefter lyset igen slukker

> er det den her?
>
> <ftp://manuals.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/monitors/5135AM
> ultiScan17.PDF>

Ja, det er netop denne skærm...

Mon ikke den letteste løsning ikke ville være at købe en brugt PC
monitor istedet?

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-12-01 23:47

In article <3C1BCD11.2030405@get2net.dk>,
Kim Vexborg <vexborg@get2net.dk> wrote:

> Mon ikke den letteste løsning ikke ville være at købe en brugt PC
> monitor istedet?

Hvad bruger du for en adaptor?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Kim Vexborg

Dato : 15-12-01 23:51

Martin Edlich wrote:

> Hvad bruger du for en adaptor?

Adapteren er en jumperløs type købt hos ComputerStore for 145,-

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 00:26

In article <3C1BD3B8.3010605@get2net.dk>,

> Adapteren er en jumperløs type købt hos ComputerStore for 145,-

Jeg formoder det kan være den, der er problemet. Er den opgivet til at
være en multisync-adaptor?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Kim Vexborg

Dato : 16-12-01 12:03

Martin Edlich wrote:

> Jeg formoder det kan være den, der er problemet. Er den opgivet til at
> være en multisync-adaptor?

Da jeg fik den fra ComputerStore, så stod der ikke noget om at den var
en multisync-adapter...

Hvor kan jeg evt. købe en multisync-adapter?

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 12:37

In article <3C1C7F77.50507@get2net.dk>,
Kim Vexborg <vexborg@get2net.dk> wrote:

> Da jeg fik den fra ComputerStore, så stod der ikke noget om at den var
> en multisync-adapter...

Glem lige hvad jeg skrev, jeg sad og tænkte på at det var en PC-Mac
adapter du havde købt.

Hvad hedder den adapter du købte?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Kim Vexborg

Dato : 16-12-01 14:54

Martin Edlich wrote:

> Glem lige hvad jeg skrev, jeg sad og tænkte på at det var en PC-Mac
> adapter du havde købt.
>
> Hvad hedder den adapter du købte?

Ok, jeg glemmer

Selve adapteren var en eller anden no-name..

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 15:10

In article <3C1CA786.2050900@get2net.dk>,
Kim Vexborg <vexborg@get2net.dk> wrote:

> Ok, jeg glemmer

Tak.

> Selve adapteren var en eller anden no-name..

Du bor ikke i nærheden af en eller anden, der kan låne dig en anden
adapter?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Kim Vexborg

Dato : 16-12-01 17:26

Martin Edlich wrote:

> Du bor ikke i nærheden af en eller anden, der kan låne dig en anden
> adapter?

Desværre nej Men er der nogen som ved hvor jeg kan købe en
Multi-sync til PC VGA adapter (evt. mærke og varenummer)?

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 18:01

In article <3C1CCAFC.8010302@get2net.dk>,

> Desværre nej

Hvor ved du det fra?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Kim Vexborg

Dato : 16-12-01 18:50

Martin Edlich wrote:

> Hvor ved du det fra?

Det vil da sige, at jeg ikke kender andre Mac folk i omegnen (Esbjerg)?