Appelsin-chili sirup
Fra : Marianne Høyen

Dato : 15-12-01 13:02

Man kan købe appelsin-chilisirup på flaske, men det må da være forholdsvis
simpelt at lave den selv ? Jeg skal nemlig ikke bruge så meget, og hader at
have trekvart fyldte flasker stående tilbage og tage plads op på mine
sparsomme hyldem2

mvh
Marianne

Fra : Peter Westh

Dato : 15-12-01 16:18

Du kan nu ogs købe den i mini-flasker med noget i retnninge af 1/4 dl i.

Men ellers er det bare at indkoge noget friskpresset appelsinsaft med noget
sukker, noget appelsinskal måske og en smule chili efter smag.

Jeg har prøvet et par af disse sirupper og må sige, at de er en virkelig
smart måde at tjene penge på. De er meget tynde, "saft" ville være en mere
ærlig betegnelse end "sirup".

MVH

Peter

Fra : Marianne Høyen

Dato : 15-12-01 17:18

> Men ellers er det bare at indkoge noget friskpresset appelsinsaft med
noget
> sukker, noget appelsinskal måske og en smule chili efter smag.

Tak.

Det der 'noget' foruroliger mig en smule. Jeg kan selvfølgelig godt finde ud
af at hælde de nævnte ingredienser sammen, men det foresvæver mig, at der
også er noget med processen vand + sukker = sirup. Skal det ikke koge en tid
før den er der ? Og så kan jeg vel ikke bare supplere, hvis der ikke er nok
af det ene i forhold til det andet ?

Fra : Henrik Vest

Dato : 16-12-01 01:03

> Man kan købe appelsin-chilisirup på flaske,

Af ren og skær nysgerrighed ... til hvad og hvor kan den slags sirup bruges

Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Sælges: 4 stk stålfælge monteret med Goodyear UG5 195/60R15
Prisidé 1000,-

Fra : Mark Beaumont

Dato : 16-12-01 02:43

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comxx> skrev
> Af ren og skær nysgerrighed ... til hvad og hvor kan den
> slags sirup bruges

Jeg bruger det i marinade til salat, og til chokolade dessertkage.

Vh Mark

Fra : Mark Beaumont

Dato : 16-12-01 02:38

"Marianne Høyen" <hoyen@lundbak.dk> skrev
> Man kan købe appelsin-chilisirup på flaske, men det må da være
> forholdsvis simpelt at lave den selv ?

Kom 100 g. sukker i en lille gryde, og lad det karamellisere.
Pisk 2,5 dl. appelsinsaft i karamelmassen.
Kom 1/2 stang flækket vanilje, og 1/4 tsk. chilipulver i gryden.
Reducer massen (over svag varme) til det halve.
Sigt massen og lad den køle af.

Vh Mark

Fra : Marianne Høyen

Dato : 16-12-01 15:23

> [...]
> Kom 1/2 stang flækket vanilje, og 1/4 tsk. chilipulver i gryden.
> Reducer massen (over svag varme) til det halve.

Tak. Det må jeg kunne finde ud af.
Det er til noget figen-konfekt, jeg fanft i et blad.