JBuilder på MAC osX?
Fra : Brian E. Larsen

Dato : 14-12-01 20:01

ok, sidste spørgsmål for i dag, allerede mange tak for al den gode hjælp.

Jeg er begyndt på aften kursus i java.

1)
Alle derovre benytter primitive win32 ´maskiner, hvilket jeg
selvfølgelig må nægte. Min powerbook g4 er med hver gang.

Jeg kender dog ikke mac særlig godt, men jeg kan se der en indbygget
appletlauncher i osx. Er der så at sige et java IDE i osx i forvejen?
Derudover..kan man bruge unix versionen af Jbuilder til osx? Kan man få den
særlige osx version, der snakkes om på Borland's site, men ingen stder er at
finde?

2)

Hvad er de essentielle downloads, når man skal i gang med Java?

Igen mange tak for al hjælpen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-12-01 20:52

Brian E. Larsen <KEINSPAMb-e-l@punkass.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg kender dog ikke mac særlig godt, men jeg kan se der en indbygget
> appletlauncher i osx. Er der så at sige et java IDE i osx i forvejen?

Nej, men se nedenfor!

http://borland.com/jbuilder/mac/

prøv at kigge på <http://developer.apple.com/java/index.html>

> Igen mange tak for al hjælpen

Håber det kan bruges!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 15-12-01 15:09

Brian E. Larsen <KEINSPAMb-e-l@punkass.com> wrote:

> 1)
> Alle derovre benytter primitive win32 ´maskiner, hvilket jeg
> selvfølgelig må nægte. Min powerbook g4 er med hver gang.

Installer NetBeans fra www.netbeans.org i OS 10, nyligt udkommet i
version 3.3.

> Jeg kender dog ikke mac særlig godt, men jeg kan se der en indbygget
> appletlauncher i osx. Er der så at sige et java IDE i osx i forvejen?

På developer CD'en der fulgte med dit OS X er der bl.a. Project Builder,
men siden I garanteret ikke laver mac programmer på kurset, så vil nogle
af de mere "etablerede" spillere være at foretrække. Der er også en
Applet Runner på dev. cd'en, men fra f.eks. netbeans kan det hele køres
fra IDE'et.

> Derudover..kan man bruge unix versionen af Jbuilder til osx? Kan man få den
> særlige osx version, der snakkes om på Borland's site, men ingen stder er at
> finde?

Nej, JBuilder bruger også native kode, dette er mig bekendt ikke oversat
til mac endnu, Borland skulle dog være igang.

> 2)
>
> Hvad er de essentielle downloads, når man skal i gang med Java?

NetBeans, Linux (OS X kan tilnøds bruges), API docs fra Sun og deres
fremragende tutorial.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Karl Antz

Dato : 15-12-01 16:30

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Nej, JBuilder bruger også native kode, dette er mig bekendt ikke oversat
> til mac endnu, Borland skulle dog være igang.

.... lige kommet som brev fra Apple Developer Connection:

[11] Java Tool News: JBuilder 6

JBuilder 6 for Mac OS X is a visual development environment for
creating Java 2, platform-independent, database and web
applications. It includes an integrated editor, debugger, compiler,
visual designers, wizards, sample applications, and tutorials. This
release features UML code visualization, re-factoring, documentation
tools, and more.
http://www.borland.com/jbuilder/mac/

hilsen ka'l

--