frontpage dokument med ødelagte
Fra : Jakob H K

Dato : 14-12-01 00:22

Min kæreste har lavet noget hjemmeside halløj på en pc i ms frontpage (
ja i så rigtigt Når jeg åbner det med IE og ser koden er æ,å og å
der, men hvis jeg åbner det i bbedit går det galt, hvorfor ?

Er der noget med at man skal konvertere sit bbedit dokument indeholdende
de tre danske bogstaver til et eller andet inden man lægger det ud på en
webserver ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper

Dato : 14-12-01 00:40

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der noget med at man skal konvertere sit bbedit dokument indeholdende
> de tre danske bogstaver til et eller andet inden man lægger det ud på en

Man kan ikke bruge de danske bogstaver direkte i HTML, man er nødt til
at bruge de rigtige HTML koder for dem:

Æ = &Aelig;
æ = &aelig;
Ø = &Oslash;
ø = &oslash;
Å = &Aring;
å = %aring;

f.eks. Bækørred = B&aelig;k&oslash;rred
--
Jesper.

Fra : Jakob H K

Dato : 14-12-01 01:23

e bogstaver direkte i HTML, man er nødt til
> [...]

Nu har jeg prøvet at bruge komandoen change charset ( iso til mac) og så
oploade siderne igen, og nu virker æ,ø og å hvertfald set med IE5...

Men det er muligvis ikke den korrekte fremgangsmåde. Kan BBedit ikke
convertere å.ø og æ til de tegnkombinationer du nævner ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Michael Jack

Dato : 14-12-01 07:55

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Kan BBedit ikke convertere å.ø og æ til de tegnkombinationer du nævner ?

Jo.

Tryk Cmd-Alt-T for at få Translate dialogen frem.

Sæt hak ved "Text to HTML".
Fjern hak ved "Paragraphs"
Sæt hak ved "HTML Entities" og [Use] "Name".
Sæt hak ved "Ignore < and >".
Fjern hak ved "Create New Document".

Klik til sidst på "Translate" (eller tryk på Return-tasten).

Indstillingerne gemmes til næste omgang oversættelse. Du kan evt.
markere noget tekst på forhånd og bruge indstillingen "Selection Only".

Mvh. Michael

Fra : Jakob H K

Dato : 15-12-01 10:40

> Klik til sidst på "Translate" (eller tryk på Return-tasten).
>
> Indstillingerne gemmes til næste omgang oversættelse. Du kan evt.
> markere noget tekst på forhånd og bruge indstillingen "Selection Only".

Tak for beskrivelsen. Kan man gøre det for en hel stak dokumenter på en
gang ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-12-01 11:48

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Min kæreste har lavet noget hjemmeside halløj på en pc i ms frontpage (
> ja i så rigtigt

Men nu er hun ikke længere din kæreste vel ??? )

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob H K

Dato : 15-12-01 10:40

> Men nu er hun ikke længere din kæreste vel ??? )

Vi prøver at komme over det