itunes 2 - cd-brænd-problem
Fra : Esther Selig

Dato : 14-12-01 08:14

hej. jeg har installeret itunes 2 i system 9.1. Nu vil skidtet ikke
brænde musikcd'er. det går i stå ca halvvejs og annullerer brændingen
pga en "ukendt fejl -50".
jeg har opdateret authoring software.
Nogen der kan hjælpe?

tusind tak. esther

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 14-12-01 00:18

On 14/12/01 8:13, in article 131220012313552963%selig@mail.tele.dk, "Esther
Selig" <selig@mail.tele.dk> wrote:

> hej. jeg har installeret itunes 2 i system 9.1. Nu vil skidtet ikke
> brænde musikcd'er. det går i stå ca halvvejs og annullerer brændingen
> [...]

Programmet gik i stå for mig, da det var godt i gang med at gøre klar til at
brænde en fuld cd med mp3 numre. Det viste sig, at programmet lavede en form
for midlertidigt arkiv, der fyldte mere, end der var fri harddiskplads til.
Kan det være svaret ?

Hilsen Jens.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 01:06

Jens Lykkebo <Lykkebo@privat.dk> wrote:

> Det viste sig, at programmet lavede en form for midlertidigt arkiv, der
> fyldte mere, end der var fri harddiskplads til. Kan det være svaret ?

ja. - det samme kan du komme ud for, hvis du bruger discburn

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Esther Selig

Dato : 17-12-01 03:34

Nu har jeg prøvet *alt* og det ser ikke ud til at det midlertidige
arkiv var problemet.
til glæde for andre med samme problem (kan ikke brænde cd'er i itunes
2.0.2./system 9.1 = resulterer i stop halvvejs "afbryder brænding pga
ukendt fejl -50 (parameter fejl, hva det så er...))
kan jeg oplyse:
at jeg prøvede at gi itunes mere hukommelse (15 mb)
at jeg prøvede med forskellige brændehastigheder 6x,8x,12x etc.
at jeg prøvede at geninstallere med ny download fra apples site
at jeg prøvede med 4 forskellige cd-r mærker (tdk, maxell, sony og acer)

løsningen blev at smide hele itunes 2 ud inkl filer fra udvidelser og
indstillinger og geninstallere itunes 1 fra de oprindelige
programcd'er.
Nu brænder den fint....men jeg vil jo så gerne ha en iPod som kræver
itunes 2. hvis andre har oplevet samme problem eller har en løsning er
jeg meget interesseret. hilsen esther

Fra : Esther Selig

Dato : 17-12-01 22:25

In article <161220011834187697%selig@mail.tele.dk>, Esther Selig
<selig@mail.tele.dk> wrote:

tak for hjælp, mails med authoring support osv.
Løsningen på problemet viste sig at være at opdatere systemsoftware
til 9.2.1. Apple skriver godt nok at system 9.1 kan bruges,men
anbefalingen herfra må være en opgradering.

hilsen esther

Fra : esther

Dato : 14-12-01 10:11

In article <B83EF5AA.116AD%Lykkebo@privat.dk>, Jens Lykkebo
<Lykkebo@privat.dk> wrote:

> [...]
> for midlertidigt arkiv, der fyldte mere, end der var fri harddiskplads til.

Hvordan opdagede du det med det midlertidige arkiv. Og var det noget du
kunne ordne på en eller anden måde?

hilsen esther