Vaskemaskine æder sokker!
Fra : Mette Svangren

Dato : 11-12-01 19:58

Nu har vi for anden gang på få uger måttet hive en babysok ud af filteret i
vores vaskemaskine. Hvordan f... kommer de derned? Vi kan ikke umiddelbart
finde steder i tromlen, hvor de skulle kunne komme ud. Er der nogen, der har
en anelse om, hvad der sker og hvordan vi forhindrer det fremover, for
ungens sokker skal jo altså vaskes!

På forhånd tak

Mette

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-12-01 20:44

Mette Svangren skrev:

>vores vaskemaskine. Hvordan f... kommer de derned? Vi kan ikke umiddelbart

Mon ikke den sniger sig ud mellem tromlen og gummiringen ved lågen?

>en anelse om, hvad der sker og hvordan vi forhindrer det fremover, for
>ungens sokker skal jo altså vaskes!

Neeej det dur jo nok ikke at lade ungen blive i sokken, så jeg ved
ikke lige...
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-12-01 21:06

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Neeej det dur jo nok ikke at lade ungen blive i sokken, så jeg ved
> ikke lige...

Kaj, min kone spørger nu da hun ser du er faglig ekspert indenfor
hvidevarer, hvordan hun får maskinen til at vende strømper rigtigt igen, det
er kun mine det er galt med hvis det kan hjælpe?

--
MVH/Best regards
Henning Lund

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-12-01 22:46

Henning Lund skrev:

>Kaj, min kone spørger nu da hun ser du er faglig ekspert indenfor

Hun har et skarpt blik.

>hvidevarer, hvordan hun får maskinen til at vende strømper rigtigt igen, det
>er kun mine det er galt med hvis det kan hjælpe?

Det er vist håbløst. Det skyldes utvivlsomt syrekoncentrationen i
nævnte beklædningsstykker.
Jeg vil anbefale behandlingen for eftertiden foretages på
møntvaskerier el. lignende for ikke helt at miste kontakten med
vaskemaskinen.

Fra : Mai-Brit

Dato : 11-12-01 22:07

Klip

Er der nogen, der har| en anelse om, hvad der sker og hvordan vi forhindrer
> [...]

Kan disse "blonde poser" som der reklameres for mon bruges?
Det er de poser som bl.a. er beregnet til at putte bh'er i så ikke hægterne
hænger fast.
Går det helt galt.... lad ungen holde sokkerne på i bad
Held og lykke
Mai-Brit

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-12-01 20:10

Mai-Brit wrote:

> Klip
>
> Er der nogen, der har| en anelse om, hvad der sker og hvordan vi forhindrer
> det fremover, for

Den gode, gamle metode:
Vask i hånden ...!

Mvh. Jørgen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-12-01 07:57

On Tue, 11 Dec 2001 19:58:27 +0100, Mette Svangren wrote:

>Nu har vi for anden gang på få uger måttet hive en babysok ud af filteret i
>vores vaskemaskine. Hvordan f... kommer de derned?

Der er for nyligt kaster nyt lys over det kendte fænomen, at der ofte
mangler en sok, når man tømmer vaskemaskinen.

Voyager har tilbagesendt nogle fine optagelser af Saturns ringe. Det
viser sig ved nærmere gennemsyn, at ringene består at venstresokker og
kuglepenne!!!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Margot Martensen

Dato : 12-12-01 08:53

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

> [...]
>
> Voyager har tilbagesendt nogle fine optagelser af Saturns ringe. Det
> viser sig ved nærmere gennemsyn, at ringene består at venstresokker og

Jeg har altid lært at sokker er larvestadiet af bøjler. Sokkerne forsvinder og
man få flere og flere bøjler.

Mange hilsner

Margot

P.S. Prøv at kigge i gummilisten langs kanten. er der ikke et ret stort hul i
den ?
På min maskine er der. Og der kan en babysok, god smutte igennem.

--
Posted from cpe.atm2-0-1141001.hrnxx3.customer.tele.dk [194.239.150.50]

Fra : Finn E Jensen

Dato : 12-12-01 12:13

Hej alle
Jeg har et lille dumt trik jeg folder sokkerne sammen i par når jeg vasker dem så
er det ihvertfald et helt par der forsvinder men jeg tror det hjælper .
Hilsen Finn

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 12-12-01 19:07

Jeg har set en lille plasticdims, der hæfter to sokker sammen.
1. Det må være sværere for to at forsvinde ud af tromlen.
2. Hvis....., så forsvinder der et helt par ad gangen.
3. Hvis ikke....,så bliver de da i det mindste sammen.
Forøvrigt ved jeg ikke, hvor dimsen købes!!!
Mvh. Margit

Mette Svangren <mette@svangut.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c165925$0$7911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mogens

Dato : 12-12-01 20:35

On Wed, 12 Dec 2001 19:07:15 +0100, "Margit & Sv. Aa. Jensen"
<saaj@esenet.dk> wrote:

> [...]
>3. Hvis ikke....,så bliver de da i det mindste sammen.
>Forøvrigt ved jeg ikke, hvor dimsen købes!!!

I den lokale Storkøb købte jeg en pose kulørte
poselukkere af den type som nærmest er U formede
og som man lige vrider en omgang for at låse.
De er af plastik og kan sagtens tåle at blive vasket.

De er perfekte til at clipse 2 sokker sammen med og
så er de billige. Du får ca 10 stk for en flad 10'er
De fåes endda i flere farver og størrelser, så de passer
både til store uldne sokker og bittesmå babysokker
Så kan det da ikke blive meget nemmere.

Fra : Mona

Dato : 13-12-01 16:56

Margit & Sv. Aa. Jensen <saaj@esenet.dk> skrev i en
> [...]
> 3. Hvis ikke....,så bliver de da i det mindste sammen.
> Forøvrigt ved jeg ikke, hvor dimsen købes!!!

Jeg har set dem i reklamer fra Føtex og Bilka, men de fåes
sikkert også i andre butikker.

Så vidt jeg husker koster de ca. kr. 100,- for vistnok 10 par i
forskellige farver, så hvert familiemedlem får sin egen
personlige farve...

Fordelen skulle være, at sokkerne bliver både vasket og tørret, -
også under elastikken. Det sker sikkert ikke ved de der
U-plastpose-lukkedimser-som-jeg-selv-er-storforbruger-af-til-plas
tposer.

Men jeg synes faktisk at ideen med at vaske sokker i en
undertøjspose er ret god.

Mange hilsner fra

Mona, som ikke har prøvet disse sokke-hår-elastikker.

Fra : Mai-Brit

Dato : 13-12-01 18:27

Klip

> [...]
| undertøjspose er ret god.
|
| Mange hilsner fra
|
| Mona, som ikke har prøvet disse sokke-hår-elastikker.

Jeg bruger altid billige hårelastikker i stedet. Dem bruger jeg også til at
"parre" handskerne med.
Hermed er det nemmere at finde et helt par, når nu vi er flere som bruger
samme skuffe.
Kunne et almindeligt gummibånd mon ikke også bruges? Det er dog så tyndt og
uden
beklædning, at stoffet inden under også må tørre.
God arbejdslyst
Mai-Brit

Fra : up

Dato : 14-12-01 02:40

Som Mona foreslår må en undertøjspose være at foretrække, har man ingen kan
et pudebetræk bruges, det skal kunne lukkes.
poselukkere osv kan måske komme i klemme, hårelastikker afgive farve og
sokkerne bliver ikke vasket hvor de er klemt sammen. Tøj der skal vaskes
skal kunne bevæge sig nogenlunde frit. Prøv nu Monas forslag, det er bedst.
Mvh up