VirtualPC kommet til MacOS X
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-12-01 17:06

Ja, så kan man få VPC til X:

**Virtual PC 5.0 Ships for Mac OS 9 & Mac OS X** -- Connectix
Corporation last week shipped the latest version of Virtual PC,
their Pentium emulation software for running Windows (and other
PC operating systems) on a Macintosh. Virtual PC 5.0, which is
available right away bundled with either Windows 98 or PC-DOS,
runs in both Mac OS 9 and Mac OS X, and takes advantage of
multiprocessor Macs under Mac OS X. The software resolves the
various shortcomings seen in the Test Drive version under
Mac OS X and adds several new touches that we'll explore in detail
in a later article. In brief, Virtual PC 5.0 has "undoable" hard
disk images so you can back out of actions made after a specified
point, networking between virtual machines under Mac OS X, support
for Windows XP, and greatly improved handling of screen
resolutions and full-screen mode. Performance is essentially
the same as in the previous version of Virtual PC and between
the Mac OS 9 and Mac OS X versions, though Mac OS X use doesn't
feel quite as snappy.

<http://www.connectix.com/products/vpc5m.html>

Connectix is already selling Virtual PC 5.0 through its online
store and says most merchants (including Apple Store retail
locations) should have it in stock soon if they don't already. An
upgrade to Virtual PC 5.0 from an earlier version costs $80 (free
to users who purchased Virtual PC 4.0 since 01-Nov-01); Virtual PC
with DOS costs $100; and Virtual PC with Windows 98 costs $200.
Versions bundled with Windows 2000 and Windows XP Home Edition
will ship in a few weeks, as will Connectix OS Packs for users who
wish to add Windows operating systems to an existing Virtual PC
installation. Virtual PC 5.0 requires a PowerPC G3- or G4-based
Mac (running at least at 400 MHz for Mac OS X support) with
Mac OS 9.1 or later or Mac OS X 10.1 or later. RAM requirements
vary from 64 MB to 256 MB depending on whether you're running
in Mac OS 9 or Mac OS X and with different PC operating systems;
disk space requirements vary with the PC operating system from
260 MB to 2 GB. [MHA]

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : MacMan

Dato : 11-12-01 17:47

I brevet "1f49ahr.1d7wiwkt3q4gN%serse@diku.dk" skrev Per Erik Ronne
(serse@diku.dk) den 11/12/01 17:06:

>**Virtual PC 5.0 Ships for Mac OS 9 & Mac OS X** -- Connectix

Ja vi har jo faktisk diskuteret VPC5 til OS X de seneste dage her i gruppen

> Performance is essentially
> the same as in the previous version of Virtual PC and between
> the Mac OS 9 and Mac OS X versions, though Mac OS X use doesn't
> feel quite as snappy.

- og det er lige præcis det der er blevet konstanteret, men måske skulle det
omformuleres til "though Mac OS X use feels quite un-snappy."

- Morten

Fra : Karl Antz

Dato : 11-12-01 18:03

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> men måske skulle det
> omformuleres til "though Mac OS X use feels quite un-snappy."

.... altså - enten så er jeg et ekstremt tålmodigt menneske eller også er
"de unge mennesker af idag" ekstremt utålmodige

Jeg er glad og fornøjet med hastigheden. Og forleden havde jeg en
ubefænget PC-bruger på besøg, som mente at konstatere at det kørte ca
som en 2-300 MHz Pentium, og at han til Office-programmer og let grafisk
arbejde da ville være aldeles tilfreds med det ...

Og jeg laver da det meste af mit pengearbejde i VPC.

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 11-12-01 18:09

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ... altså - enten så er jeg et ekstremt tålmodigt menneske eller også er
> "de unge mennesker af idag" ekstremt utålmodige

Ahem! Jeg er _meget_ ung og jeg synes altså også hastigheden er
tilfresstillende. Jeg har lige prøvet VPC 5 med windåse 2k på min iBook
600 m. 384 mb ram. Og til mit brug er det helt fint, om end det ikke er
et specielt krævende program jeg bruger (Win Prolog).

> [...]
> som en 2-300 MHz Pentium, og at han til Office-programmer og let grafisk
> arbejde da ville være aldeles tilfreds med det ...

Sådan nogle sammenligninger synes jeg tilgengæld er helt umulige...

> Og jeg laver da det meste af mit pengearbejde i VPC.

Det har jeg min bank til! :)

--
mojn, Jesper:

»hvem er den spade der har stjålet min cykel fra
busstationen torsdag d. 22 nov.?!«

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-01 19:14

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Det har jeg min bank til! :)

til at tjene dine penge?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 11-12-01 19:29

> til at tjene dine penge?

At lave mit bankarbejde!?

Unibank skråstreg Nordea har ikke forstand på mac og gider derfor ikke
lave en macløsning (selvom den er lovet utallige gange). Men jeg synes
bankdamerne er så søde så jeg gider ikke skifte bank.

Fra : MacMan

Dato : 11-12-01 19:43

I brevet "1f49n9r.y08czs135v2tcN%jmfink@mac.com" skrev Jesper Møller-Fink
(jmfink@mac.com) den 11/12/01 19:28:

> [...]
> lave en macløsning (selvom den er lovet utallige gange). Men jeg synes
> bankdamerne er så søde så jeg gider ikke skifte bank.

Det er de også i Jyske Bank, og så serverer de the, kaffe og varm cacao

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-01 20:18

> [...]
> lave en macløsning (selvom den er lovet utallige gange). Men jeg synes
> bankdamerne er så søde så jeg gider ikke skifte bank.

Mej, Karl tjener primært til sit levebrød i et program han afvikler
under VPC...

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 11-12-01 20:30

oMorten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Mej, Karl tjener primært til sit levebrød i et program han afvikler
> under VPC...

Nååå! Det gør jeg på en måde også så... Eller jeg skulle i hvert fald
gerne kunne tjene penge en gang i fremtiden på det jeg sidder og laver.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-12-01 19:35

> til at tjene dine penge?

Har du aldrig hørt om at lade pengene arbejde?

Problemet med mine penge er at de arbejder den forkerte vej på mine
kontoer!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-01 20:18

> Har du aldrig hørt om at lade pengene arbejde?
>
> Problemet med mine penge er at de arbejder den forkerte vej på mine
> kontoer!

er du skikker på det ikke er min konto, du én gang om måneden får
tilsendt opgørelse over?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-12-01 00:15

> er du skikker på det ikke er min konto, du én gang om måneden får
> tilsendt opgørelse over?

Hmmmm, jo der figurerer sgu et suspekt indkøb af en G4, noget icebook i
tysk valuta og en HD. Men heldigvis, kan jeg se, at der er nogen
fortjeneste på et grønt lokumsbrædt!

Beklager sprogbruget!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 11-12-01 19:54

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Jeg er glad og fornøjet med hastigheden. Og forleden havde jeg en
> ubefænget PC-bruger på besøg, som mente at konstatere at det kørte ca
> som en 2-300 MHz Pentium

På hvilken Mac?

Fra : MacMan

Dato : 11-12-01 20:07

I brevet "1f49odi.3dvpn3k46bpcN%serse@diku.dk" skrev Per Erik Ronne
(serse@diku.dk) den 11/12/01 19:53:

> På hvilken Mac?

Formentlig den vidunder Mac som Steve Jobs bruger ved OS X præsentationer...

- Morten

Fra : Karl Antz

Dato : 11-12-01 20:10

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> På hvilken Mac?

&4/450 MP, 640MB RAM
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-12-01 13:41

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> &4/450 MP, 640MB RAM

Tja, min er en G4/867 med 640 M RAM. Det burde vel så give 385-578 MHz i
emulation. Eller ca. lige så hurtigt, som din Mac kører i MacOs .

Fra : Karl Antz

Dato : 12-12-01 14:18

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Tja, min er en G4/867 med 640 M RAM. Det burde vel så give 385-578 MHz i
> emulation. Eller ca. lige så hurtigt, som din Mac kører i MacOs .

Det tror jeg nu ikke Bl.a. fordi din maskine kun har én processor.
VPC 5 kan udnytte to processorer på den måde at hele skærmtegningen
overlades til den ene processor. Hvormeget det præcist betyder ved jeg
ikke - men jeg kan sagtens forestille mig at det er en hel del.

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4